Talentvejen på EUC Vest Marts 2014. Deltagende indgange 2 undervisere 6 virksomheder Produktion & udvikling 4 undervisere 2 virksomheder Bygge & Anlæg.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Rullende indskoling på Skovbyskolen.
Advertisements

Køge Handelsskole Thomas Nielsen og Anders Klosterman
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Deltagere Cirkelledere Cirkel I – målgruppe: normalklasser
SOSU i EUD: Nye rammer og opgaver Charlotte Netterstrøm Uddannelseskonsulent Afdelingen for erhvervsrettet ungdomsuddannelse Undervisningsministeriet.
Elevplaner: Lov f.o.m. 2007/08 Grundlaget nævnes også i ”En guide til arbejdet med elevplaner”, Aalborg Kommune. Brev til forældrene er undervejs, men.
Elevens læringsuge for Hovedforløbet PV MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Kl. 8.15– ¾ timers blok inkl. 15 min. pause Kl. 8.15– ¾ timers blok.
Miljøstyrelsen Høringsmøde:
Talentudvikling gennem transferspor
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
EU Socialfondsprojektet
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
EUD indgange: EUC LILLEBÆLT Bygge og anlæg (G) tømrer
Hvem er jeg Hvad kan jeg Hvor skal jeg hen
Skolereform august 2014………………
Hvad siger virksomhederne (nogle af dem)? En survey udført af projekt Talentvejen.nu ved konsulent fra HVR og Finn Lundorff + flere fra skolerne. 24 virksomheder/15.
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Ud af skolen – og hva’ så? UU Ringkøbing Fjord
Velkommen til HANSENBERG
Tillykke, du er et talent!
Talent Tietgenskolen Deltagende indgang er merkantil Hvor mange undervisere er involveret? – På daglig basis 5 undervisere og 1 fuldtids talentmedarbejder.
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Øget overgangsfrekvens til de videregående uddannelser
Orientering forældremøde 10. klasse

Hvad kræver det? Parat til erhvervsuddannelse. Parat til… Erhvervsuddannelser? En konkret erhvervsuddannelse? Grundforløb? En bestemt indgang? En konkret.
Talentvejen Tietgenskolen. Hvorfor et talentprojekt? Talentudvikling på erhvervsskoler er stadig relativ ny 95% målsætning – nedprioritering af talenter.
Faglig overgang – Næstved Gymnasium og HF Dansk. Formål Primært at løfte det faglige niveau for alle elever, og herunder også at bidrage til at udligne.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
UU Aarhus og Samsø – læs mere på Bekymringsmærker og kontaktvejleder.
IMODUS konference Campus Roskilde 20. Marts Lene Smith, EUC Norvestsjælland1.
1 Erhvervsgrunduddannelsen (egu). 2 Erhvervsrettede ungdomsuddannelser Uddannelsesbilledet Grundforløb (eud) Hovedforløb (eud) Grundskole – (introduktionsforløb)
Talentvejen PÅ TECH COLLEGE AALBORG. Talentaktiviteter  Technology College  Strøm, styring og IT – 3 lærere i gang med at udvikle et koncept  Food.
Arbejdstilsynets indsats på Brand- og redningsstationer Baggrund Arbejdstilsynets initiativer i 2013 Status Indtryk fra tilsynsarbejdet Jens Skovgaard.
EUD reformen Voksensporet. Vad ved hvorfor Vad ved hvordan måske ikke.
GARANTIKURSER INDENFOR TRÆETS EFTERUDDANNELSESUDVALG Siden 2009 ”Erfaringer med garantikurser og forholdet til skolerne”
Forældremøde Sortedamskolen 2013/14
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Elevplankonference september
Udfordrer talenterne igennem. Mercantec 2 Udfordrer talenterne igennem Talentvejen.nu Talentaktiviteter på Mercantec.
EUC Lillebælt. ”Den røde tråd” Formål: Virksomforlagt undervisning i specialiserede virksomheders kompetencer. Matchning af elever og virksomheder for.
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Hvad siger virksomhederne (nogle af dem)? En survey udført af projekt Talentvejen.nu ved konsulent fra HVR og Finn Lundorff + flere fra skolerne. Efteråret.
Fra erhvervsuddannelse til videregående uddannelse
UU Ringkøbing Fjord Ungdommens Uddannelsesvejledning
8.kl Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København mellem.
Uddannelsesvejledning MF10.kl. 2011/12 1/8 2010: UU MariagerFjord U-plan, 10. klasse Brobygning Uddannelsessystemets opbygning 1. marts 2012 Gode
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Talentvejen. Talent aktiviteter på skolen Landbrug og gartnerskole/ 3 undervisere Transport og Logistik/ 3 undervisere Bil, fly og andre transportmidler/2.
STATUSMØDERNE! Et møde hvor de unge er i fokus: 1. år: Afklaringsmødet efter 10. – 12. uge; Her udarbejdes den overordnede uddannelsesplan for indeværende.
Vejledning og undervisning UUV har som forsøg undervist i 6 moduler udviklet til Uddannelse og Job. I alt 46 lektioner, heraf fire lektioner som forlagt.
Digital vidensdeling på DE´s årsmøde 2014
Ungdommens Uddannelsesvejledning UU Mariagerfjord
Talentspotning og talentudvikling på grundforløbet Workshop Den 23. maj og den 25. maj 2016.
Undervisningsbaseret vejledning og samarbejde om vejledningsopgaven på TEC! 1 Carin Rabell.
Produktionsskolernes ny rolle. Styrkelse af produktionsskolerne For unge der ikke umiddelbart har forudsætninger for at påbegynde en ungdomsuddannelse.
Grundlaget  Hvad skal der til? Eleven i centrum Vejlederviden og ledelseskompetence Fællesskab, tillid – og pengene gider vi ikke tænke på Samarbejdsaftaler.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Hvorfor et FUEL projekt? Hvad indeholder det? Hvad er målene? Planen?
Tillykke, du er et talent!
Hovedforløb Visitering Hvem: Kontaktlæreren (vejleder) Formål: At kvalitetssikre vejledningen. At udfylde uddannelsesplanen i elevplan Aalborg Handelsskole.
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
i VIA University College og University College Nordjylland
Talentudvikling SOSU elever.
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Præsentationens transcript:

