Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
National konference for VUM superbrugere
Social Kapital – rig på relationer
Eventudvikling i Rebild Kommune
Planlæggeruddannelsen
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Energi- & Vandværkstedet
Fra undersøgelse til forandring Formidlingskonferencen 7.–8. marts 2006.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
Arbejdspladsudvikling
Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
Vi gennemførte en række interview ifm
Hvorfor blev arbejdet igangsat?
Betydningen af uformelle og formelle mentorskaber på karrierevejen Birgitte Bruun Kvinfo/Syddansk Universitet 6. oktober 2007.
AMICA - skaber et godt psykisk arbejdsmiljø bedre service og produktivitet 5. november 2008.
E-læring i virksomhedsperspektiv Spar Nord Bank. •E-læring i forhold til Spar Nords forretnings- strategi –kompetencer –effektivitet –kunder –økonomi.
- Et interaktivt kursus i forandringsledelse
Medarbejdertrivsel.
Erhvervsakademiet Aarhus
Skabelon til strategisk plan
Velkommen Niels Møller.
UU og Jobcentre: hvad virker? Og hvordan?
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
Kommunalreformen VEU som brobygger
Støtte til udviklingsprojekter på statens arbejdspladser.
Ny Årsrapport Regnskabsprincipper Specialistdag Merete Jensen, projektleder.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Nykredit og EU-projektet 7. marts Hvem er vi? Nykredits single-point-of-contact –med ansvar for betjening af telefoniske og elektroniske kundehenvendelser.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
SAPA netværksmøde den 10. juni 2014
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
COWI - Byggeri og Drift Facilities Management - RÅDGIVERNE.
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
Glade Dage Undervisningscase i Entrepreneurship Faglig klipper/redaktør: Jesper Piihl Videoproduktion: Govisual Finansieret af:
Evaluering af dagtilbud Oplæg til DLO’s konference København 25. april 2007 Anne Kjær Olsen og Pia Vinther Dyrby konsulenter på Danmarks Evalueringsinstitut.
Ansvar, indflydelse og udvikling i Nykredits Kundekontaktcenter
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]
Lederseminar 2014 Varde Kommune
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Afprøvning og dokumentation af Åben Dialog som metode
Obligatorisk selvvalgt opgave
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Obligatorisk selvvalgt opgave
COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 1 Arbejdsform og indhold Seminar 1 - Præsentation af principperne.
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Teamorganisering og –udvikling i Nykredit 7. og 8. marts 2006.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
©FDLF VELKOMMEN WORKSHOP 8. december, ©FDLF Introduktion Workshop 8. december 2004 Plenum 1.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Kompetenceudvikling Kjeld Bo spurgte i efteråret 2012 Claus om der blandt medarbejderne var interesse for noget dansk undervisning. Hvorfor kom spørgsmålet,
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Læringskonsulenter Erhvervsuddannelserne
Præsentationens transcript:

Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference den 7. & 8. marts 2006

Workshop program Kl. 13.45 Velkommen Kl. 13.50 Inspiration fra Nykredit Kl. 14.05 Spørgetid Kl. 14.15 Gruppeopgave Kl. 14.25 Plenum Kl. 14.35 Gruppediskussion Kl. 15.10 Afrunding

Udviklings- og karriereveje i Nykredits Kundekontaktcenter En blanding af En case-beskrivelse Arbejdet med udviklings- og karriereveje

Medarbejderne var organiseret efter fagområder Historisk (år 2004) Organiseringen Medarbejderne var organiseret efter fagområder Medarbejderes kompetencer var primært indenfor et af områderne Medarbejdere udviklede sig og gjorde karriere Udvikling og karriere var mere eller mindre begrænset til fagområdet Bank Realkredit Forsikring

Så kom en reorganisering Der understøttede Nykredits kundebetjeningsstrategi Ét Nykredit Kunden skal mødes af et menneske Så få omstillinger som muligt Teams blev sammensat af medarbejdere fra hver af de 3 fagområder så ét team havde kompetencer til at svare på kundehenvendelser indenfor alle 3 fagområder Team 1 - 7 Bank Realkredit Forsikring

