Markedsvurdering.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Advertisements

10 Konkurrencesituation
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Hvorfor skal vi bruge så mange penge på dialog? zKunderne er ikke ”loyale”, og med internettet vil flere ”shoppe rundt” i endnu højere grad zMen vi kan.
Præferencer på markedet.
Prissætning - hvordan gør man ?.
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Praktisk segmentering
Kapitel 2.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
- Research og Konceptudvikling Af : Dennis, Rune, Mike, Serge og Søren.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Kvantitative metoder
1. Virksomhedens strategiske planlægning
2 Kvalitative og kvantitative metoder
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
Markedsanalysen i praksis.
[Produktnavn] Marketingplan
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Strategiudvikling.
Markedsanalyse Kapitel 12
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Igangsætter Landsforeningen af Væresteder Medarbejderuddannelse 10. februar 2010 Marika Sabroe Vejle Misbrugscenter, Værestedsafdeling.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Snak med din sidemand om dette et par min.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Link Camp 2012 Fredericia Gymnasium 2012 Oplæg. Teateret Møde den 1/3 – 2012 Kl – Møde igen den 2/3 – 2012 Kl – Præsentation.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Af: Jonatan W & Line Stryander
Anvendt markedsanalyse Kapitel 22
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Kapitel 8 Innovation, metode og værktøjer. Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Forretningsplan detaljer om produkt eller.
Indledende betragtninger Mikroteori: Generel ligevægtsteori: x 1 = f(p 1, p 2....p N, Y) Givet marked, Given vare Y er (stort set) konstant Prisvektoren.
AFSÆTNING A – Schønberg
VækstDrive-projektet er velegnet til at:
Konkurrenceforhold.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Målgrupper og segmentering
FORRETNINGSPLAN.
markedsføringsplaner
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Agenda Præsentation af SWOT Afslutning
Navn på jeres idé Jeres navne:
Idegrundlag og målsætninger
IDEBESKRIVELSE ❶ STYRKER ❷ SVAGHEDER ❺ FORDELE IDEBESKRIVELSE DATO
Skabelon Business Case
Sælg et produkt eller en tjeneste
Skabelon Business Case
10 Konkurrencesituation
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Markedsanalyse for LSC
ERHVERVSCASE Generelt
(Firmanavn) SWOT-analyse
Mission, vision og forretningsidé
- Vi skaber iværksættere
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Af alle hjemmesideejere har ikke
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Fra folkeskole til faglært - Erhvervsuddannelser til Fremtiden
Præsentationens transcript:

Markedsvurdering

VURDERING AF MARKEDET For at klare sig godt, er det vigtigt at kende det marked, ens virksomhed skal ind på. Derfor er det en god ide at starte med at analysere konkurrenterne: Identifikation – Hvem er konkurrenterne? Hvem og hvor mange sælger samme produkt, samme kategori, dækker samme behov? Hvem henvender sig til samme kunder som os, men sælger noget andet til disse kunder? Målsætning –Vil konkurrenten være førende på markedet, være bedre end den førende, følge efter den førende eller finde en niche, som andre ikke udnytter? Markedsføring – Satser konkurrenterne på pris, kvalitet, stort udvalg, service eller hvad? Hvor og hvornår ser man deres reklamer, og hvordan vil de gerne opfattes af kunderne? Stærke sider – SWOT-analyse: Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats – man skal altså finde frem til virksomhedens stærke og svage sider, trusler og muligheder.

MÅLGRUPPE Den eller de grupper, en virksomhed vælger at satse på, vil være virksomhedens målgruppe. En virksomhed kan godt have forskellige produkter, der henvender sig til forskellige målgrupper. En måde at finde frem til målgrupperne på er ved at bruge SMUK-modellen: Størrelse og vækst Mulighed for bearbejdning Målgruppe Konkurrencesituationen Udgifter ved bearbejdning

MARKEDSANALYSE Hvilke data skal indsamles - hvad har I brug for at vide? Valg af spørgsmålstype - åbne eller lukkede spørgsmål, valgmuligheder? Formulér spørgsmålene omhyggeligt - forstår man spørgsmålene? Test spørgeskemaet - får I de informationer, I gerne vil have? Gennemfør analysen - I skal ud og spørge folk! Konkluder på analysen - hvad har folk svaret, og hvad fortæller det jer om markedet?