Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afThomas Sørensen Redigeret for ca. et år siden
1
Digitalisering af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Ved vicedirektør Betina Hagerup
2
Udfordringer til den offentlige sektor - en brændende platform Effektiviseringer / Rationaliseringer Ny teknologi Nye krav fra kunderne
3
E&S’s vision Kunden i centrum
4
Fra vision til virkelighed Hvad ønskede kunderne? Hurtigere sagsbehandling som klar 1. Prioritet Bedre information Lettere tilgængelighed Konkrete mål for indsatsen Mere effektiv drift Øget kundetilfredshed Større fokus på udvikling
5
Konkrete projekter i E&S Webreg I, II og III. Fremtidens virksomhedsregistrering Erhvervsportalen Virk.dk
6
Nye arbejdsgange og krav Til medarbejderne: Fra KF´ere til ’Super KF´ere Fra AC-sagsbehandler til AC-ekspert eller AC- udvikler Ro, renlighed og regelmæssighed afløses af kommunikation, kreativitet og kompetenceudvikling Til ledelsen: Fra ”klogest blandt de kloge” til nye opgaver Udvikle klare visioner Skabe dialog Være katalysator for udvikling Koordinere arbejdet Skabe politisk og økonomisk plads til projekterne
7
Virker det? Og var det besværet værd?
8
Produktivitet og sagsbehandlingstid
10
En kompetent forvaltning er hurtig, gennemskuelig og fleksibel Vigtigste incitament er – tid, tid og tid Erhvervslivet ønsker klar prioritering Fremtidens offentlige sektor - Virksomhedernes syn på en kompetent offentlig sektor
11
Hvad er en kompetent forvaltning?
12
Incitamenter for digital forvaltning - tid er afgørende Slet ikkeI nogen gradI høj grad
13
Prioritering af de offentlige ressourcer - der skal satses på digital forvaltning
14
Digital forvaltning handler mere om forandringsledelse end om teknik Holdt fast i visionen Holdt tæt kontakt til kunderne Nedbryd faglige mure Opbyg medarbejdernes kompetencer Sæt høje mål, juster efter behov Kritiske succesfaktorer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.