Projektets highlights ved Ivar G. Frederiksen projektleder.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Advertisements

LEAN Akademy.
Kvalitetskodeks for Realkompetence i Danmark DFS Forum for kompetencer den 7. september 2010 Nationalt Videncenter for Realkompetencevurderinger.
Mission Unge, der ønsker at tage en ungdomsuddannelse, sikres mulighed for at gennemføre ved hjælp af et tæt og koordineret samarbejde mellem uddannelsesinstitutionerne/
IKV i den politiske kontekst
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Hvad kom der ud af TUPVAK?
Lederudvikling.
Fredag den 23. august 2013 ”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” og ”RKV i Region Midtjylland”
Realkompetence i NVR - Kvalitet, status og initiativer
Medborgerskab – på sporet
Arbejds- og Udviklingsgruppe Udviklingsseminar 1
Første Kvalificeringsforløb modul 5 Den 06. november 2012.
Meritordninger på TURs område Er fastsat i uddannelsesbekendtgørelsen for indgangen transport og logistik. • 2.3. Elever, der har haft kørekort B i mindst.
Realkompetencevurdering i Danmark
Færdig med skolen - hvad så?
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
Spotlight på IKV Sørup Herregaard 4 – 5 april 2013.
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
Merlivs seminar 27. August 2008
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Motivation for forandring, læring og IKV/RKV
Efteruddannelse på akademiniveau 19. marts 2014 v. Christian Mathiasen.
Facilitatorordningen i almen praksis Eva Branner
Nogle udgangspunkter, begreber og principper for at anerkende realkompetencer.
Midtvejsevaluering 3. April FORMÅL: Et udviklingsprojekt med det formål at udvikle og styrke samarbejdet mellem Jobcentre, Uddannelsesinstitutioner.
- et udviklingsprogram om forsøg med kompetencecentre Voksen- og efteruddannelse i centrum VEU-årsmøde 6. April 2006.
Hvad er realkompetencevurdering?
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
En styrket indsats for kronisk sygdom, d. 28. september 2011 Et løft i behandlingen - et kig på succeser og udfordringer.
Formål – i dag Lidt dybere kendskab til lean Tankesættet Værktøjerne
Statusmøde 16. August 2013 med Referencegruppen Fra Plan til Udvikling.
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
KVALITETSSIKRET IKV OG RKV I REGION MIDTJYLLAND IKV konsulentseminar, Silkeborg 20. september 2013Ulla Nistrup1.
Uddannelsescenter Holstebro
TUP12 VEU- Center FYN VEU- Center Trekantområdet VEU- Center Vest
Individuel kompetencevurdering - hvad er det, og hvordan kan de ledige få glæde af det? Seminar den 24. november 2014 Ole Stenholt, Stenholt træning.
Velkommen til afslutningskonference i TUP2012 Vurdering Af Kunnen mod nye job.
Praktisk vejledning til Individuel Kompetencevurdering (IKV) i AMU Uddannelsesseminar på Koldingfjord – 26. august 2008 V. Mette Nørholm, Teknologisk Institut,
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Institutionel struktur og organisering Ulla Nistrup,
”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” ”RKV i Region Midtjylland” Mandag den 24. november 2014.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
Aftalen Dorte Marcussen Projektleder - implementering.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Fokus på realkompetencer.
RKV-Seminardage 2010 KOMPETENCEmidt 4. seminardag d. 26. august: institutionel struktur og organisering Hvordan er arbejdet med IKV prioriteret, forankret.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Udbredelse, barrierer og gældende praksis for anerkendelse af realkompetencer Den 12. marts 2009 Ulla Nistrup og Anne Lund NVR.
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Realkompetencevurdering Netværksmøde for teamledere 30.april 2014.
Vejlederkonference Randers Tirsdag den Voksenvejledning.
John Vinsbøl Udviklings- og VEU centerchef Vestsjælland
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Hvordan er den gode virksomhedsservice i centrum i Beskæftigelsesindsatsen? v/ Kontorchef Kirsten Thomsen,
Bilag 1. Forandringsteori for udviklingsprojektet ‘Struktureret IKV i AMU’ 1. Problembeskrivelse Der bliver gennemført for få IKV i AMU-forløb inden for.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
Vidensbaseret praksis i botilbud
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Oplæg om den styrkede pædagogiske læreplan V
[Institution] Kompetencestrategi Formål
Læringskonsulenter Erhvervsuddannelserne
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Statens HR – Implementeringskoncept
Præsentationens transcript:

