Fysioterapiens fremtid  Fremtiden er et spil I selv skal spille  Medspillere er også modspillere  I er selv jeres egen med- og modspiller  Den profession.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Velkommen Ledelse og kommunikation ?
Oplæg d PD i Fortællinger og genrer
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
Skoleparat LINDEHUSET - FORANDRINGSTEORIEN 2013
ADHD – Når helikopteren ikke kan lette
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Lederudvikling.
Hvad kan gøre energiundervisningen engagerende og lærerig?
Af overfysioterapeut Dorrit Pind, Skejby Sygehus
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
Bevægelse og sundhed Horne Skole 20. januar 2009.
1 Konsulentvirksomhed Økonomi og Ledelse Borgerinddragelse og udvikling af lokaldemokratiet i de ny kommuner Om udvikling af en demokratistrategi og eksempler.
Teori-Praksis-holdning
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Klasseledelse og cooperativ learning
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
Ekspansiv læring – Hvad betyder det?
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Velkommen til SKJOLDHØJ FORSAMLINGSHUS. Historien om Mahmoud Hvordan var det engang……
- Hvad kan I forvente som forældre?
Nye metoder i misbrugsbehandling
Udredning af beboernes kommunikation Til brug i kommunikationsdelen i beboerens handleplan.
Kodeks for offentlig topledelse
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Personligheden og selvet
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Udfordringer og visioner på børne- og kulturområdet BKF Syddanmark 18. marts 2010 Klaus Majgaard.
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Inspirationsdag om kommunikation og patientinddragelse Enhedschef Marie Fuglsang.
Den lærende organisation
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
Recovery - At komme sig Aulum d. 10. oktober 2010
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Lærerens opfattelse af skolefaget Lærerens opfattelse af Læring og undervisning Skoleforhold og praktiske muligheder Elevernes op- fattelse af skolefaget.
Stormøde for økonomi på AU
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Thomas Bartels, VFAs rejsehold 15. april 2015
Kapitel 6: Teorier om social ulighed – fokus på funktionalismen og Bourdieus teori om social ulighed Ulighedens mange ansigter – perspektiver på social.
Entreprenørskab og innovation. Definition 4 Handling Kreativitet Omverden Personlig.
Rekruttering og fastholdelse af frivillige Brønden, Brøndby kommune 2. oktober 2010 Anders Jacobsen Konsulent Center for frivilligt socialt arbejde 1.Motiver.
Kvalificeret selvbestemmelse i afdelinger. Dele viden Beslutte fælles mål Koordinere handling.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
MATCHFIXING: EN TRUSSEL MOD SPORTEN... OGSÅ I DANMARK.
Entreprenørskab og innovation. Definition 4 Handling Kreativitet Omverden Personlig.
Dynamisk system teori - model
Oplæsningens byggeklodser. Oplæsning Publikum skal kunne høre din oplevelse og forståelse af teksten, når du læser op. Dette kan du træne ved at gøre.
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
SUF - gevinstrealisering
Kommunikation Modul A.
Lokale eksempler på tiltag der skaber positive forventninger.
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Oplæsningens byggeklodser
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Nye muligheder og potentialer
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Fysioterapiens fremtid  Fremtiden er et spil I selv skal spille  Medspillere er også modspillere  I er selv jeres egen med- og modspiller  Den profession der vinder har en politisk strategi på langt sigt

Kampen om fremtiden: Medialisering af samfundet Jacob Rosenkrands: Mandag Morgen, 40:5-10, 2003/ undersøgelse af Den Danske Magtudredning  Medialiseringen sætter helt nye rammer for magtudøvelsen  Netværkspleje og medietæft bliver vigtigere end politiske beføjelser  Politikerne må kæmpe på lige fod med andre aktører om adgang til medierne  Al samfundskommunikation må skræddersys til medierne  Politisk autoritet kan ikke fastlægges på forhånd  Medialiseringen rejser demokratiske spørgsmål

Babyboomere - en ny patientkultur.  Fremtidens patienter blev født i årene mellem 1945 og 1964  De kommer med andre forventninger og krav  De er vidende og engagerede  De vil kræve et klart overblik, som de kan bruge i deres egen planlægning  De forventer personlig opmærksomhed  Patienternes behov overstiger de økonomiske muligheder  Behov for et nyt sygdomsbegreb

Fra lodret til vandret Ændringer i karriereopfattelsen  Fra at udføre ordre  Fra at gøre det man sættes til  Fra at spørge til hvor meget tid man får til en opgave  Fra at beholde faglig læring i ”eget hus”  Fra efteruddannelse  Til selv at tænke-i-handling, og herudfra foretage generaliseringer så det lærte fra én situation kan overføres til nye situationer  Til selv at tage nye initiativer  Til at bruge den tid, der er til rådighed, bedst muligt  Til anvendelse på tværs af faggrænser for at øge læringen på området  Til fremuddannelse

Intelligent adfærd – et opgør med informationsprocessen  Når vi undersøger en genstand, lytter til en anden eller læser en tekst, så handler vi med sansningen for at forme en struktur, der kan give mening. I den forstand skal al intelligent adfærd opfattes som en sanse-motorisk koordinering  Talesproget bygger ikke på en hukommelse af ord, men på en hukommelse for de bevægelser, der er nødvendige for at udtale ordene (Broca, 1861)  Hukommelse er ikke en lagerplads men et kropsligt fænomen som opstår i samspillet med omgivelserne  Det vigtigste formål med læring er at kunne reagere hensigtsmæssigt på en udfordring  Vi skifter fokus fra interne processer til individets samspil med omgivelserne