Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSimon Vestergaard Redigeret for ca. et år siden
1
Bæredygtig business: grøn branding
2
Vi starter lige med at kridte banen op, som består af et marked, branding og farven grøn
3
Virksomheder står over for en stor udfordring, hvor troværdighed er nøgleordet. Den smarte afladskommunikation er passé, og i dag bliver ingen imponerede over et hotel, der opfordrer gæsterne til at bruge færre håndklæder, hvis hotellets drift i øvrigt er alt andet end miljøvenlig. Finn Frandsen, professor i virksomhedskommunikation
4
Det er ikke kun cool at være klimaduks. Det er nødvendigt. Folkeflokken har forstået, at den er gal og derfor er indkøbsnet og miljøvenlige produkter i kurven ikke kun sjov og ballade, som man profilerer sig på – men et udtryk for, at den brede befolkning rent faktisk ønsker at ændre adfærd. Henrik Byager, kommunikationsrådgiver
5
Et brand
6
At være godt kendt er ikke det samme som at være kendt for noget godt Per Mollerup
7
Grøn er ikke bare en farve længere…
8
Den har mistet sin uskyld og er nu symbolet på bæredygtighed
9
… og er vel også blevet en lille smule voldtaget efterhånden
10
Grøn branding er…
11
… håndgribelig
12
It is about a sustainable economy and making green normal, as opposed to ’green-washing’, which is making normal look green
13
Grøn skal gøres dagligdags
14
Lad være med at tænke i kampagner – tænk troværdighed
15
Dark green versus bright green
16
Mørkegrøn er pladderromantik
18
Dark green afvikler udvikling
19
Bright green er bæredygtig business – grønt bliver normalt
21
Mere af det gode…
25
Dagens pointer
26
1. CER (corporate environmental responsibility) betaler sig - I kan spare på energiforbruget, I kan tiltrække nye kunder, I kan fastholde de gode medarbejdere og I kan være på forkant med lovgivningen
27
2. Gør det nu!
28
3. Formulér jeres mål og inddrag medarbejdere på alle niveauer
29
4. Udpeg en klimaansvarlig
30
5. Vær ærlige og troværdige
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.