Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt."— Præsentationens transcript:

1 ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt for nogen som helst anvendelse af de informationer, som denne publikation indeholder

2 Community Samfund Content Indhold Competence Kompetence Cognition Kognition Communication Kommunikation TOPIC Emne LESSON PLAN Lektionsplan ACTIVITIES Aktiviteter LANGUAGE OF/FOR LEARNING Sprog til/for læring

3 Emnet hører til indenfor informationsteknologi eller som en del af et skrivekursus Back to Overview

4 Eleverne vil lære om: Copyright/ophavsretslige emner i forbindelse med digitale produktioner. Hvordan man får gratis grafik, herunder betydningen af størrelsen af filer, når man anvender grafik Brug af online støtte til sprogundervisning Back to Overview

5 -Eleverne vil læse autentiske dokumenter og anvende online læreprogrammer -Eleverne vil huske kerneordforråd og anvende det på forskellige måder som del af instruktioner og beskrivelser -Eleverne vil udarbejde præsentationer støttet af PowerPoint -Hovedstilladsering: Brug af online tekster med alle ord kædet til ordbøger gennem Wordlink - http://multidict.net/wordlink/http://multidict.net/wordlink/ -Hver elev udarbejder en liste med sproglige observationer samt ord opslået gennem Wordlink. -Stilladseringsteknikker som kan hjælpe eleverne Back to Overview

6 Eleverne vil bruge or erhverve adskillige kognitive færdigheder: De vil erfare hvor de kan få gratis/fri filer med grafik, regler for ophavsret, og de vil være i stand til at evaluere/vurdere rimelig brug “fair use” kognitive færdigheder De resulterende aktiviteter vil fremkalde tænkning spændende fra kendskab til vurdering: Bloom’s WheelBloom’s Wheel Back to Overview

7 Elevene vil kunne komprimere/optimere grafikfiler så disse kan hentes hurtigere fra websider og e- mails De vil kende de vigtigste regler for ophavsretslige restriktioner som er væsentlige for deres fremtidige virke i det digitale samfund Et yderligere træk er evnen til at udvælge og anvende relevante ordbøger afhængigt af formålet Back to Overview

8 Ophavsretslige regler er en vigtig del af informationssamfundet. Deling af filer i strid med ophavsretsreglerne er udpræget almindeligt, og det er derfor vigtigt at eleverne bliver opmærksomme på disse regler. Back to Overview

9 RememberUnderstandApplyAnalyzeEvaluateCreate Higher Order Thinking Skills - HOTS Lower Order Thinking Skills - LOTS Back to CognitionLearning Behaviours

10 Back to OverviewBack to Cognition We have to remember a concept before we can understand it. We have to understand a concept before we can apply it. We have to be able to apply a concept before we analyze it. We have to analyze a concept before we can evaluate it. We have to remember, understand, apply, analyze, and evaluate a concept before we can create.

11 Bloom’s Wheel Back to Cognition Back to Overview http://morethanenglish.edublogs.org

12 AKTIVITET 1 AKTIVITET 2 AKTIVITET 3 Back to Overview


Download ppt "ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google