Svarskalaer AnvendelseEgenskaber Skala 1-10PrioriterendeÅben, værdifri Enig-uenig Vigtigt-ikke vigtigt Hypotese afprøvende Lukket, værdisættende Multiple.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Coaching Det handler om at stille de rigtige spørgsmål!
Advertisements

Spørgsmål 1/25 Hvor ofte benytter du 3M’s intranet? A) Hver dag
Fortolkning af AMO reformen
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
LÆSNING.
Kommunikation i og fra gruppen
Lederens kommunikation og værktøjer
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Hvordan kommer vi videre? - Et oplæg om at navigere i forandringer
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.
Kvantitative metoder
Alder Navn Dato SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger ét høreapparat (højre øre) Jeg bruger to høreapparater (begge.
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
Hvad kan vi gøre for at få psykiske sårbare tilbage i arbejde ?
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Teori, begreber, faglige metoder og undersøgelsesmetode
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
Karl Henrik Flyums model
Markedsanalysen i praksis.
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Faglige mål for AT – forskellige metoder til komplekse problemer
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Den vanskelige samtale
Omgangstone og kollegialitet
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
UMV Borbjerg Skole 07/08 Det psykiske arbejdsmiljø.
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Ved Jannie Asklund Mobil:
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING
Dette program beregner automatisk hvor mange feriedage du får i år. Klik her Vigtig besked fra personaleafdelingen!
Konflikthåndtering – sammen med brugerne
Danmarks offentlige organisationers omdømme blandt danske borgere
Håndtering af en møgsag
Praksissygeplejerskers tanker og visioner for almen praksis
Hvordan spørger man anerkendende?
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
Tests Prototype Åbent spørgeskema Test i usability laboratorium
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Interview Individuelt interview Interview i en gruppe.
1 Kommunikation i og fra gruppen MÅL: At gruppen og dens medlemmer bliver bevidste om deres måde at kommunikere på, samt dens betydning for gruppesamarbejdet.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Læreren som læringsleder
Workshop: At arbejde med myter og holdninger blandt personale v/ projektmedarbejder Tine Gomard.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
Sådan bruger du præsentationen
SLP 6 Gruppen Kommunikation Hvordan bidrager jeg til kommunikationen Øvelse i konsensus 7 former for intelligens Opgave Plenum.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Evaluering og dokumentation af efterskolens vejledning Af Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Forskningsenheden i Vejledning, Erhvervs- og Professionsuddannelse.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
CBS / Webpol Webpol Omnibus – September ’14
TILBUD TIL STÆRKE ELEVER PÅ ERHVERVSUDDANNELSERNE
BrancheIndexTM Bank 2016.
Hvordan bruger vi metoden
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Himmelev Skole - januar kortlægningsundersøgelse
1. Trin – Problemstilling
Metoder og produktion af data
Karakterer og læring.
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Måling (psykometri) 1.
Journal Club Introduktion: Hvorfor er det et vigtigt emne?
Præsentationens transcript:

Svarskalaer AnvendelseEgenskaber Skala 1-10PrioriterendeÅben, værdifri Enig-uenig Vigtigt-ikke vigtigt Hypotese afprøvende Lukket, værdisættende Multiple choiceAfprøver konkurrerende hypoteser Åbner for alternative muligheder SymbolskVurderendeStøttende

Mentorens sympati er afgørende for fastholdelse (signalværdier) PRIORITERENDE Spørger til emnets betydning for respondenten HYPOTESE AFPRØVENDE Enig – neutral – uenig: Spørger til respondentens holdning Vigtigt – neutral - ikke vigtigt Spørger til respondentens følelses reaktion Slet ikke – kun lidt - en del – meget Spørger til respondentens erfaring MULTIPLE CHOICE – hypoteser og modhypoteser Mentorens sympati er afgørende for fastholdelse  Mentorens neutralitet er afgørende for fastholdelse  Mentorens sympati er uden betydning for fastholdelse  Andet________________________________________________ SYMBOLSK ☺ ☹ Støtter besvarelsens betydning

Interviewguides Åben, eksplorativ – Hvordan synes du, at mentoren skal forholde sig til dig, for bedst muligt at støtte dig til at fortsætte på arbejdspladsen? Tematisk, semistruktureret – Jeg vil nu nævne forskellige måder, som mentoren kan optræde på i forhold til dig. Hvilke fordele og ulemper kan du nævne i forhold til hver enkelt attitude? Lukket, struktureret – Jeg har en ide om, at mentorens sympati er afgørende for, at praktikanten føler sig støttet til at fortsætte på arbejdspladsen. Kan du bekræfte eller afkræfte det?

Spørgetyper, fordele og ulemper SpørgetypeFordeleUlemper ÅbenUndgår styring i retning af egne hypoteser, ikke ledende Ingen struktur, risiko for svar uden relevans for undersøgelsen, ressourcekrævende analyse TematiskStrukturerende og samtidig åben i forhold til respondentens egne synsvinkler Ressourcekrævende analyse LukketStram struktur, velegnet ved flere samtidige interviewere. Let adgang til analyse Indsnævrer undersøgelsesfeltet, ingen adgang til alternative hypoteser