Fit for Fight seminar september 20091 Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Strategi-dage for redaktion, kursusudvalg, webmaster og bestyrelsen Kolding torsdag og fredag den 13/ Fagforum for Børnefysioterapi som specialebærende.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
Forandringsteori for Venindenetværket2013
Evalueringspolitik Bornholms Vækstforum 24. september 2012.
Produktion og Logistik
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Skabelon til strategisk plan
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
På toppen af krisen og klar til fremtiden DI Hovedstaden Erhvervstræf 19. marts 2009.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
Udvikling I landet bag motorvejen
FBUs visionsplan 2015.
Udvikling og styring af en virksomhed
CSI i forsvaret.
Implementeringsudfordringen Fra projektjungel til koodineret udvikling
Branding.
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Arbejdsmiljø - Nye veje Årskonference Rikke B. Ørum Chef for HR og arbejdsmiljø.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Fit for Fight skabeloner til videre arbejde september 2009.
Er de nuværende regler om rådgivnings- påbud en hensigtsmæssig måde at sikre at virksomhederne får tilstrækkelig ad- gang til arbejdsmiljøviden? Anders.
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
AGWAPLAN Seminarer.dk september 2007 Side 1 · · AGWAPLAN – et pilotprojekt for implementering af Vandrammedirektivet - Samarbejdsstrukturer Seminarer.dk.
Optimering af arbejdstilrettelæggelse i på Radiologisk afdeling i Køge Mahad Huniche Møde med Region Nordjylland.
Lene Skole Vækstforum Hovedstaden 5 september 2011 Vækstforum Hovedstaden Coloplasts vej til vækst Page 1.
Status for Det Internationale Kulturpanels arbejde Oplæg på Kulturseminaret 30. august 2011 ved Jesper Hermansen, formand for Det Internationale Kulturpanel.
Kvalitetsstyring og kortlægning efter jordforureningsloven ATV-møde 4. november 2009.
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Søren Kofoed Weeke Rambøll Management A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Justering af programmet På styregruppemøde.
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
Skolebestyrelses seminar 19/ Hvad vil vi med denne dag ? Sikre fælles kendskab og accept af vores udgangspunkt Nuværende situation og værdigrundlag.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
Aktiviteter målrettet landmænd Din Bundlinje NU! 2010 Din Bundlinje NU! 2010 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Løft Bundlinjen!
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Implementering Innovation er risikofyldt, og selv med en meget detaljeret og omfattende strategi og et godt forarbejde kan det gå Galt, hvis udførelsen.
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Dansk Byggeri løser opgaver: ved anvendelse af egne ressourcer samarbejde eksterne –foreningen bips –andre institutioner.
Randers Kommune Evaluering af Randers Modellen 2. December 2009.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Cross Channel - Tidens største trend.
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
Skal vi tvangsnationalisere energi? Andes Stouge 9. juni 2016.
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
Præsentation af forretningsplan
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Patientens rejse i sundhedssektoren -
Mission, vision og forretningsidé
Virksomhedens livscyklus
Royal Greenland A/S – Årsrapport 2017
Præsentationens transcript:

Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør… Styre på mål og ikke processer Etablere målsætninger for alle medarbejdere og alle afdelinger - At alle medarbejdere er klar over hvordan de skal bidrage til at opnå målsætningen Skabe et system med nuancerede KPI’er der sikrer: 1.Corporate mål, afdelingsmål, individuelle mål (funktion el. brand) (oms, andele, kendskab etc) 2.Opfølningsværktøjer til styring (ikke genere, men agere) Tydeligere prioritering og fravalg af indsatsområder; BU, brand, land og produkt Skabe klarhed og reelt omdanne strategien til handling Via fælles kommercielt udgangspunkt skabe grundlaget for fokus og fravalg, mere stram OFAM prioritering, hold fast i ’færre men værre’, synergi på tværs, Udbygge og sikre vores basisforretning – altid! Her & nu brand equity Volumen i fabrikken og basis indtjening (1,3 mia. NOMS, EBIT på 2007 niveau) Fokus på basissortimentet (brød, tærter, GB, bars mv), develop to cost-fokus,, fokus på volumensegmenter (de kortsigtede 85%), bygge brand equity, reel investering i vores mærker, sikre forbruger involvering (ny medier) Sikre fremtidens salg og indtjening – langsigtet brand equity 'Guld 2012': 2 mia og 10% ROS Udnyt innovation og CSR som vækstdriver, skabe de fremtidige vindere, etablere 15/85% forståelsen (kort & lang sigt), overveje differentieret eksekvering, potentiale for licensindtægt Stærkere eksekvering af planlagte aktiviteter (Færre), større, bedre i eksekvering (lanceringer, markedsføring, trade) Målbar 'eksekvering i butik' (def. begreb, actions) Bedre lanceringer via checklister og stærkere processer Corporate og kommerciel langsigtet planlægning mod 2011, 2012… Evalueringer Have et reelt program for at skabe kampgejst Medarbejder tilfredshed fra x til y (Great Place to Work) Reducere ’omsætning’ x% Definere med klare mandater Kommunikere på succes/de gode historier Få hele ’holdet’ med og belønning Fravalg… Bare rolig - de kommer som følge af pkt. 2…… Koordineret kommercielt – Salg, Innovation og Marketing Nedbrydning af konkrete mål på AB Flyttes til HR

Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør… Styre på mål og ikke processer Etablere målsætninger for alle medarbejdere og alle afdelinger - At alle medarbejdere er klar over hvordan de skal bidrage til at opnå målsætningen Skabe et system med nuancerede KPI’er der sikrer: 1.Corporate mål, afdelingsmål, individuelle mål (funktion el. brand) 2.Opfølningsværktøjer til styring (ikke genere, men agere) Tydeligere prioritering og fravalg af indsatsområder; BU, brand, land og produkt Skabe klarhed og reelt omdanne strategien til handling Fælles kommercielt udgangspunkt, mere stram OFAM prioritering, hold fast i større, færre, bedre, synergi på tværs, Udbygge og sikre vores basisforretning – altid Her & nu brand equity Volumen i fabrikken og basis indtjening (1,3 mia. NOMS, EBIT på 2007 niveau) Fokus på basissortimentet (brød, tærter, GB, bars mv), develop to cost-fokus,, fokus på volumensegmenter (de kortsigtede 85%), bygge brand equity Sikre fremtidens salg og indtjening – langsigtet brand equity 'Guld 2012': 2 mia og 10% ROS Udnyt innovation og CSR som vækstdriver, etablere 15/85% forståelsen (kort & lang sigt), kvering, sikre forbruger involvering, være målgruppebevidst, reel investering i vores mærker, potentiale for licensindtægt Stærkere eksekvering af planlagte aktiviteter (Færre), større, bedre i eksekvering (lanceringer, markedsføring, trade) Målbar 'eksekvering i butik' (def. begreb, actions) Bedre lanceringer via checklister og stærkere processer Kommerciel langsigtet planlægning mod 2011, 2012… Evalueringer Have et reelt program for at skabe kampgejst Få det optimale ud af medarbejderne på Toms og fastholde dem At vide, at alle løber i samme retning og at man kan måle det, personlig udvikling, kommunikere på succes/de gode historier, motivation af at ’slå’ konkurrenterne Fravalg… Fravalg - bare rolig de komme r!!!

Fit for Fight seminar september 20093

4