Anerkendende APV.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken forskel gør spørgsmål?
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Set i forældreperspektiv
Roskilde Handelsskoles APV-procedure
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Ny sikkerhedsorganisation – nu med efteruddannelse
Prioritering.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Dialogisk tænketank Gudenådalens friskole. Punkter til afklaring og information  Ingrid Brunebjergs rolle som konsulent for organisationen – commitment.
Arbejdspladsudvikling
Nybyggeri og arbejdsmiljø
ÆNDRINGER I FØLELSER OG ADFÆRD VEJEN VIDERE
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Opgave – mål maden Gå ind på
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Stress og ledelse.
THOMAS MILSTED Thomas Milsted Generalsekretær. Forfatter. Medlem af Stresstænketanken og Tænketanken ”Lighed i Sundhed” Medlem af.
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Verden venter - fokus på 7 job Friskolen i Skive klasse Projektuge 2006 Grete Bundgaard og Allan Mikkelsen.
5F Forberedelse Forskning ForestillingFormning Fornyelse.
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Hvad er forandring?.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
GRIB IND - GODT KOLLEGASKAB UDEN MOBNING
Omgangstone og kollegialitet
UMV Borbjerg Skole 07/08 Det psykiske arbejdsmiljø.
Vejlederens kommunikation
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Gymnasietime Matematik.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Arbejdsmiljøet skabes hver dag i relationen og dialogen – det skal arbejdsmiljøarbejdet i Faxe Kommune afspejle Sikkerhedsleder/arbejdsmiljøkonsulent.
Drømmen om Sankt Ansgars Skole. Udvikling, en naturlov.. ”Den samme lærer/pædagog kan ikke gå ind på denne samme skole to gange..!” Heraklit: Alt flyder..
Det Inddragende Netværksmøde
Hvordan spørger man anerkendende?
Fremtidens arbejdsmiljø 2020
Bulbjerg.
Dias om Følgende dias giver et overblik over, hvad hæftet indeholder og kan bruges til. Der findes også en række dias, der beskriver, hvad.
Vision mission værdier handleplaner
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Lederrollen Hvad betyder mest? Hvad er hjælpsomt? Hvor er der barrierer? Dig selv og din lederrolle Din egen leder Dit netværk Dem du leder Dine leder.
Arbejdsmiljøvinkler TR møde 6. september Arbejdsmiljødata Trivselsundersøgelse 2015 Arbejdstilsynets psykiske arbejdsmiljøindsats på skoleområdet.
Sygefravær eller arbejdsglæde APV – kørekort til et godt arbejdsmiljø.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Kodeks for godt arbejdsmiljø
APV, TRIVSEL OG SOCIAL KAPITAL 2017
Funktionsevne og Funktionsnedsættelse
Lektion 5 Afslutningsmødet
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Risikovurdering Livet Forstås Baglæns - men må leves forlæns.
Personalemøde – opfølgning på MTU
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Mit valg - PowerPoint 1. ”Sofie går i 9. klasse, og hun er meget usikker på, hvad hun skal vælge. Sofie synes, det er svært, og hun tænker meget på,
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Værktøj 4: Aktiverende APV
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

Anerkendende APV

Værdsættende APV Formål: Metode: Tidsforbrug: At lave en skriftlig APV for det psykiske arbejdsmiljø Metode: Den anerkendende metode Tidsforbrug: Et møde på ca. 3 timer OBS skal suppleres med en APV for det fysiske arbejdsmiljø

Grupper: Energi og stolthed Energi og stolthed i nutiden: Om det der fungerer i vores psykiske arbejdsmiljø Diskuter i grupper: Hvad giver os mest energi i vores arbejde? Hvad er vi stolte af i vores psykiske arbejdsmiljø?

Grupper: Fremtidsdrømme Diskuter i grupper Hvilke drømme har vi for det psykiske arbejdsmiljø i fremtiden? Hvilke er de vigtigste elementer i drømmene? - Skriv på ’flip-over’

Grupper: Prioritering Ud af de samlede drømme skal hver gruppe prioritere tre drømme, der er de vigtigste for at sikre det gode psykiske arbejdsmiljø

Grupper: Handleplan Diskuter i grupper Hver enkelt vælger, hvilken drøm han/hun vil arbejde med og går i den pågældende gruppe. I grupperne diskuteres: hvad skal vi som medarbejdere gøre anderledes for at vores drøm kan gå i opfyldelse? - hvordan skal vi tænke anderledes? - hvordan skal vi handle anderledes? hvad skal lederen gøre anderledes for at vores drøm går i opfyldelse? - hvordan skal lederen tænke anderledes? - Hvordan skal lederen handle anderledes? hvad skal vores eksterne arbejdspartere gøre for at vores drøm går i opfyldelse? - hvordan skal de tænke anderledes? - hvordan skal de handle anderledes?