Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Oplæg om den nye offentlighedslov – set fra ombudsmandens stol v/Folketingets Ombudsmand Jørgen Steen Sørensen Seminar, Kammeradvokaten, 20. november 2013.
Advertisements

Forslag til aktiviteter til markering af anti-tobaksdagen WHO’s dag til bekæmpelse mod rygning 31. maj.
Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
Søren Sandfeld Jakobsen ”Cookies” – hvad siger loven?
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Kommunernes tilsynspligt Hvad er de forpligtet til?
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Digital Offentlig Byggesagsbehandling ABT-fondsprojekt med Gladsaxe, Gentofte, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal, Vejle og Århus EBST og KL DOB MAJ KONFERENCE.
Søren Sandfeld Jakobsen IT-retlige nyheder marts – oktober 2009.
Internet til alvor og sjov
Forbrugeraftaler kap 9 Af: Pia Hansen.
Videreoverdragelse af software EU-Domstolens afgørelse i UsedSoft vs
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Fremtidens markedsføringsplatform
Elevernes digitale dannelse
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
2. semester uge : Online Markedsføring
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Sponsorater/Reklamer
11. september 2001 IT-rettigheder v/Susanne Hjortgaard Christensen.
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
Loyalitet – hvad siger juraen?
Søgeord optimering Maksimal synlighed uden de store investeringer Søren Rasmussen Direktør.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Hvordan kan skolen formidle dagligdagen - lovligt SkoleIntra træf 2006 Advokat Hanne Bender.
Kampagneaktiviteter September – December 2006 v/Gitte Casparij, Microsoft.
Tilsynspligt en større indsigt i skolens gang og virke Bliver en del af skolen indefra. tidlig information om - og mulighed for at kommentere på skolens.
Reklamemidler og -medier
SSP- hvad er det? Skolerne Socialforvaltningen / Fam.afd. Politiet
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Guldkorn til vækst!. Skab vækst og værdi i din virksomhed Onsdag den 17. november, 2010 kl
ADVOKATFIRMAET HENRIK CHRISTENSEN & PARTNERE Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk Partner.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
1 © Copyright AK-Samvirke – november 2014 Dagpenge under de første 14 dages sygdom.
Børn og unges sociale liv online
1 Program 8.30:Hvordan finder jeg de gode bøger? 9.10:Pause 9.20: Internettet – hvad er det? 9.40: Hvor og hvordan finder jeg de gode sider på nettet?
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Rekruttering til organisationsbestyrelsen Weekendkonference for 6. og 10. kreds Lørdag den 28. september 2013 v/Dorte Hjerrild, BL – Danmarks Almene Boliger.
Guds glæde gennem generøsitet
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
Reklame & Markedsføring
Partner Jens Jakob Bugge 21. januar 2010 Bevissikring, når dine produkter bliver kopierede.
ADVOKATFIRMAET HENRIK CHRISTENSEN & PARTNERE Guldkorn Struktur og kapital Vækst DNA: ”VILJEN TIL AT VILLE, AVLER EVNEN TIL AT KUNNE”
Guldkorn til salgssucces!. Sælg dig ud af krisen Onsdag den 21. oktober, 2009 kl
-markedsføring Sofia og Mattias, 2hh11oma. Online-markedsføring.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Kapitel 9 Markedsføring. I kapitel 9 gennemgås: 1.Markedsføringslovens (MFL) regler 1.1 Generalklausulen 1.2 Adfærd på markedet 1.3 Forbrugerbeskyttelse.
Kapitel 13 Markedsføringsret Kapitel 13 handler om: Forbrugerombudsmanden God markedsføringsskik Reglerne i markedsføringsloven Markedsføring via sociale.
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
Kap 21 Lovgivning Kapitel 21. Kap 21 6 vigtige love om aftaler og handel Købeloven (kap. 6) Aftaleloven Dørsalgsloven Markedsføringsloven Lukkeloven Loven.
MærkeforeningsmødeKaroline Thomsen 08.mar. 16 Stigende krav til behandling af persondata Forpligtelser i nuværende lovgivning Ny persondataforordning på.
Stigende krav til behandling af persondata
Enhedens navn Dansk Forening for Markedsføringsret Medlemsmøde den 17. november 2016 Om harmonisering og inkorporering – EU-rettens indflydelse på dansk.
Parametermix - promotion
Målrettet annoncering baseret på brugerdata
Undersøgelse om sikker internetbrug
På vej mod en ny mARKEDSFØRINGSLOV erhvervslivets vinkel
Baggrund for DM Media Opbygning af permission base
Kapitel 9 Markedsføring.
Best practice i sociale medier
Medlemsmøde om GDPR Bestyrelsesreferater mv. og fotos
FIR morgenmøde 22. november 2018
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Når jobsamtale ikke bare er en samtale!!!!
Glem traditionel tilgang til budget
Præsentationens transcript:

