Spansk Hvad skal eleverne lære?. 2.1. Faglige mål Eleverne skal kunne: – forstå et tydeligt talt spansk – tale et klart og nogenlunde flydende spansk,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Advertisements

Kunnskapsløftet i et internasjonalt perspektiv
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller.
Metode i AT Religion.
Fra formel til funktionel undervisning
Tid Til Dansk Tid Til Dansk er et komplet dansksystem for klasse.
Undervisning med Storyjumper
Grundlæggende IT, niveau G
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
Almen studieforberedelse
Tuberkulose (1) Beskriv forløbet af en infektion med tuberkulosebakterien Mucobacterium tuberculosis. Forklar hvordan bakterien spredes og hvad immunsystemet.
Kladde til informationsdias
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
med Jobprofil og virksomhedsprofil
Hvad skal en test på basis af referencerammen kunne? Testen kan ses på Give et realistisk billede.
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
EUX AUGUST 2012 VELKOMMEN!. LÆRER: MILLIE NYMARK Underviser bl.a. i engelsk, informationsteknologi, dansk, planlægning, læring, kommunikation & samarbejde.
Eksamen og eksamensbilag :
Kulturforståelse niveau C
Elevaktiverende undervisning
SPROGFAG – DIDAKTIK OG METODE
Netværksprojekt for fremmedsprogenes profil og anvendelsesorientering i de gymnasiale uddannelser.

Almen sTudieforberedelse - AT
Juhu – nu skal jeg lære at læse….
Esbjerg 5. nov 03 / TC1 Reform af de gymnasiale uddannelser.
FOLKESKOLENS AFGANGSPRØVER
Regionalmøder i dansk – sept Indhold:
IT – som en integreret del af danskfaget Workshop på FKF-dagen /01/14Anna-Marie Hansen1.
Læseforståelses-pædagogik i et dsa-perspektiv
Falkos sproglige studieretning
Fra 13-skalaen til 7-trinsskalaen
Sådan strukturerer du et essay
En kogebog Synopseprøven i dansk.
AT eksamen 2014 Hvordan kan opgaven løses med de humanistiske fag? HS
Fra sanseindtryk til fagudtryk
Videre med praksis - fremlæggelse af praksisopgave
Eksamen.
ved læsevejleder Dorthe Clausen
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
Tiltrædelsesforelæsning Harry Haue 30. september 2008 Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier Syddansk Universitet.
ASF-bekendtgørelsen ASF har to elementer: sproglig bevidsthed sproglig analysefær- dighed ASF- forløbet er: sammenhængende et samarbejde mellem dansk og.
Sprogfagenes metoder Rungstedgaard den 3. maj 2010 Dorte Fristrup, tlf
Udvikling af fiktionskompetence
Sociale og kulturelle forhold. Socialisering, kultur og identitet
Synopsis.
INTERNATIONAL STRATEGI FOR RANDERSGADES SKOLE KØBENHAVNS KOMMUNES INTERNATIONALE PROFILSKOLE V. INTERNATIONAL KOORDINATOR, SIMON ASTRUP
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
Engelsk i grundskolen Condidact, mandag d. 7. jan v/ Signe S. Rye,
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Holbæk Kommune Matematikløft Den 18/ Matematikløft Kommunalt niveau Forenklede fælles mål (implementering) Matematikvejledere – uddannelse – arbejdsopgaver.
Overblik Mål Målet med udviklingsprojektet: At skabe et konkret undervisningsforløb, der i fremtiden kan tilbydes ungdomsuddannelser. Målet med selve.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
SRO SKRIV!.
Erfaringer med brug af 7-trins-skalaen, DPU 27. august 2007
Skriveperiode (synopsis)
Politik og organisation
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur
Teoretisk pædagogikum
SSO - Større skriftlig opgave
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Hvorfor dansk på GF1?.
Dialogmøde Engelsk B, HTX – vejledende opgavesæt
Dansk på GF2.
Præsentationens transcript:

Spansk Hvad skal eleverne lære?

2.1. Faglige mål Eleverne skal kunne: – forstå et tydeligt talt spansk – tale et klart og nogenlunde flydende spansk, så de kan deltage i en samtale – læse ubearbejdede spansksprogede tekster – præsentere en kendt problemstilling på spansk – skrive et enkelt og sammenhængende – analysere og fortolke forskellige teksttyper – perspektivere til egne samfunds-, erhvervs- og kulturforhold – benytte viden om, hvordan man lærer fremmedsprog

2.2. Kernestof Kernestoffet er: – et centralt alment ordforråd – et specifikt ordforråd – grundlæggende principper for sprogets anvendelse og opbygning – moderne tekster inden for såvel skønlitteratur som sagprosa – historiske, kulturelle og interkulturelle forhold i Spanien og Amerika – centrale samfunds- og erhvervsmæssige forhold i Spanien og Amerika – aktuelle forhold i Spanien og Amerika – spansk virksomhedskultur samt intern og ekstern kommunikation – fagets centrale hjælpemidler

2.3. Supplerende stof Eleverne vil ikke kunne opfylde de faglige mål alene ved hjælp af kernestoffet. Det supplerende stof består af forskellige samfundsmæssige, erhvervsrelaterede, kulturelle og litterære udtryk fra de spansksprogede områder og er ikke nødvendigvis en del af emnelæsningen. Det skal uddybe og perspektivere kernestoffet samt udvide den faglige horisont, så eleverne opfylder de faglige mål. Det supplerende stof skal bidrage til at styrke det faglige samspil.