Ledelse af LP-modellen Workshop, LP-landskonference 2014 Hotel Opus, Horsens. Institutionsleder, Alan Martinsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Advertisements

National konference for VUM superbrugere
LEAN Akademy.
Implementeringsworkshop
1 Konsulentvirksomhed Økonomi og Ledelse Borgerinddragelse og udvikling af lokaldemokratiet i de ny kommuner Om udvikling af en demokratistrategi og eksempler.
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Nyt ansvar.
Leise Passer Jensen Version EK Netværk Iværksætter og selvstændig - et forum for iværksætterkvinder i EK, der ønsker at imødekomme nogle.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
Ledelse af skoleledelse 11. februar 2010 Klaus Majgaard.
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Fælles forældremøde Thurø
Workshop I KLIKOVAND 6. December 2012 Et bud på godt samarbejde.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Årsberetningen For Høng Skole.
Projektlederens rolle(r)
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
LP-modellens Landskonference 2014 i Horsens
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
HØR KØBENHAVNERNE Præsentation for IT Universitetet 6. september 2010.
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Værktøjet til det gode møde Et ud af otte værktøjer under Projekt Mainstreaming af handicapområdet Kan downloades på:
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
LEDEREN SOM FORANDRINGSAGENT OG STRATEGISK KOMMUNIKATOR
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Guide til PowerPoint-præsentationer i MSO
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
Workshop: Brobygning og integration på praksis og metodeniveau Marianne Melau, tidligere leder af OPUS; ph.d.stud., Psykiatrisk Center København.
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
Ledelse i forskellige retninger
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
organisatoriske kompetencer
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Thomas Bartels, VFAs rejsehold 15. april 2015
LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Som mennesker og ledere udvikler vi os kun ved at sætte os selv og vores selvforståelse på spil – vi må lukke tvivlen ind, for at lære noget nyt. Vi vil.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Kend din kerneopgave Anders Seneca, Dogmekompagniet Morten Christensen, Ledelseslaboratoriet.
Patient- og Pårørendepolitik ( ) ) Vi tager patienten og de pårørende med ved bordet, når vi taler om, hvordan vi kan gøre tingene.
Årshjul April - Juni. Juli - Sep. Jan - Marts. Okt - Dec.
Workshop 7. velfærdsteknologi
SUF - gevinstrealisering
Implementering af LP- og PALS modeller på skoler i Herning kommune.
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Redskab: Fra konflikt til fælles løsning
Trivselsundersøgelse 2017
Lederens vandring 1.
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Fælles ledelsesgrundlag
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Ledelsesevaluering.
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Præsentationens transcript:

Ledelse af LP-modellen Workshop, LP-landskonference 2014 Hotel Opus, Horsens. Institutionsleder, Alan Martinsen

Ledelse af LP-modellen i praksis. LP-modellen som ledelsesværktøj.

De syv sigtepunkter for implementering af LP- modellen. 1)Ledelsen går foran 2)En plan giver retning 3)LP-tovholdere guider kollegerne 4)Medarbejdere bliver klædt på 5)Ting tager tid 6)LP bliver en del af den daglige praksis 7)Samarbejdspartnere bliver inddraget.

Overvejelser i forandringsprocesser Alt har sin tid – tid er en procesfaktor - Tiden i regnvejr, hvor man venter på en bus kan opleves som ”lang tid” - Samme ”tid” i en herlig dialog – konstruktiv proces opleves som utrolig ”kort tid” - Implementering tager tid Forandringsprocessers succes afhænger af, at de forankres i et samspil på alle niveauer i organisationen Vi udvikler - mens vi går vejen

IRIS-ledelse. Inspirator – gøre vision og mål tydelige. Rollemodel – vise vejen og gå forrest. Idefacilitator – stimulere og opmuntre til at finde nye veje. Sparringspartner – vise nærvær og coache.

Udbyttet af en forandringsproces.

Tiltag der skaber succes. Planlægning. Struktur. Vis interesse.

LP-modellen som ledelsesværktøj. Muligheder. Udfordringer.