Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Introduktion til projektet

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Introduktion til projektet"— Præsentationens transcript:

1 Introduktion til projektet
Opstartsworkshop den 23. juni 2009 Teknologisk Institut

2 Projektet kort Baggrunden Målet Vejen Folkene Praktik og det med småt

3 Baggrunden – hvem er de aktive brugere og hvad skal vi med dem?
Virksomheder har ”opdaget” brugerne – og at: Der er forskel på innovation og markedsføring. Nye kommunikationsplatforme giver nye muligheder for at møde brugerne – kunderne. De aktive brugere Opfinderordningen på Teknologisk fortæller noget, men ikke alt. Lead-user teori og tilgange kan også vise vej.

4 Eksperimenter med brugere
Brugerdreven innovation - et bevidst miks af brugerinvolvering & brugerbehov Lead user Direkte Eksperimenter med brugere Communities BRUGERINVOLVERING Fokusgrupper Observation Test Antropologiske metoder Markedsanalyser Indirekte Erkendte Ikke erkendte BEHOV Dimensioner af brugerdreven innovation og projektfokus jf. FORA (2008)

5 Veje til dialog med aktive brugerne
Social arkitektur IKT- arkitektur Brugeraktiviteter Brugeren som co-creator Fokus på idéudvikling i samspil med andre Brugerbehov Fokus på brugernes idéer til at opfylde egne behov Innovation via co-creation Brugsmønstre Fokus på brugernes Preferencer og adfærd Innovation via test og tilkendegivelse af behov Innovation via brugerdata Forretningsproces

6 Målet med projektet At udvikle værktøjer, der effektivt understøtter mødet mellem virksomheder og deres aktive brugere i innovationsprocessen: Typologi over aktive brugere, der sikrer at aktive brugere indgår hensigtsmæssigt i virksomhedens innovationsproces. Brugerdrevne innovationsmetoder til at understøtte mødet mellem virksomhed og brugeren.

7 Vejen kan forekomme snoet…
HVEM kan udvikle HVORNÅR? Kurt Erna Lone Arne !_____ ?_____ Hvad__ Hvem__ Hvor__ TypoIogi HVORDAN kan I udvikle sammen? Innovativ fra A-Z Aktive brugere Metodik HVAD er jeres virksomhedsprojekt? Fase 1 Fase 2 Fase 3 Fase 4 Innovationsprojekt Virksomhed

8 Nok er vejen snoet, men der er en plan
Innovationsspor Projektopstart maj –september 2009 Udvikling oktober 2009 – august 2010 Formidling august 2010 – december 2010 Viden opbygning Virksomheds- projekter Netværk Uddannelser Virtuel videndeling AUTO-typologi AUTO-metoder Krea Statens Museum for Kunst Grønttorvet H-H Ferries Schur Inventure Kailow Graphics Advice Digital 1. match Auto- camp 2. match Studerende Undervisningsmateriale Projektplatform Open review platform

9 Første indtryk på tværs
I vil sparre med de andre virksomheder. Erfaringerne med brugerinddragelse i udvikling er beskeden… I ønsker ikke for meget akademisk pjank. Der tegner sig platforme for brugerdialog på tværs af virksomheder – matchmaking ver. 0.1. 1. ”rigtige” matchmaking til september.

10 På den korte bane, fase 1 Hovedaktiviteter til ultimo september
HA1 Typologi - ver. 1.0  Survey, interviews med jeres aktive brugere HA2 Metoder - ver. 2.0  Dialog med andre BDI-projekter, desk research HA3-4 Online projekt platform og open review platform HA Matchmaking  Virksomhedsprojekter besluttet  Matchmaking i virksomhedsgrupper HA 6 AUTO Camp og Studietur

11 Folkene fra Teknologisk
Signe Skov-Hansen Riem Zouzou Louise Hvid-Jensen Mette Abrahamsen

12 Praktik, formalia & TODO
Projektaftale - rettigheder &hemmeligholdelse  Kommenterer, godkende og returnere underskrift Styregruppe  Beslutte hvilke tre virksomheder, der deltager Kommunikation på Projektplatform  Oprette sig som bruger Det med småt  Timeregistrering – notere alle timer brugt på AUTO  Spørgeskemaer fra Program for Brugerdreven Innovation


Download ppt "Introduktion til projektet"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google