Informationsteknologi: Tema & faglige mål. Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
LEAN Akademy.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Kristendom på stx og hf Christina Egholm og Helle Dreyer Møller.
Faglig læsning Dagsorden
Dansk og historie i Studieretningsprojektet
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Læringscentret og nye vejledningsformer
Lærerprofessionen.
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
HTX – teknisk gymnasium
EUD indgange: EUC LILLEBÆLT Bygge og anlæg (G) tømrer
1 It-tanker for fritidsdelen. 2 Læse & sprogpolitikken •It-strategi kobles på sprog- og læsepolitikken for fritidsområdet, således at den bliver et delelement.
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
Introduktion 7/9-11 Højstrupgård
Tværfagligt undervisningsforløb
Virksomheder – Leavitt’s model
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Kommunikation / it.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Det Danske Uddannelsessystem
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Almen sTudieforberedelse - AT
IT i undervisningen.
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
At udfordre eleverne -praksis på Elitegymnasiet
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
”Et virtuelt spring over bæltet” ITMF projekt november 2003 Ella Myhring Skolebibliotekar, projektleder Højby Biblioteksbutik.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
Innovation i AT/SO.
Kommunikation Status og fremtid. Hjemmesiden får dagligt omkring 45 unikke besøgende. (+) 28% af de besøgende trykker videre for.
Præsentation af hhx-projekt: ”Læringsmiljø på hhx kvaliteter og udfordringer”. CeFU bestyrelsesmøde, 11. november 2008 Ved forskningsassistent Arnt Louw.
Websider som læringsrum og læringsredskaber Rikke Christoffersen 2011.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Årsplan – en kort en lang
Projekter og netværksdannelse på FG Fredericia Gymnasium 7. februar 2015 Orienteringsmøde om Udviklingsplanen fase 2.
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Gymnasierådet – 11. marts 2008 Evalueringer af gymnasiereformen Forsøg med digitale eksamensopgaver Forsøg med nyt bioteknologifag i stx og htx.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
DANSK Intro Dagens program.
1 Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Niveauer i ungdomsuddannelserne  A – Gymnasialt niveau ( 3 år )  B - Gymnasialt niveau ( 2 år )  C - Gymnasialt niveau ( 1 år ) / EUD  D - EUD-fag.
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium
FTU (Fælles Tilmelding til Ungdomsuddannelser) viser hvilke uddannelser afgangseleverne i 9. og 10. klasse tilmelder sig pr. 15. marts. 2012* 2012 % 2013*
Virksomhedssamarbejde
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
It i folkeskolens matematikundervisning
Naturfag.
Create IT – it som skaberfag
Matematikkens Univers - Mellemtrin
Hvad har Matador Mix med Masterfile at gøre?
FTU (Fælles Tilmelding til Ungdomsuddannelser) viser hvilke uddannelser afgangseleverne i 9. og 10. klasse tilmelder sig pr. 15. marts. 2013* 2013 % 2014*
Velkommen til fagligt samspil
Hvad har Matador Mix med Masterfile at gøre?
Præsentationens transcript:

Informationsteknologi: Tema & faglige mål

Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der for hvert af disse inddrages flere faglige mål og kernestofpunkter, så de kommer til at udgøre en helhed  sammenhæng mellem faglige mål/aspekter ved informationsteknologi  afgrænsning så relevante aspekter kan nås indenfor fagets tids- og læringsmæssige afgrænsning. Computerspil  Reklamespil Fildelig  Musikdeling Simulation  Simulation i Fysik Faglige mål

Iftek.dk: baggrund Materialewiki hostet af it-lærerforeningen og ejet af brugerne Baggrund • Samarbejde mellem IT-Vest & It-lærerforeningen • Regionsmidler fra Region Midt  Penge til kurser & materialer samt forening til at drive site på sigt • Materialer til temaforløb indenfor meget kort tidsramme • Konstant ændring af teknolologier  Kunne trække på ”open source” materiale  Ønske om forskellige medier: tekst, video, spil…  Behov for brugerinddragelse og løbende opdatering Puctum Saliens: 1 - Bruges materialet på sitet 2 - Opdaterer og udvikler brugerne materialet

Iftek.dk: status 188 sider Ca. 50 tilmeldte brugere ( stx/hf/vuc: 50%; htx 20%, hhx 20%, andre 10%,) Ca besøg siden start Ca besøg sidste måned

Iftek.dk: Temaer Teknik/natur Samfund/handel Kommunikation

Iftek.dk: Reklamespil Fokus på ”nye” aspekter Mulighed for hjælp & vidensdeling

Iftek.dk: Reklamespil – historie & betydning • Introduktion til emne • Give eleverne et tidsperspektiv • Lade eleverne bruge egne erfaringer

Iftek.dk: Reklamespil - Genre • Genrekendskab, • Træne analytiske evner

Iftek.dk: Reklamespil - Konceptudvikling • Analytisk kendskab til målgruppeanalyse • Oparbejde færdigheder i konceptudvikling og innovation

Iftek.dk: Reklamespil - Gameplay • Kendskab til spils rammer og virkemidler • Færdigheder i at modellere gameplay via rutediagrammer

Iftek.dk: Reklamespil - Produktion • Træning i at nedbryde problemer/udviklingsopgaver i deltrin (Trinvis forbedring) • Træning i programmering • Video  repetition/træning!

• Evaluering af egen produktioner • Analyse af andre spils budskab og betydning med begreber fra forløb Iftek.dk: Reklamespil - Evaluering

Iftek.dk: Reklamespil - Produkteksempler