Talentvejen på EUC Vest Marts 2014

Deltagende indgange 2 undervisere 6 virksomheder Produktion & udvikling 4 undervisere 2 virksomheder Bygge & Anlæg - Træfag 5 undervisere 0 virksomheder Mad til mennesker

Talentvejen - Produktion & udvikling 2 centrale talentundervisere Øvrige undervisere er orienteret om projektet Undervisere Spottet 8 talenter Et enkelt talent har valgt at deltage Har praktikplads Efterår 2013 Spottet 5 talenter Ingen har praktikplads (men der er generelle talentaftaler med 6 virksomheder) Forår 2014 Der anvendes ikke et fast timetal pr. uge pr. talent Undervisningen differentieres løbende Timeforbrug

Talentvejen - Produktion & udvikling Konkret forløb beskrevet Fagligt indhold Placering af emner Dækker grundforløb, hovedforløb og praktikperioder Talentforløb Elevstatus-dokument Elevplan Praktikophold i Dortmund Kontakt mellem virksomhed og EUC Vest Talentsparring - Aalborg Universitet Esbjerg Videregående uddannelser

Talentvejen - Bygge & Anlæg - Træfag 2 centrale undervisere (GF + HF) Yderligere 2 undervisere inddraget i projektet Undervisere Spottet 10 talenter 7 talenter har praktikplads Efterår 2013 Spottet 6 talenter 4 talenter har praktikplads Forår 2014 Talentarbejde i gang med 2 virksomheder Der arbejdes på et grundlag for virksomhedssamarbejdet Virksomheder

Talentvejen - Bygge & Anlæg - Træfag 6 lektioner hver 14. dag Tagkonstruktioner er omdrejningspunktet Specifikt talentarbejde på grundforløb Avanceret opsnøring af tømrerkonstruktioner Specifikt talentarbejde på hovedforløb

Talentvejen – Mad til mennesker 2 centrale undervisere (GF + HF) Yderligere 3 undervisere arbejder i projektet Undervisere Spottet 8 talenter 4 talenter har praktikplads Efterår 2013 Processen med ”spotning” af talenter endnu ikke færdig Forår 2014 Der er endnu ingen konkrete aftaler med talentvirksomheder Der er planlagt en række virksomhedsbesøg i foråret 2014 Virksomheder

Talentvejen – Mad til mennesker 3-timers talenttræningsseancer Typisk efter ordinær skoletid Afholdt 6 træningsseancer i efteråret 2013 Specifikt talentarbejde på grundforløb Endnu ikke planlagt Specifikt talentarbejde på hovedforløb

Tværgående aktiviteter Vejledningscentret Markedsføringsafdelingen Nyhedsbreve Anden omtale Kontakt til UU Deltagende indgange Brobygning