Pædagog som profession

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fra problemfiksering til løsningsorientering – Hotel Nyborg Strand den 4. december 2007 Gitte Daugaard,
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Set i forældreperspektiv
Ørestad Skoles værdier
Præsentation Pædagogisk konsulent Erik Hønge Uddannet fritidspædagog Leder af en børnehave Leder af et fritidshjem SFO-konsulent Freelancekonsulent bl.a.
INDHOLD: VÆRDIER REGLER RUTINER PRAKSIS PÆDAGOGIK
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Læreplaner Der skal i alle dagtilbud udarbejdes en pædagogisk læreplan som skal give rum for leg, læring og udvikling. Den pædagogiske læreplan beskriver.
Socialpædagogisk praksis i demensomsorg - SPiDO
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Sygeplejerske Hvad siger Henderson? Hvad er en sygeplejerske?
Tværfagligt samarbejde
Jeg støtter barnet ved:
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Materialer til innovation og iværksætteri
½.
Hvad er en pædagog?.
Hvad render vi rundt og laver?
Pædagoguddannelsen Vi kommer fra Ikast pædagog seminarium. I de følgende slides vil vi fortælle om pædagoguddannelsen. Pædagogens arbejde handler kort.
Pædagoguddannelsen VIA Ikast.
Udviklingsprojekt om tværprofessionelt samarbejde mellem pædagoger, lærere og socialrådgivere r Vi skal give de studerende bedre tværprofessionelle.
CUPP konference Roskilde 9. november 2010 Sundhedsuddannelserne Campus Næstved.
Klinisk etiske komiteer Temadag Vibeke Krøll Aarhus Universitetshospital Hospitalsledelsen.
Social- og Sundhedsskolen i Middelfart
Pædagogisk forebyggelse og sundhedsfremme
Den inkluderende skole
Når fritiden kobler til læring- Muligheder i SFO v/ Thomas og Benny Espergærde Skole og SFO 4 blev til én – nye muligheder.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Leder-seminar d november 2014 Hornstrup Kursuscenter.
Læreruddann elsen Det tværprofessionelle element – 2013 Casper Hindkjær (141327) Stinne Jensen (141729) Helle Hartmann (141752)
Pædagogfagets kernefaglighed
Børn og pædagoger i en digital verden
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
Nye sygeplejeetiske retningslinjer 2014 – hvad er nyt?
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Teori-praksis i sygeplejerskeuddannelsen
Pædagogens univers.
De seks bedste billeder fra gruppen
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Sygepleje og fagidentitet
Pædagogens univers Fra vugge til krukke… En generalist uddannelse – Børn og unge – Mennesker med sociale problemer – Mennesker med nedsat funktionsevne.
DEN GODE LEDER FTF REGION NORDJYLLAND Aalborg den 2. november 2009
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
Relations kompetencer
KVALITET I SAMSPIL OG LÆREPROCESSER I DAGTILBUD Oplæg v/ Maybritt Larsson Institutionsleder Barnets Hus-Amerikavej.
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
A) Professionens arbejdsområder og opgavefelt Hvad, hvorfor og hvordan: Hvad: Vi forventer den studerende får indblik i misbruger/ socialt udsatte, og.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
Damer og herrer er så og så fede… Hvordan finder man en ny mor og venner, der ikke ryger hash? Hvordan finder man en ny mor og venner, der ikke ryger hash?
Det rummelige efterskole køkken..
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Bilag 4 Unge og mentorroller.
Anerkendende pædagogik
Den pædagogiske læreplan
Professionsidentitet og teori/praksis
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Strategiske pejlemærker
Omsorgskultur i daginstitutioner
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Pædagog som profession Fremført af: Louise Rasmussen Christian Danielsen Mick Pedersen Thomas Marschall Mette Lybker

LOGO

Analyse af logo/tegning Rollemodel Dobbeltblik Refleksion De 3 læringsrum Overskud/overblik

10 kendetegn Tålmodighed Procesorienteret Følelser Høj faglighed Rummelighed Innovation Iværksættere Fokus på formidling Udforskende Fokus på relationer

Som pædagog bør vi være tålmodige og anerkendende. Besidde en høj faglighed, da dette er nødvendigt for at brugerne kan få de optimale redskaber og kompetencer til at mestre deres eget liv, på deres egne vilkår.

Kernebegreber Etik og moral Refleksion Lovgivning Omsorg Anerkendelse

Vores udfordringer Fokus på tidlige initiativer i forhold til problemstillinger.

Vores udfordringer Være omstillingsparat overfor ny viden

Vores udfordringer Forholde sig retten til at forholde sig kritisk overfor …

Solo...

Social innovation Østbasen – Allan Café Kaffegal –Brian Sørensen Nyskabelse indefor de socialle dagligsrammer Østbasen – Allan Café Kaffegal –Brian Sørensen

Pædagogik i daglig praksis? Sanselæring De 3 læringsrum Anerkende tilgang til det pædagogiske arbejde.

Pædagogen i midten

Outdoor / sundhed krop, bevægelse Udeliv Motion Sundhed

Værksted natur, teknik Kreativitet Genbrug Back to basic

Udtryk, musik og drama Æstetik Alternative udtryksformer Forskellige læreformer Sanselæring

Arbejdsmiljø Den pædagogiske arbejdsplads har plads til mangfoldighed, kritik og være opsøgende efter ny viden.

Målet for vores fagidentitet Højne faglighed Bæredygtighed Bevidstgøre pædagogens fagidentitet Løfte den pædagogiske fagidentitet i flok

Hvad er vi ikke… Antropologer Bygningskonstruktører Sygeplejerskere Undervisere

Konklusion Grundet at vi som pædagoger er afhængig af andre, bliver der sat stor pris/fokus på tværfaglig samarbejde