PolitietsResultatEvalueringsSystem PRES modellen version

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Visionsudvalgets grundlag •Bredt sammensat udvalg •Borgerundersøgelse •Prognoser for samfundsudviklingen •Konsulentanalyse af dansk politi •Medarbejderundersøgelse.
Advertisements

Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Den Danske Kvalitetsmodel
Bekendtgørelse om samarbejde om sikkerhed og sundhed
Lene Vestervang Olsen Direktør
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Excellence Netværk 2004 Indlæg om modellen, RADAR og resultatkriterier Jørgen Kjærgaard 15. juni 2004.
Fra regulering til engagement i arbejdsmiljøet
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Fra ord til handling i Holstebro Politikreds
AMICA - skaber et godt psykisk arbejdsmiljø bedre service og produktivitet 5. november 2008.
SIKRING af Guldsmede- og Urmagerforretninger
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Etableringssekretariatet for Beskæftigelsesregion Syddanmark Karl Schmidt Beskæftigelsesregion Syddanmark DSI temadag om det fremtidige beskæftigelsessystem.
Selvevaluering i praksis
Ledelsesudfordringer i sociale institutioner
24. januar CFU OK 08 Delforlig - staten Attraktive arbejdspladser Fokus på samarbejde, kompetenceudvikling og arbejdsmiljø.
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Fravær og nærvær/v. Conni Lachenmeier Ingeniørforeningen d. 25. november 2008.
Offentlige data i spil Konference i DGI Byen Torsdag den 4. februar 2010 Kim Lindskov Knudsen Områdechef Anvendelse & Rådgivning Kort & Matrikelstyrelsen.
Afdelingsbestyrelsernes rolle i særligt udsatte boligområder Konference 19. november 2011.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for ledelsen m.fl.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Medalje til Høje-Taastrup
Konsulenternes kompetencebehov i et forskerblik
Henning Boddum Mobil tlf Kordegnenes Årsmøde Velkommen til Strategi og Social kapital.
EFQM Forum 2004 Berlin 15 – 17 november 2004: ”The European Leadership Challenge” Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Indsatsen mod æresrelaterede konflikter i Danmark
Landsbystrategier Borgerinvolvering i Spøttrup Kommune.
Resultatkriterierne i praksis Målinger er et must!
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
v/ Mads Biering-Sørensen, SCKK
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Introduktion til KVIK - selvevaluering fra start til slut Temamøde 24
DB SYD Kvalitetsreformen – hvad kommer den os ved? v. Afdelingschef, Lars Holte, KL.
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Strategiseminar – 23. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiseminar – 23. januar 2007 Velkommen.
Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan.
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
MÅL - at sætte rammerne for vores arbejde ! Hvad er det vi vil opnå? Hvor gode skal resultaterne være? Hvornår bliver vi glade ? Hvad er vores succeskriterie.
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
1 Baggrundsinformationer ”Politiets kontakt med lokalsamfundet skal styrkes via lokalpolitiet på de enkelte politistationer, ved etablering af kredsråd.
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup.
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Hvorfor egentlig iværksætte et måleprojekt?
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Mål- og resultatstyring i Beskæftigelsesministeriet Rigsrevisionens nationale konference 5. november 2015 Søren Kryhlmand.
Resultatløn og kontrakter i Arbejdsskadestyrelsen Direktør Anne Lind Madsen.
Kvalitetsstyringsordning for sagsbehandling på natur- og miljøområdet Maj 2010.
Brancheskolernes forandringsproces
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Præsentationens transcript:

PolitietsResultatEvalueringsSystem PRES modellen version 2007-2010 I N D S A T S E R R E S U L T A T E R 2. Strategi og planlægning Brug af ledelsesinformation Udvikling af ” den analytiske organisation” Kredsens strategiarbejde Inddragelse af medarbejdere Struktur og organisation 50 point 6. Brugere og borgere Brugerundersøgelser anmelder Brugerundersøgelser 112 Sagsbeh. tid – Anm. til afg. Sagsbeh. tid – Sigt. til tiltale Gennemsnit alder vers. sager Gennemsnit alder vers. sigtelse Berammelsestider køreprøver 200 point 9. Nøgleresultater Borgervendt kriminalitet niveau Borgervendt kriminalitet afgørelser Straffelov i øvrigt niveau Straffelov i øvrigt afgørelser Indsats særligt prioriterede områder Antal dræbte og tilskadekomne i trafikken Responstid 112 Legalitetskontrol Budgetoverholdelse Finansiel kontrol Ressourcestyring Effektivitet Politi Effektivitet Anklagemyndigheden 400 point 1. Ledelse Normer for god ledelse Organisationsudvikling Medarbejderne og politireformen Intern kommunikation og information Ledelse på tværs 50 point 3. Medarbejdere Personalepolitik Kompetenceudvikling Lederudvikling Arbejdsmiljø Opfølgning på sygefravær 50 point 5. Arbejdsgange Udvikling og beskrivelse af arbejdsgange Tilgængelighed og tilstedevær. – herunder sikring af responstid Datakvalitet Opfølgning brugerundersøgelse Frigørelse af ressourcer til operativt arbejde 50 point 7. Medarbejder-resultater Jobtilfredshedsundersøgelse Svarprocent i forbindelse med jobtilfredshedsundersøgelsen Korttidssygefravær pr. medarbejder Langtidssygefravær pr. medarbejder 100 point 4. Samarbejde og Ressourcer Samarbejdsrelationer i lokalsamfundet Samarbejde andre myndigheder Økonomi- og ressourcestyring Ekstern information og kommunikation Deltagelse landsdækkende fora 50 point 8. Samfund Kontakt med lokalsamfundet Styrkelse af offerrådgivning 50 point Selvevaluering 250 point POLIS mm. 750 point

PRES modellens tilblivelse Notat af 30. september 2004 - I henhold til flerårsaftalen for politiet 2004- 06 skal der: opstilles et antal målepunkter, der tilsammen dækker de centrale dele af politiets virksomhed. udarbejdes en resultatkontrakt for hver politikreds offentliggørelse af resultaterne på internettet dette blev til version 1 af PRES modellen = PRES modellen 2004-2006.