Salg - markedsføring Advokat Jakob Kirkegaard Kortbæk jkk@advokatfirmaet.dk Advokatfirmaet Henrik Christensen & Partnere Algade 31 9000 Aalborg Tlf. 98 13 33 00   November 2010

Salg - markedsføring Markedsføringsloven Notifikationer/tip-en-ven Grupper/modeller Notifikationer/tip-en-ven Google adwords

Salg - markedsføring Markedsføringsloven Udvise god markedsføringsskik Standard i stadig forandring Specialforbud vs. generalklausul Forbrugerombudsmanden Omfangsrigt område Principsager Presse

Salg - markedsføring MFL Bekendtgørelse 1084 14/9/2007 FOB vejledninger/retningslinjer FOB sager

Salg - markedsføring Forbud mod Vildledning, urigtige eller manglende oplysninger Pris Kvalitet Oprindelsesangivelse Misrekommandering ”Ophør”, ”ombygning”, ”åbning” ”Gratis/gave”

Salg - markedsføring Reklameidentifikation Redaktionel eller annonce ”Advertorial” film, spil, virale modeller

Salg - markedsføring Markedsføring rettet mod børn/unge Særligt modtagelige/godtroende Manglende erfaring, f.eks Særlige egenskaber Frygt, overtro

Salg - markedsføring Pyramidesystemer Multi-level marketing Tjener ved udbygning mindre ved salg

Salg - markedsføring Rabatkuponer Konkurrencer Forud forbudt Samtidig/Efterfølgende OK Konkurrencer Forbud mod (1) købsbetingede (2) tilfældighedskonkurrencer

Salg - markedsføring Forbud mod uanmodet henvendelse Forbrugere og erhvervsdrivende E-mail, sms, fax (ej snail mail) U1: tidligere salg og lignende varer U2: udtrykkeligt samtykke

Salg - markedsføring Forbud mod uanmodet henvendelse Tip-en-ven/notifikationer Gerne stille funktionen til rådighed Ej præmiere eller opfordre til at sende Ej selvstændigt arkedsføringsmateriale Bødeniveau = DKK 100,00/sendt enhed!

Salg - markedsføring Google adwords Varemærker Ord, sætninger (figurer) Må andres varemærker bruges? konkurrerende virksomheders?

Salg - markedsføring Konklusion Indehaveren af et varemærke kan forbyde en annoncør at reklamere for varer eller tjenesteydelser, der er af samme art som dem, for hvilke det pågældende varemærke er registreret, ved hjælp af et søgeord, der er identisk med det pågældende varemærke, og som annoncørerne uden samtykke fra den pågældende indehaver har valgt i forbindelse med en søge- og annonceringsydelse på internettet, såfremt den pågældende reklame ikke eller kun med vanskelighed giver den gennemsnitlige internetbruger mulighed for at gøre sig bekendt med, om de i annoncen omhandlede varer eller tjenesteydelser hidrører fra varemærkeindehaveren eller fra en virksomhed, der er økonomisk forbundet med denne, eller tværtimod hidrører fra en tredjemand