Implementering af brandingstrategi på nettet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Udfordringer ved implementeringen af SAP hos Region Midtjylland
Advertisements

Lederudvikling.
Møde med KKR den 28. august 2012 Oplæg v/ Johannes Flensted-Jensen & Harald Mikkelsen.
TATIONpRÆSEN 7. SEP AARHUS UNIVERSITET NY HJEMMESIDE TIL AU 1.
Red Barnets frivillignet
Nyt om borger.dk september 2010
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Mål og vision for projekt ”borgerservice”
TATIONpRÆSEN 27 SEPTEMBER, 2011 AARHUS UNIVERSITET AARHUS UNIVERSITY LIBRARY ORGANISERING RAPPORT FRA TEMAGRUPPE 4.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Virksomheder - definition
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
VERSITET STEFFEN LONGFORS OMRÅDELEDER AARHUS UNIVERSITET 11. JANUAR 2011 UNI CMS INFORMATIONSMØDE.
15. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET HK-MØDE DEN 15. MARTS 2011.
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
INFORMATIONSMØDE PURE4 / TYPO3 m.v.
Kpartner på AU.
Mini TYPO3 kursus - Arts.
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Aarhus Uni versitet STEFFEN LONGFORS OMRÅDELEDER AARHUS UNIVERSITET PURE INFORMATIONSMØDE med fokus på indikatorprojektet.
Deputation 22. September Agenda Konsekvenser af L23 Dansk hestesport i dag Forslag til at redde branchen.
Sygepleje til patienter med ovariecancer – Hvordan bliver vi bedre?
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Læse/studiegrupper.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
University College Syddanmark, 14. december 2014 INSTITUT FOR SAMFUNDSFAG OG KOMMUNIKATION Dagsorden Velkommen og præsentation Hvem er det nye institut.
»Vi åbner os for verden over nettet«
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Orienteringsmøde Status for dispositionsforslag for Abdominalcenter og Inflammations-center i DNU-projektet
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
TATIONpRÆSEN 9. Februar 2010 AARHUS UNIVERSITET TILVALG Aarhus Universitet, AU Studieadministration, 9. februar 2010.
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
26. MAJ 2011 AARHUS UNIVERSITY LIBRARY - idé og baggrund PRÆSENTATION AF METTE THUNØ AARHUS DEN AARHUS UNIVERSITET.
Produkter, planer og visioner Nye produkter, planer og visioner for de kommende år v/ Ole Windeløv
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Udvalget for lokaleanvendelse Midtvejsseminar Rebild 2010.
28. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen VIDENUDVEKSLING UDDANNELSE FORSKNING TALENTUDVIKLING HUMBOLDT -UNIVERSITETET.
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN,9. December 2010 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets faglige udviklingsproces Fire hovedområder pr : Kulturvidenskab.
Employer Branding, Gå-hjem-møde, ASBccc 7. maj 2008 Employer Branding Gå-hjem-møde, 7. maj 2008 Helle Kryger Aggerholm, ph.d.-studerende Mona Agerholm.
Implementering af strategi
DMU den 2. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
29. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen  studerende, heraf 52% indskrevet på graduate niveau 
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Stormøde for økonomi på AU
IKT omstilling af undervisningsinstitutioner Forskning og udvikling på AAU V. Tom Nyvang
 Aarhus Universitet Workshop med hovedområderne.
31. AUGUST 2011 MØDE MED VESTAS VISIONERNE BAG FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Pervasive Computing: Gateway Architecture for Home Integration Jonas Thomsen Ph.d. studerende Kvalifikationseksamen 27. september 2004.
Spor om implementering, udrulning og entré-strategi
SuperNovaONLINE. Projekt beskrivelse Programmet kører på central server Flere fra foreningen kan få adgang til samme regnskab – idrætsmodul Backup foregår.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Nybyggeri i Universitetsparken
digitaliseringsstrategi
Statens HR – Implementeringskoncept
Høring af forslag til Budget
Præsentationens transcript:

Implementering af brandingstrategi på nettet

Dagsorden Hvad er vores udfordring Hvordan har vi grebet det an? Hvilken løsning har vi valgt Preview af nogle designløsninger Den videre proces Hvad betyder dette for jer Hvad betyder dette for vores brugere Spørgsmål undervejs….. Afsat tid: ca. 1 time.