Reorganiseringen (fortsat) Det blev besluttet at alle medarbejdere skulle uddannes til at besvare henvendelser på et vist niveau indenfor alle 3 fagområder så hver enkelt medarbejder kunne besvare flest mulige kundehenvendelser Kundekonsulent (basis) Bank Realkredit Forsikring ”Kunderådgiver” (udvidet)

Et ønske om synlige udviklings- og karriereveje - arbejdsprocessen Interview af supervisorer Kompetence-interview med medarbejdere 2. fase Dataindsamling og involvering af organisationen 4. fase Oplæg til værktøj udarbejdes (herunder motivation for valg) 5. fase Afprøvning og evt. tilretning af værktøj 1. fase Situations-beskrivelse og indledende analyse 3. fase Analyse og bearbejdning af indsamlet data 6. fase Implementering og forankring af værktøj Projekt afsluttes Møder med uddannelses-afdelingen Case-studies af medarbejdere der havde fået andet job Kompetence-behov på potentielle karriereveje

Medarbejderportal om udviklings- og karriereveje

Udviklings- og karriereveje

Salgsrådgiver Hvad laver en salgsrådgiver? Uddannelse Håndterer salg og rådgivning af Nykredit Metoden/Nykredit Tjek indenfor Daglig økonomi Bolig Forsikring Liv og pension Investering Gennemfører opsøgende salg overfor såvel eksisterende som potentielle kunder Varetager salg og rådgivning i forhold til helkundeforhold og komplicerede produkter Træffer afgørelser indenfor tildelt bevillingskompetence Deltager i den del af produktions- og kreditvurderingsprocessen, der mest hensigtsmæssigt håndteres i forbindelse med salgsprocessen Måles på salg, kredit og kvalitet Finansiel grunduddannelse Evt. suppleret med Akademiudd. i Finansiel Rådgivning HD i Finansiel rådgivning Tilsvarende uddannelse Nøglekompetencer hos en salgsrådgiver Forslag til Uddannelses-/udviklingsaktiviteter Håndtere komplekse rådgivningssituationer via telefonen Gode til at kommunikere Sælge og lukke forretninger Søge muligheder og følge op Målrettet Vindermentalitet og vilje Teamsamarbejde Faglig (niv. 3 jvf. Nykredits kompetencehuse) Træn dig selv i at kommunikere og sælge - skab potentialer Sæt dig mål og følg op på dem Vurder dig selv op imod Nykredits kompetencehuse på niv. 3 og find ud af hvor du ligger fagligt i forhold til Salgscentrets kompetenceønsker E-learningskurser i uddannelseskataloget er frit tilgængelige og du kan kompetenceudvikle dig selv indenfor de områder du vurderer der er en vidensdifference Kontakt uddannelsesafdelingen og få rådgivning om hvilke uddannelsesaktiviteter der er relevante for dig Undersøg muligheden for at komme på besøg i Salgscentret og oplev deres arbejdsform og kultur Vil det!

Udviklings- og karriereveje

Det starter hos ledelsen Nyt ledelsesparadigme Fra driftscenter til kompetenceudviklingscenter Kompetenceudvikling højt på dagsorden Opbygningen af kompetenceudviklingsaktiviteter, der skal tilgodese den daglige kundebetjening Legalt at tale om udvikling og karriere Medarbejdere kan se og tilrettelægge deres udvikling og karriere Medarbejdere bliver attraktive videre i Nykredits organisation

Fordele hele vejen rundt Fordele for Kunderne Medarbejderne Nykredit

Påstand Uanset organisering kan der arbejdes med synlige udviklings- og karriereveje

Gruppeopgave Beskriv et call center Beskriv et kompetenceudvikingscenter

Workshop diskussion Hvordan oplever I jeres call center/ kundekontaktcenter – er det en blindgyde eller en karrierevej? Prøv at beskrive det i gruppen! Hvilke udfordringer står I overfor i forhold til at arbejde med udviklings- og karriereveje i jeres call center/ kundekontaktcenter?