PRES modellens historie 14 europæiske virksomheder gik i 1988 sammen og etablerede foreningen ”European Foundation for Quality Management”. Formålet var at gøre det europæiske erhvervsliv mere konkurrencedygtigt gennem anvendelsen af TQM-filosofien. Den første europæiske kvalitetspris blev lanceret i 1992 på basis af EFQM Excellence modellen. CAF (Common Assessment Framework) blev udviklet til EU’s offentlige sektor i 2002. KVIK modellen blev lanceret i februar 2004 og er en dansk tilpasset udgave af CAF, der tager hensyn til kultur og tradition i offentlige institutioner. PRES modellen 2004 – 2006 er fra september 2004 – den er en tilpasset udgave af KVIK modellen og blev anvendt som opfølgnings- og udviklingsmodel for politiets virksomhed i flerårsaftaleperioden 2004-2006. I forbindelse med politireformen er der sket en justering af visse temaer – i forbindelse med 2 udgave = PRES modellen 2007-2010.

Udarbejdet af VPD Erik Terp, Syd og Sønderjyllands Politi Flerårsaftalen 1996 – 1999 2000 – 2003 2004 - 2006 2007 - 2010 Centralistisk økonomistyring Styring på input Målstyring på ”festtaleniveau” Turnusundersøgelsen 1995 Implementering af POLIS Udvikling af POLTID - Resultatlønskontrakt for rigspolitichefen Udarbejdelse af ud- møntningsplan Detaljeret ressource- styring Ibrugtagning af POLTID Implementering af PRES Offentliggørelse af indsatser og resultater på www.politi.dk Implementering af ledelses- og styringsreformen Udarbejdelse af samlet kontraktstyringskoncept -Indgåelse af direktørkontrakter Implementering af RUKO - Måling af politikredsenes drift Udarbejdet af VPD Erik Terp, Syd og Sønderjyllands Politi

Tema 1. Ledelse 1.1 Normer for god ledelse 1.2 Organisationsudvikling 1.3 Medarbejdere og politireformen 1.4 Intern kommunikation og information 1.5 Ledelse på tværs

Tema 2. Strategi og planlægning 2.1 Brug af ledelsesinformation 2.2 Udvikling af ”den analytiske organisation” 2.3 Kredsens strategiarbejde 2.4 Inddragelse af medarbejdere 2.5 Struktur og organisation

Tema 3. Medarbejdere 3.1 Personalepolitik 3.2 Kompetenceudvikling 3.3 Lederudvikling 3.4 Arbejdsmiljø 3.5 Opfølgning på sygefravær En godt arbejdsmiljø og tilfredse medarbejdere der hele tiden kompetenceudvikles

Tema 4. Ressourcer og samarbejde 4.1 Samarbejdsrelationer i lokalsamfund 4.2 Samarbejde med andre myndigheder 4.3 Deltagelse i landsdækkende faglige fora 4.4 Ekstern information og information 4.5 Økonomi- og ressourcestyring Det handler om at bibringe alle følelsen af, at vi samarbejder mod fælles mål !

Tema 5. Arbejdsgange 5.1 Udvikling og beskrivelse af arbejdsgange 5.2 Tilgængelighed og tilstedeværelse – sikring af responstid 5.3 Datakvalitet 5.4 Opfølgning på brugerundersøgelser 5.5 Frigørelse af ressourcer til operativt arbejde

Tema 6. Brugere og borgere 6.1 Brugerundersøgelser anmelder 6.2 Brugerundersøgelser 112 6.3 Sagsbehandlingstid – Anmeldelse til afgørelse. 6.4 Sagsbehandlingstid – Sigtelse til tiltale 6.5 Gennemsnitlig alder verserende sager 6.6 Gennemsnitlig alder på verserende sigtelser

Tema 7. Medarbejderresultater 7.1 Jobtilfredshedsundersøgelse 7.2 Svarprocent i forbindelse med jobtilfredsheds-undersøgelsen 7.3 Korttidssygefravær pr. medarbejder 7.4 Langtidssygefravær pr. medarbejder

Tema 8. Samfund 8.1 Kontakt med lokalsamfundet 8.2 Styrkelse af offerrådgivning

Tema 9. Nøgleresultater 9.1 Borgervendt kriminalitet – kriminalitetsniveau 9.2 Borgervendt kriminalitet afgørelser i forhold til anmeldelser 9.3 Straffelov i øvrigt - kriminalitetsniveau 9.4 Straffelov i øvrigt – afgørelser i forhold til anmeldelser 9.5 Indsats i forhold til de særligt prioriterede områder Organiseret kriminalitet Kriminelle bander Indsats i grænseområdet Prostitutionens bagmænd Dyreværnslovgivningen Fodboldbøller Illegal arbejdskraft 9.6 Antal dræbte og alvorligt tilskadekomne i trafikken

Tema 9. Nøgleresultater 9.7 Responstid 112 – tid fra anmeldelse til ankomst på ”gerningsstedet” 9.8 Legalitetskontrol – anklagemyndighedens legalitetskontrol 9.9 Budgetoverholdelse 9.10 Finansiel kontrol 9.11 Ressourcestyring 9.12 Effektivitet Politi 9.13 Effektivitet Anklagemyndigheden