Sine Vestergaard Johnsby Præsentation af ny kampagne for Sine Vestergaard Johnsby
Agenda: Kort skitsering af baggrund og research Ændringer i Daloons udtryk Udviklingsmuligheder for kampagnesiden Udvikling af ny emballage Afrunding
Kort skitsering af baggrund og research Mål: Promovere og re-brande Daloon i Danmark. Målgruppe: 20-30-årige. Mexicanske produkter: Tacos, Fajitas, Burritos, Flautas. Centrale udsagn fra researchen: Stor konkurrence. Et marked i vækst Daloon er kendt for dragen, forårs-ruller, usund mad. Mange produkter har ikke god tilgængelighed. Daloons mission: at opfylde forbrugernes behov for spændende produkter af høj kvalitet.
Ændringer i Daloons udtryk Forbrugernes opfattelse af Daloon: Daloons nuværende image Nye tilstræbte udtryk Slogan: Ligger godt i maven Kendt for forårsruller Kendt for flere produktlinier Traditionelle/Kina Moderne/Internationale Usundt Sundt Nøgleord: Sundt Hurtigt Velsmagende Moderne
Udviklingsmuligheder for kampagnesiden Blog Nye spil Debatforum/udvidet spørgetjeneste Mulighed for at lade brugerne sende materiale ind selv Viral reklame Højere grad af tilstedeværelse på sitet og mulighed for identifikation Nøgleord: Byliv, Vektor-urban-retro-udtryk, Mexico Velsmagende, Sundhed, Moderne.
Mulige fortalere for produkterne: Nøgleord: Identifikation Tilstedeværelse Troværdighed Kompetence Martin Thorborg Henrik Byager Statement: ”Efter en travl arbejdsdag med mange beslutninger, er det rart at komme hjem og kunne tilberede noget mad hurtigt, som samtidig smager godt – og ikke giver dårlig samvittighed bagefter. Derfor er Mex’it up en af mine favoritter.”
Udvikling af ny emballage Design Form Funktion Genkendelighed Miljøhensyn Emballagen skal beskytte det den sælger, og sælge det den beskytter.
Emballageforslag Nøgleord: Skabe op- mærksomhed Skabe præference Differentiere produktet
Afrunding Vigtigt at vedligeholde sit image Line extension Opfølgningskampagne Sammenhæng i det visuelle udtryk skal gøre Daloon tydelige på markedet, og danne basis for et stærkt brand.