Nicolas Zangenberg, Search Marketing Director

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
QR-koder.
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
VEJEN TIL VÆKST.
Holmegaard en ny begyndelse.
Søgeord og konverteringer En webtekst skal på samme tid skabe synlighed i søgemaskinerne og motivere brugerne til at udføre en handling, vi som afsendere.
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Fremtidens markedsføringsplatform
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
ART GALLERIES Gruppe 4.
1 Internetsøgning •Niveau 3 for Korte- og Mellemlange videregående uddannelser.
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Pinpoint.
SEO PÅ AU.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Hvad bruger vi mobilen til nu? Hvad kommer vi til at bruge den til i ”morgen” / Martin Lausten.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
Reklame & Markedsføring
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker I. Virksomhedsbeskrivelse I. Navn, Adresse, mail, telefonnr, kontaktperson II. Profil, Målgruppe,
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Online markedsføring Om hvordan virksomheder markedsføre sig via portaler og søgemaskiner Af: Magnus og Skafte.
© due & partners Tilmelding FrameldingLykkedes ikke Lykkedes Template 3: Tilmelding på website Sammenhængen mellem de 4 websider.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Brug dataen I din virksomhed. Agenda Opstilling af mål for hjemmesiden Google Analytics -Måleparametre -Opsætning af målsporing -Mikro og makro-konvertering.
FACEBOOK FIRMASIDER & ADS - SØGEMEDIER A/S. FACEBOOK PAGES FIRMASIDER PÅ FACEBOOK.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
markedsføringsplaner
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Facebookkampagne 1. april – 16. april
Baggrund for DM Media Opbygning af permission base
Markedsføring i søgemaskiner
SEO - opgave: STATE Drinks Gruppe: Sabrina & Tamer
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
(Firmanavn) marketingplan
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Når du allerede mestrer de vigtigste
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
En trin-for-trin guide
Gennemgang af rapporterne
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Glem traditionel tilgang til budget
Præsentationens transcript:

Nicolas Zangenberg, Search Marketing Director Google AdWords – Anno 2014 Nicolas Zangenberg, Search Marketing Director Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne

Sådan skaber du markant vækst via nettet Baggrund for at stå her! Arbejdet med SEO og online marketing i 14 år Ejer af a-better-traffic.com Google Advertising Professional Har bl. a. arbejdet for SAS, Danfoss, Danish Crown, Egmont, Siemens samt mere end 1500 andre. Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Hvorfor søgemaskinerne? Vidste du?: 85 – 90 % af alt trafik på websiden kommer fra søgemaskinerne. Søgemaskinerne er et af de billigeste medier at markedsføre sig på. Når 24 kunder shopper via søge-maskinerne, så shopper 4,5 kunder via bannerreklamer og 1 kunde via e-annoncer. 95% af brugerne går ikke videre til side 2 på søgemaskinerne. Skaber målrettet trafik Annoncering når der søges målrettet efter produkter. ”Bilforhandler Lyngby”. Verdens mest effektive reklamesøjle Denne trafik resulterer i: Høj konverteringsprocent Nye kunder Trafik-, omsætning- og bundlinie vækst. Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Google Adwords Filosofi Placeringen fastsættes ud fra et auktionssystem & din Quality score. Prisen per besøg kan derfor være variabel. Quality score er fastsat for at sikre, at der leveres et kvalitets resultat til brugeren. Quality score består af: Søgeords tidligere historik Klik procent (CTR %) Annonce målretning efter kategori Bounce rate (Hvor mange som forlader siden igen uden at klikke videre) Loading time (Hvor hurtig siden er om at loade ind) Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

RankScore - Baggrund for placering. Pris Per Klik (PPC) * Quality Score = Rank Score +(Annonceudvidelser) Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan placeres kampagnerne Max Pris: Quality Score: Rank Score: 5 8 40 11 2 22 Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Sæt dig et kampagnemål Hvad skal brugeren foretage sig: Hvorfor er det vigtigt Analysere kampagne Rette til og optimere Et kampagnemål skal være Realistisk - Motiverende Målbart – Ændre kurs Gennemført – Konvertere trafik til kunder Tilmelde nyhedsbrev Gennemføre tilmelding Afsende formular Deltage i Konkurrence Tilmelding til messe Telefonisk kontakt Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Et gennemført kampagnemål Synergi i marketing aktiviteter Bed om ordren i budskabet Tilmeld nyhedsbrev! Deltag i konkurrencen! Ansøg nu! Optimer Internetsiden Indsæt kontaktformular på alle sider Bed om ordren Mål resultatet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

De fire typer af brugere Surferen Generiske ord Informationssøgeren Hvad kan jeg blive? Shopperen Køb, bestil, Ansøg, tilbud, anbefalinger Køberen Specifikke produkter, Kot.dk, model numre Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

De tre faser indenfor Search marketing Awareness Decision Research Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne

De tre faser indenfor Search marketing Awareness-fasen Udnyt trafikken og gen- kendelsen fra en eksisterende kampagne. Genkendelsen kan skabe ”likeness værdier” der udmunder i højere ROI. Kan tage udgangspunkt i slogan, personer, budskaber m.m. Research-fasen Annoncering i takt med at brugere søger information omkring din branche, produkter m.m. Er målgruppen kvinder i den fødedygtige alder kan det være en god idé at brande et online supermarked når der søges på børnetøj m.m. Decision-fasen Brugerne vil her foretage en handling købe et produkt. Booke et værelse m.m. Forstår man at udnytte denne del er man selvfølgelig langt foran konkurrenterne og det giver et godt billede af mediets styrke. Jesper Wieder Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne nza@a-better-traffic.com 15