Udfordringen Implementere brandingstrategien Give nye hjemmesider til institutter, hovedområder, centre mv.

OVERORDNEDE BRANDINGPRINCIPPER 1. Vi skal styrke det fælles AU-brand som platform for alle 2. Vi skal skabe et rummeligt brand 3. Vi skal løsrive brandet fra organisationen 4. Vi skal prioritere strategisk 5. Vi skal alle bidrage til brandingprocessen, og det er ledelsens ansvar at fastlægge de overordnede rammer

NY BRANDARKITEKTUR FOR AU AU som den eneste ”ejer” Produkterne i fokus frem for de organisatoriske enheder Central og decentral fokusering af den eksterne kommunikation Campusser som lokalitetsbrands Mere konsistent branding af centre Fuld brandmæssig integration af tidligere selvstændige institutioner.

Konsekvenser for web 1 For AU’s webside vil den nye brandarkitektur betyde, at produkterne – uddannelse, forskning, videnudveksling og talentudvikling – flyttes endnu længere frem på hylden som de primære indgange til AU-portalen. En besøgende skal på meget kort tid og direkte fra forsiden kunne få et overblik over universitetets samlede portefølje inden for hver af de fire produktkategorier – uanset hvilke organisatoriske enheder produkterne formelt udbydes af.

Konsekvenser for web 2 Beskrivelserne af de organisatoriske enheder placeres under en selvstændig indgang på AU-forsiden: ”Om AU”. Her vil en besøgende kunne få adgang til hovedområdernes, institutternes og centrenes websider, som rummer beskrivelser af, hvem de er som organisatoriske enheder, og hvilke af AU’s produkter de bidrager til. Men her må ikke ligge produktpræsentationer, som ikke kan tilgås direkte via de øvrige indgange på AU-portalen.

Hvordan har vi grebet det an Vi har hyret webbureauet KLEAN til at hjælpe os Vi har fremlagt en ”vision” for ledelsen – og har derefter fået arbejdsro Vi har besluttet at køre et pilotprojekt i august med BS med henblik på at vise de første resultater omkring 1. september

Visionen

Princip 1 Enhver bruger skal på enhver side kunne orientere sig i forhold til universitetets samlede web.

Princip 2 Al information skal være relateret, så man kan springe rundt på kryds og tværs mellem indhold

Princip 3 Klar adskillelse af information til ”eksterne”, ”medarbejdere” og ”studerende”

Princip 4 Diskret personalisering af indhold

previews Bemærk at der er tale om work in progress! Disse tegninger udleveres ikke

Den videre proces Løbende udrulning af design Pilot med BS i august (alle institutter og hovedområdet) Øvrige hovedområder i september/oktober Dertil: produktportaler, centre, større initiativer mv.,

Hvad betyder dette for jer Alle enheder får et nyt webside – ”cut and paste” af al data ind i det nye Standardisering af menuer og begreber Alle steder hvor der kan genbruges data, skal der genbruges data – oprydning i redundant data! Adskillelse af information til medarbejdere og studerende Vi bruger nuværende kommunikationskanaler indtil der foreligger et ordentligt alternativ…

Hvad betyder dette for brugerne Universitetets hjemmeside bliver et sandt rod af nyt og gammelt design, hjemmesider, der eksisterer i flere versioner, forskellige platforme afhængigt af hvor man befinder sig osv. Men: når vi kommer til nytår – så bliver alting meget bedre… Vi er ved at lægge en kommunikationsplan!

HVAD nu Vi tager fat i jer, når det bliver ”jeres tur” Indtil da fortsætter i med at opdatere al information de steder i plejer at gøre det. God sommerferie