Nyt ansvar.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Advertisements

Refleksion i kommunikationen
Særlige ressourcepersoner i folkeskolen
Værdigrundlaget i Greve
Workshop almene boligdage
Roskilde Tekniske Skole
Hvad gør livet så værdifuldt?
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Modul 1 - Processer.
Lærerprofessionen.
Forældremøde X årgang.
En konflikthåndterende kultur
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Analyse- og udviklingsmodel
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
TJEK PÅ TEAMET.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Ledelse af LP-modellen Workshop, LP-landskonference 2014 Hotel Opus, Horsens. Institutionsleder, Alan Martinsen.
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Effektiv mødekultur Formål: At udvikle en velstruktureret og effektiv mødekultur 1 Hvad er effektiv mødekultur? 2 Hvad er mål/resultat (Output)? 5 Hvordan.
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
HØR KØBENHAVNERNE Præsentation for IT Universitetet 6. september 2010.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
Maskulinitet.
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Omgangstone og kollegialitet
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
LEDEREN SOM FORANDRINGSAGENT OG STRATEGISK KOMMUNIKATOR
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Krav til tillidsrepræsentanten Modul 2 Forventninger Når man repræsenterer DSI i råd, nævn eller udvalg - er det vigtigt, at man fremfører DSI’s synspunkter.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
Teaterhåndværk - en værdifuld kunstart - med fokus på menneskene bag.
Den lærende organisation
Ledelse i forskellige retninger
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Refleksion før kurset Skal du i gang med et projekt?
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Alle medarbejdere, der ønsker at have indflydelse på dagsordenen og mødepunkter, har haft mulighed for det – dvs. også alle kolleger, der ikke er i trio/MED.
Adfærd og kommunikation på traumestuen. Lone Kobberø.
Regionshospitalet Randers Regionshospitalet Randers Elektronisk 360°’s feedback.
Opsamling på cafeseminaret i går Hvad siger I selv om god velfærdsledelse - i praksis?
Rehabiliteringsteamets arbejde Oplæg: Søren Thygesen socialrådgiver – faglig konsulent Holbæk Kommune Kompetencecentret - Jobservice.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Konflikt håndtering Jan Christiansen Sosu Fyn. Hvorfor opstår konflikter? Uoverensstemmelser Uenigheder Aftalebrud Misforståelser Interessemodsætninger.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Udvikling af nye dialogformer
Kodeks for godt arbejdsmiljø
Ansvarlig.
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
Kulturmåling i VisitDenmark
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Værktøj 10: Forandringer og stress - Arbejdsgruppen
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Nyt ansvar

Nyt ansvar En kontaktperson i hvert team Rollen går på skift efter forskellige modeller i hvert team Kontaktpersonerne sørger for at holde teamet orienteret om driftsituationen, og har overblik over sit team – hvem laver hvad Koordinatoren er via sametime i kontakt med kontaktpersonerne

Strategiproces - deltagere Deltagere valgt ud fra lyst og interesse I projektgruppen deltager lige mange medarbejdere og ledere Udarbejder oplæg til beslutning, som foreligges til drøftelse og godkendelse i ledergruppen

Strategiproces - tidsplan

"Vi vil yde den bedste kundeservice!” Strategiproces Oplæg til vision: "Vi vil yde den bedste kundeservice!” Målrettet arbejde med værdier og adfærd Aktiv vidensdeling på tværs af koncernen Kompetence- udvikling og medarbejder- involvering Effektivisering af egne forretningsprocesser

Ambassadørprofil Åben: At være imødekommende overfor nye forslag og idéer Tillidsfuld: Til at stole på og ikke "sladre" i forhold til andre kollegaer - husk tavshedspligt God til at formidle: Ikke være bange for at stå frem og sige noget i større/mindre forsamlinger Interesse for, deltagelse i og indflydelse på stadig fremtidige udvikling i centret: Være positiv, kritisk og konstruktiv Forandringsvillig: Kunne håndtere hurtige forandringer og acceptere det, også selv om det i første omgang kan skabe usikkerhed i forhold til egne holdninger Inspirerende: Komme med gode idéer/forslag og gå forrest og forstærke gejsten hos sine kollegaer Videregive synspunkter og meninger loyalt: Du skal turde videregive oplysninger/ønsker fra kollegaer og ikke fordreje tingene til egen fordel Være objektiv: Se situationen fra begge sider (ledelse og medarbejdere) Villig til at bruge tid/fritid: Evt. internatkurser, forberedelse samt praktik i forbindelse med fælles arrangementer Nysgerrig: Opfange signaler, stemninger, være aktiv opsøgende og turde spørge Kreativ tænkende: Komme med løsninger og forslag til planlægning af arrangementer m.m. God til at koordinere: Kunne håndtere flere bolde i luften på samme tid Kunne håndtere konstruktiv kritik (både positivt og negativt): Ikke at tage kritik personligt Motiverende: Være igangsættende og med en positiv adfærd Engageret: Være aktiv interesseret

Ambassadører Ambassadøren er udvalgt til rollen af sit team Opgaver : Deltage aktivet i projektmøder Formidling fra projekter til medarbejderne og omvendt Arrangerer faglige/sociale events i centeret Sparringspartner for ledergruppen