3 typer af Search kampagner Salg Branding Leads Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne

3 typer af Search kampagner Salgs-kampagnen Søgeord, tager udgangs- punkt i research og decision. Der udarbejdes landing pages til formålet, og der måles på hvilke søgeord der genererer salg. Lead-kampagnen Søgeord tager udgangs- punkt i research og decision. Løsning til den kræsne, som mener at opdrej- ningspunktet er den eksisterende side. Websiden kigges efter i sømmene for at optimere MWR m.m. Branding-kampagnen Søgeord tager udgangs- punkt i awareness, research og decision. Fokus at skabe kend- skab til budskaber, produkter eller koncepter. Målet er ophold på side. Jesper Wieder Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne nza@a-better-traffic.com 17

Sådan skaber du markant vækst via nettet Udvikling af søgeord Sådan søges der på søgemaskinerne: Kende målgruppen Mange søgeord Egen webside Konkurrenternes søgeord (kildek) Produktnavne, modelnavne m.m. Flertal, stavefejl Sammensatte ord Diverse redskaber 2 ord 28,91 % 3 ord 27,85 % 4 ord 17,11 % 1 ord 11,43 % 5 ord 5,25 % 6 ord 3,68 % 7 ord 1,59 % Kilde: Onestat.com Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Søgeordspyramiden Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Tænk i behov Sådan søges der på søgemaskinerne: Sprunget vandrør VVS København Hvordan dække sprunget vandrør? Interflora Jubilæer Begravelse Barnedåb 2 ord 28,91 % 3 ord 27,85 % 4 ord 17,11 % 1 ord 11,43 % 5 ord 5,25 % 6 ord 3,68 % 7 ord 1,59 % Kilde: Onestat.com Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Tilret kampagnen årstider … Julen: Lån julegaver Lån julegave Lån til julegaver Lån til julegave Lån skiferie Forbrugslån udsalg Billigt forbrugslån Forbrugslån juleferie Forbrugslån skiferie Fastelavn Vinterferie Valentines Konfirmation Morsdag Påske Farsdag Sommerferie Julen Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Adwords annonce tips 1 Krav til annonce: Linie 1 – 25 tegn Linie 2 – 35 tegn Linie 3 – 35 tegn Ingen superlativer Kun store bogstaver som start I hvert ord Ingen stavefejl Ingen pop-ups Ingen website under opbygning Titel Pris Call to action ! & Trademark Specifik tal Store Bogstaver Mærke Korte annoncer Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Adwords annonce tips 2 Krav til annonce: Linie 1 – 25 tegn Linie 2 – 35 tegn Linie 3 – 35 tegn Ingen superlativer Kun store bogstaver som start I hvert ord Ingen stavefejl Ingen pop-ups Ingen website under opbygning Lokale annoncer Gratis – til leadgenerering Optimerer til flere søgeord Hvad søges der på ved bredt match Tal i følelser (ESP’er) www i annoncer og ikke http://xxx.dk Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Emotional Selling Proposition Krav til annonce: Linie 1 – 25 tegn Linie 2 – 35 tegn Linie 3 – 35 tegn Ingen superlativer Kun store bogstaver som start I hvert ord Ingen stavefejl Ingen pop-ups Ingen website under opbygning Positive / udbytte Mere kontrol Frihed Mere tid Flere penge Bedre helbred Bedre synlighed Forfremmelser Social accept hos venner Sikkerhed Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Tilpas alle typer søgninger Smartphones Computere Tablets Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne

Tilpas mobil, tablets m.m. Udvid antallet af eksponeringer Mindre skærm færre tegn og tekst Forskellige Call to action Click to call Responsive design Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Mobil AdWords strategi Øge CPC med 130%, når der søges indenfor en radius af 300 meter Click to call i annoncer Click to call på tidspunkter Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

En effektiv Adwords kampagne opbygges således Deler kampagne op i temaer og behov. Eks. billån, boliglån, indlån, udlån. Målretter annoncer til hver gruppe. Gerne flere. Dybdegående Urls til hvert søgeord. Måler resultatet med Google Analytics eller salgssporing. Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Optimering af kampagne Annoncerer kun der, hvor det er nødvendigt via Geografisk dækning. Hvilke dage køber kunderne. Hvilket tidsrum køber kunderne. Skoleelever, firmaer m.m. Bruges der mere end kunden tjener, men mål også på fremtidsværdien. Kør flere annoncer samtidigt. De første 3 måneder bør ses som en investering Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Sådan skaber du markant vækst via nettet Er du klar til SEM? 6 bud til højere konvertering af trafik: Tilpas dig brugerne De tilpasser sig ikke dig 16 - 18 fredag eftermiddag Telefonbureau til at aflaste Kontaktinfo på siden Tag telefonen Hvor blev du set Sælg til kunden i dag Sælger din side Nyhedsbrev - trends Nicolas Zangenberg Sådan skaber du markant vækst via nettet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her i lokalet og få 6 unikke AdWords råd! Nicolas Zangenberg, Search Marketing Director Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne

Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne Kontaktoplysninger a-better-traffic.com ApS Lersø Parkallé 107 2100 København Ø Tlf. +45 7020 4838 Mobil. +45 2620 6868 Kontaktperson: Nicolas Zangenberg E-mail: nza@a-better-traffic.com Nicolas Zangenberg Vi skaber markant vækst via søgemaskinerne