Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gitte Rosholm Advice A/S
Advertisements

Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Virtuel medarbejder eller konsulent
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
I dag er temaet Visualisering
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
Introduktion til værdistrømsanalyser
Holmegaard en ny begyndelse.
Produktion og Logistik
Vi gennemførte en række interview ifm
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Jeg kommer fra Fredericia Messecenter Jeg er Grete Højgaard Adm
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
Jeg støtter barnet ved:
Hvor der er fokus på klimaet.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Kommunikation / it.
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Floor Heating arketype processen
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
Kommunikation og konflikthåndtering. Baggrund : Stigende produktion på grund af større affaldsmængder: Afgrænset tid Afgrænset kundeservice Afgrænsede.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
God ledelse sådan nogenlunde prof. fra foreningsledelse til virksomhedsledelse v/ Christian Majgaard BL kredskonference Billund.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Procesværktøjer.
Omgangstone og kollegialitet
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Gruppeudviklingssamtaler
Carat case competition
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Seminar d. 6. sept Hvad skal vi nå Hvorfor fokusere på bestyrelser Netværk for bestyrelser Tjekliste for bestyrelser Forretningsplan Bestyrelsen.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Personalemøde den 4. juni 2008 Koncern Økonomi: Værdier - og handlinger Personalemøde den 4. juni 2008.
Den lærende organisation
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Vision, mission, værdi. Chili skal med alle sine kommunikationsvinduer (Chili Magazine, Frikvarter Magazine, Chili-net) være den ubestridte markedsleder.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Tommy Engedal Kronborg
Konkurrenceforhold.
DET GRÆNSELØSE ARBEJDSLIV 7 MINUTTER OM GRÆNSELØSHED.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
Hvorfor individuel lønforhandling?. Hvad er individuel lønforhandling? Med individuel lønforhandling har den enkelte medarbejder forhandlingsretten og.
Skab kraft i fortællingen Dette er et værktøj for dig, som vil Brænde igennem med dine budskaber på små som store møder Gøre dine ord og billeder til.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Idegrundlag og målsætninger
EUC Syds værtskabsmanifest
Tag snakken – bryd vanerne
Præsentationens transcript:

Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating

Vi har gennem de sidste måneder udfordret vores indre helt … … og lyttet til Hverdagens Helte!

Derfor snakker vi om Helte! Vi har været igennem en større proces, hvor vi har spurgt kunder, medarbejdere og ledelsen: Hvad gør vores virksomhed unik? Hvilke kendetræk har vores virksomhed? Analysen viste, at vi har et godt image og en god, stærk kultur Analysen viste også, at vi har behov for lidt mere dynamik og bevægelse for at nå vores mål – og konklusionen blev at vores nye virksomheds-personlighed skal være HELTEN

Men hvorfor lige Helten? Fordi det, der kendetegner Helten er: Heltens motto er: Hvor der er vilje er der en vej Heltens største ønske er: At bevise sit værd gennem modige og vanskelige handlinger Heltens mål er: At blive og forblive markedsleder og skabe win-win situationer på en måde, der forbedrer verden Heltens ambition er: At blive så stærk, kompetent og kraftfuld som det er muligt Heltens talent er: Kompetent, vindermentalitet, konstant i udvikling Desuden er vores værdier rigtige Helte værdier!

Danfoss Floor Heating Vores værdier Vi er kompetente, har vindermentalitet og udvikler os konstant til fordel for vores kunder, kolleger og øvrige samarbejdspartnere De vigtige ord: ”kompetente” – vi sørger for at opdatere vores viden ”vindermentalitet” – vi har viljen til at vinde og vi vil kæmpe for vores mål ”udvikler” – vi udvikler vores produkter, vores services og færdigheder

Hvad vil vi som forretningsenhed - hvad er ”Vejen Frem” Vi vil være global markedsleder inden for gulvvarme Vi vil være en sund og attraktiv virksomhed Vi vil være det foretrukne valg

I Floor Heating positionerer vi os som helte ..! – og vi agerer som helte..! Vi ønsker at være vores kunders helte. Kunderne skal opfatte os som helte, - altid og i alle situationer: vi er dem der løser problemerne og gør en forskel, når opgaven bliver vanskelig. Vi vil være vores leverandørers helte. Vi giver vores samarbejdspartnere tilstrækkelig viden om vores forretning til, at vi kan styrke hinanden. Vi vil være vores kollegers helte – ved at optræde kompetent og med vindermentalitet. Vi vil skabe et godt arbejdsmiljø, og vi vil samarbejde . Kort sagt: vi vil være DET FORETRUKNE VALG! Our new personality

Hvad er det, der gør en Helt til en Helt? Her er nogle af de bud, kollegerne gav i forbindelse med Helte-konkurrencen i juni: overskrider grænser og har også mod til at sige fra samarbejder om fælles mål spreder godt humør og er opmærksom over for sine kolleger kan sige undskyld, fordi helten er et menneske, og ingen er fejlfri skal gå foran med et godt eksempel – og få andre med hoverer ikke, men deler æren med andre gør uselvisk hverdagen lysere for sine kolleger får folk til at stå sammen hjælper i dagligdagen, når det brænder på gør noget uventet godt for én gør en indsats for at redde eller hjælpe andre

Men hvad vil det sige at være en helt i VORES afdeling? Brug lidt tid på at diskutere med hinanden: Hvornår er vi helte / de gode historier? Hvor vil vi gerne være om et år? Hvordan skal vores afdeling fungere? Hvor er vi i dag? Hvad er vores største udfordringer? Hvordan spiller vi sammen med de andre afdelinger?

Du kan læse mere i vores Værdigrundlag: Værdigrundlaget beskriver vores Vision, Mission og Værdier – og om Helten som vores personlighed!

Du kan se mere på www.floorhero.danfoss.com Username: floor Password: fh6107 F.eks. billeder og film fra vores Helte events.

Og du kan være med til at kåre Månedens Helt! Hver måned resten af året vil vi kåre ”Månedens Helt” ! Du kan nominere en kollega, en gruppe af kolleger eller en afdeling på 3 måder på www.floorhero.danfoss.com , på www.floorhero.blogspot.com eller via en af kuponerne, som vil ligge i kantiner og ved pauseborde Månedens Helt får et diplom og en fin præmie – og den, der har nomineret Månedens Helt, vinder også en præmie!