Projektets highlights ved Ivar G. Frederiksen projektleder

PROJEKTETS AKTIVITETER •Seminardage •Kvalificeringsforløb •Udviklingsarbejde •Afprøvning •Implementering

TO SEMINARDAGE •Deltagere •IKV - definition •Strategiske målsætninger •Indsatsområder •Organisering •Ingen kortlægning – IKV vejledning og RKV rapporten

IKV - definition En IKV er en vurdering og anerkendelse af en persons realkompetencer. Den danner grundlaget for en individuelt tilpasset og planlagt uddannelse inden for AMU.

TO SEMINARDAGE •Deltagere •IKV - definition •Strategiske målsætninger •Indsatsområder •Organisering •Ingen kortlægning – IKV vejledning og RKV rapporten

Tre strategiske målsætninger

TO SEMINARDAGE •Deltagere •IKV - definition •Strategiske målsætninger •Indsatsområder: Auto – Bygge/Anlæg – Gartner – Kokke/Tjener – Merkantile - Service •Organisering •Ingen kortlægning – IKV vejledning og RKV rapporten

TO SEMINARDAGE •Deltagere •IKV - definition •Strategiske målsætninger •Indsatsområder: Auto – Bygge/Anlæg – Gartner – Kokke/Tjener – Merkantile - Service •Organisering: Styregruppe – Projektleder – Tovholdere – Udviklingsgrupper - Referencegruppe •Ingen kortlægning – IKV vejledning og RKV rapporten

KVALIFICERINGSFORLØBET Målgruppe: Medarbejdere på uddannelsesinstitutioner, der har arbejdet med IKV, men som ønsker at forbedre eller udvikle måden de arbejder på, samt medarbejdere, der ikke har prøvet at arbejde med IKV, men er motiveret for det. Formål: •Større kendskab til begreber, processer og rollefordeling i et IKV forløb. •Viden og kompetencer i respektive roller •Bidrage til et IKV forløb uanset rolle

KVALIFICERINGSFORLØBET •Styr på begreberne •Hvad er mekanikken i en IKV…….. •Hvad og hvordan på egen skole…….. •Hvad gør man på andre skoler……… •Design din egen institutions IKV – så det virker •Sådan markedsfører vi IKV’en •Kvalitet i en IKV – hvad er det og hvordan sikrer vi det……. •IKV netværk – vi fortsætter arbejdet, når vi kommer hjem •Valg af centrale tovholdere fra hver skole •Læringskontrakt •Repetition med flip-flap

UDVIKLINGSARBEJDET •Decentrale udviklingsgrupper •Udvikling og justering af værktøjer til IKV •Systematiserede arbejdsgange for IKV •Samarbejde med projekt NVNJ •4 info – film •

AFPRØVNING •Konkret afprøvning, test af værktøjer og film •32 registrerede IKV’er •6 brancher: Auto – Bygge/Anlæg – Gartner – Kokke/Tjener – Merkantile – Service •Iterativ proces: erfaring og refleksion justering •Brugerevaluering •Samarbejde med projekt NVNJ •Film evalueret af 180 AMU-kursister og ledige •Film evalueret af skolernes ledelsesgrupper

IMPLEMENTERING •Ny IKV – praksis •Temadag for faglærere på tværs af skolerne •Personalemøder med fokus på IKV •”Lån” af IKV – team (best practise) •Netværksetablering, samarbejdet med projekt NVNJ •Styre-/Tovholder gruppen fortsætter •EUD reformen: integration af AMU i EUV. •Inspirationshæfte