Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Svend Gønge-skolens værdier...
Set i forældreperspektiv
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Ørestad Skoles værdier
Alle børn skal være del af fællesskabet
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Skolebestyrelsens opgaver
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolepolitiske visioner og mål
Lærerprofessionen.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Skolereform august 2014………………
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Lærerprofessionen - en definition.
Den brændende platform
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Skolebestyrelsen & værdier
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
- Hvad kan I forvente som forældre?
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
Alle børn er alles ansvar
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Den inkluderende skole
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lærerprofessionen.
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Den pædagogiske læreplan
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Barnesyn og børneperspektiv
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011

Værdigrundlaget •TOFTHØJSKOLEN vil være et grosted, hvor tryghed, samarbejde, respekt og forskellighed hver dag giver næring til udvikling.

TRYGHED •er fundamentet for udfoldelse. Kun når vi oplever tryghed, er vi klar til at søge viden og opleve verdenen. Derfor vil vi: •være åbne over for hinanden. •give varme og nærhed. •gøre hverdagen overskuelig. •vise tillid til omgivelserne. Værdigrundlaget

RESPEKT •er grundlaget for, at alle uanset holdning, evner og forskellighed kan opnå fælles resultater. Derfor vil vi: •passe på vore fælles omgivelser. •sige vores mening uden at krænke hinanden. •holde aftaler. •respektere hinandens arbejdsopgaver. Værdigrundlaget

FORSKELLIGHED •er kilden til forandring og nyskabelse. Derfor vil vi: •være fordomsfrie. •bruge hinandens stærke sider. •acceptere hinanden som vi er. •bruge mangfoldigheden til gavn for helheden. Værdigrundlaget

SAMARBEJDE •er forudsætningen for at børn, personale og forældre kan nå fælles mål. I samarbejdet kan vi nå meget længere end hver for sig. Ingen kan alene løfte skolens opgave. Derfor vil vi: •tage hinanden alvorligt. •tage medansvar for at skabe og nå fælles mål. •skabe dialog mellem ligeværdige mennesker. •engagere os. Værdigrundlaget

Mission & Vision

•På Tofthøjskolen vil vi give plads til alle. Mission

•På Tofthøjskolen er trivsel et fælles ansvar. Mission

•På Tofthøjskolen vil vi samarbejde på et højt fagligt niveau i alle fællesskaber. Mission

Vision •Tofthøjskolen skal være et sted, hvor alle bidrager til at skabe et spændende, sjovt og lærende miljø.

Fælles skolebeskrivelse •Vedtaget i Skole- og kulturudvalget 15. dec •Erstatter de tidligere planer m. mange handlepunkter. •Rammebeskrivelse: •Dannelsesmål •Centrale temaer (7 stk.) •Fælles indsatsområder (3 stk.)

Dannelsesmål: •Børn og unge udvikler selvstændighed og livsduelighed. •Forankret i faglige og alsidige kompetencer Fælles skolebeskrivelse

Centrale temaer: 1.Læring og faglig udvikling 2.Alsidig udvikling 3.Sundhed og trivsel 4.Særlig indsats 5.Skole-hjemsamarbejdet 6.Medarbejdere & Ledelse 7.De fysiske rammer Fælles skolebeskrivelse

Fælles indsatsområder: •Trivselsindsats •Inklusion •Pædagogisk IT •Ungeindsats Udspringer af temaerne og diskussionerne i tiden. Fælles skolebeskrivelse

Skolen skal lave en skoleplan, for tidsrummet 2010 – grupper sammensættes efter interesse og plads. (der skal være medlemmer i alle grupper) 2.Skal omfatte planer i forhold til alle skolens forhold; elever, skole-hjem, medarbejdere og huset. 3.Indbefatte: APV, UVM, Klimamåling, LP-måling o.m.a. 1.Konklusionerne i de enkelte målinger ligger på Intra. 4.Der kommer en række vejledende spørgsmål til gruppearbejdet i alle temaer. 5.Færdig inden sommer => SKB Skoleplan Tofthøj

Tema 1+2: Læring og faglig udvikling + alsidig udvikling. (2 grupper) •Lærelyst og relationer •Motivation •Krav og forventninger •Tydelige læringsmål •Alsidige mål •Betydningsfulde individer •Personlig og social udvikling •Rustet til demokratiske processer •Alsidigheden indtænkes

Tema 3: Sundhed og trivsel: •Fundamentale forudsætninger •Fysiske aktiviteter •Lokal sundhedspolitik •Et trygt lære- og værested •Trivselsperson og trivselsforum Skoleplan Tofthøj

Tema 4: Særlig indsats: •Et inkluderende miljø •Tidlig indsats •Kompetencecentret som omdrejningspunkt •Samspillet med PPR •Særligt tilrettelagte tilbud Skoleplan Tofthøj

Tema 5: Skole-hjem-samarbejdet: •Et fælles ansvar •Dialog og fleksibilitet •Højt kommunikationsniveau •Elevplanen •Skolebestyrelsens engagement Skoleplan Tofthøj

Tema 6: Medarbejdere og ledelse: •Kompetente og tydelige voksne •Aktiv deltagelse i dialogen •Teamsamarbejde •Visionær ledelse •Faglig og personlig ledelse •Sundt arbejdsmiljø Skoleplan Tofthøj

Tema 7: De fysiske rammer: •Fleksible læringsmiljøer •Mange muligheder •Rumudnyttelse og æstetik’ •Alle bidrager Skoleplan Tofthøj

Indsatsområderne: 1.Trivselsindsatsen 2.Inklusion 3.Pædagogisk IT 4.Ungeindsatsen Indtænkes i temaarbejdet, så de konkrete handlinger er en del af skoleplanen Skoleplan Tofthøj

Tids- og arbejdsplan: 1.Gennemgang og debat 2.Sammensætning af 7 grupper via intra inden 2/ Arbejdsmøde PR: 10. februar: •Drøftelse i grupperne ud fra oplæg •Udarbejdelse af punktformet konkret skoleplan ud fra de overordnede spørgsmål: HVAD ? og HVORDAN ? 4.Sammenskrivning 5.Endelig behandling på PR i april og evt. juni. Skoleplan Tofthøj

Inspiration: •Film: Changing paradigms v. prof. Sir Ken Robinson. • v=zDZFcDGpL4U Skoleplan Tofthøj