Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d. 21.09.2009 Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danmark 3.0.
Advertisements

Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Sæt viden i bevægelse Temadag om Samarbejde og vidensdeling Forældres involvering og indflydelse.
Værktøj til CSR-dreven innovation Der skal udvikles et nyt værktøj til CSR-dreven innovation. Vores mål er, at værktøjet skal inspirere og hjælpe danske.
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Læring og læringsressourcer i en læringscenteroptik
Deltagere Cirkelledere Cirkel I – målgruppe: normalklasser
Lederudvikling.
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
Opbygning af kapacitet til det videre arbejde med tobaksforebyggelse blandt socialt udsatte borgere Resultater fra den eksterne evaluering af projekt Røgfrihed.
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse - Region Midtjyllands initiativ.
Slutkonferencen Vartov d ved Anders Bech Thøgersen, UC Syd
Fra Riga til COP 15 En PD projektrække med DKI LV og Ambassaden som omdrejningspunkt.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
 Præsentation  Baggrunden for projektet  Formål, metode og projektdeltagere  Ungeprojekter  DIT Slagelse  Hvordan har det været?
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Kommunikationsstrategi - interessenter, mål og central fortælling
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Introduktion til projektet
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Gratis entré og bedre formidling i Danmark Steen Kyed Afdelingschef Kulturministeriet, departementet.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Ledelse på vej Gentofte Kommunes uddannelse af ledelsestalenter Personalepolitisk Messe Bella Center, 12. januar 2010.
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
TALENTUDVIKLING I GYMNASIET MATEMATIK-ØKONOMI-SAMFUNDSFAG  Hvad er talent?  Metoder  Organisation og motivation  Konkrete eksempler  Hvad er talent?
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
26. MAJ 2011 AARHUS UNIVERSITY LIBRARY - idé og baggrund PRÆSENTATION AF METTE THUNØ AARHUS DEN AARHUS UNIVERSITET.
Uddannelseskommissorium Intention med uddannelse er at skabe konsensus i DAI. Konsensus skal forankres, videreføres og forøges i DAI’s grene.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Medarbejderkonference 2014 Plan 2021 Temadrøftelse, Central operatør og samarbejdspartner. Præsentation af workshop 4.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Flakkebjerg 2 marts 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Anbefalinger fra Vækstforum Hovedstadens task force om erhvervsuddannelser Vækstforum Hovedstadens møde den 21. juni 2012 v/ Klaus Nørskov,
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Karriereudvikling på dagsordenen. Hvorfor vil vi arbejde med karriereudvikling? For at udvikle strategisk vigtige kompetencer? For at fastholde og tiltrække.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Implementering af ny software i Kolding. Lidt om mig  Fokusområder i nuværende job som digital læringskonsulent:  Strategi: Digital strategi for skoleområdet.
Museumssafari Spørgsmål til en museumsinspektør v/Hanne Teglhus.
Hvordan øges værdien af entreprenørskabstræning i Ghana?
Vidensbaseret praksis i botilbud
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Det kompetente Nordjylland
Præsentationens transcript:

Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.

Statens Museum for Kunst Det er dit – brug det! Statens Museum for Kunst satser over de kommende år stærkt på digital formidling. Et af målene for SMK digital er at gøre brugerne centrale i udviklingen af de digitale formidlingskoncepter. Med et motto der hedder Statens Museum for Kunst Det er dit – brug det! forpligter det os på at vide, hvad der gør museet relevant og brugbart for brugerne.

Statens Museum for Kunst Det er dit – brug det! (fortsat) Vi har valgt at fokusere på følgende delprojekter i forbindelse med AUTO. Vi har valgt netop disse projekter fordi det tidsmæssigt passer sammen med AUTO og fordi det er områder, hvor vi mener at en dedikeret indsats med brugerdreven innovations metoder vil give størst udbytte: 1.Analyse og handlingsplan for nyindretning af museets modtagelsesområde (forhal) 2.Revidering af museets eksisterende brugerdrevne kunstformidlingsprojekt u.l.k. (unges laboratorier for kunst) 3.Evt. Kan brugerne hjælpe os med at udvikle nye forretningsmodeller?

Strategi og værdi Museet er i gang med en bevægelse fra videns- til oplevelsesorganisation og ønsker at tilpasse sig, så også nye målgrupper finder museets tilbud både relevante og attraktive. Målet med projektet er 1.at få en række konkrete anvisninger og/eller beskrivelser af ønsker og behov fra brugerne som kan kvalificere projekterne og måske give dem helt ny retning. 2.at få erfaring med brugerinvolverende metoder, som efterfølgende kan anvendes på andre af museets områder

Tidsplan 1.Forhal Serviceorienteret design som ramme, der gennemføres på ca. tre måneder med eksterne samarbejdspartnere. Start om muligt ultimo u.l.k forventer at have aktiviteter, som relaterer sig til AUTO i foråret Nye forretningsmodeller er ikke konkretiseret som projekt – om det gennemføres afhænger af om vi får etableret de rette rammer om projektet

Medarbejdere -Projektleder med ansvar for SMK onsite. Skal integrere resultater i videre projektarbejde. Ingen tidl. erfaring, men interesse. -Projekt medarbejder / -leder fra u.l.k som tilrettelægger og gennemfører brugerinvolvering. -Projektmedarbejder, som er koordinator af brugerinvolvering på tværs af SMK digitals projekter. Skal gennemføre dele af aktiviteterne og tilrettelægge metoder mv. Erfaring med serviceorienteret design og brugertests af forskellig art. -Projektforsker fra DREAM, som forsker i læring og digitale medier. Skal gennemføre undersøgelser og analysere resultater. En del erfaring med kvalitative og kvantitative metoder. -Programleder, som har det overordnede ansvar for projekterne. Erfaring med forskellige kvalitative og kvantitative metoder.

Brugerinddragelse Vi håber på at få afdækket nye potentialer ved brugernes hjælp, som kan danne afsæt for nye vinkler på et museumsbesøg og på kunstformidling Øvrige deltagere kan bidrage med -ideer til samarbejdspartnere -metodekvalificering -erfaudveksling -sparring på hvordan vi omsætter resultater til praksis -holder os fast på fremdrift ved at køre parallelle processer