Pædagog som profession Fremført af: Louise Rasmussen Christian Danielsen Mick Pedersen Thomas Marschall Mette Lybker
LOGO
Analyse af logo/tegning Rollemodel Dobbeltblik Refleksion De 3 læringsrum Overskud/overblik
10 kendetegn Tålmodighed Procesorienteret Følelser Høj faglighed Rummelighed Innovation Iværksættere Fokus på formidling Udforskende Fokus på relationer
Som pædagog bør vi være tålmodige og anerkendende. Besidde en høj faglighed, da dette er nødvendigt for at brugerne kan få de optimale redskaber og kompetencer til at mestre deres eget liv, på deres egne vilkår.
Kernebegreber Etik og moral Refleksion Lovgivning Omsorg Anerkendelse
Vores udfordringer Fokus på tidlige initiativer i forhold til problemstillinger.
Vores udfordringer Være omstillingsparat overfor ny viden
Vores udfordringer Forholde sig retten til at forholde sig kritisk overfor …
Solo...
Social innovation Østbasen – Allan Café Kaffegal –Brian Sørensen Nyskabelse indefor de socialle dagligsrammer Østbasen – Allan Café Kaffegal –Brian Sørensen
Pædagogik i daglig praksis? Sanselæring De 3 læringsrum Anerkende tilgang til det pædagogiske arbejde.
Pædagogen i midten
Outdoor / sundhed krop, bevægelse Udeliv Motion Sundhed
Værksted natur, teknik Kreativitet Genbrug Back to basic
Udtryk, musik og drama Æstetik Alternative udtryksformer Forskellige læreformer Sanselæring
Arbejdsmiljø Den pædagogiske arbejdsplads har plads til mangfoldighed, kritik og være opsøgende efter ny viden.
Målet for vores fagidentitet Højne faglighed Bæredygtighed Bevidstgøre pædagogens fagidentitet Løfte den pædagogiske fagidentitet i flok
Hvad er vi ikke… Antropologer Bygningskonstruktører Sygeplejerskere Undervisere
Konklusion Grundet at vi som pædagoger er afhængig af andre, bliver der sat stor pris/fokus på tværfaglig samarbejde