Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Online kollaborativ undervisning
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
It og elevaktivering Workshop på Egaa Gymnasium d
We make your teaching go digital
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
@Lene_Baake. Brug af sociale medier i undervisningen • Projekt SME • Brug af Web 2.0 værktøjer • Belastning eller belønning? • Debat
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
TEMA Undervisningspraksis med og i digitale medier
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
Lærerprofessionen.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Ny mediepædagogik - med fokus på levende billeder 9.september 2012.
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
Skolereform august 2014………………
iBøger og didaktisk design
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Skolebestyrelsesmøde Den nye folkeskolereform
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre
Læremiddelkultur I Folkeskolen
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
Medialisering og organisationsudvikling 25. April 2012.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Digitalisering og medialisering
EUD reform konference 16. september 2014
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Læremiddel.dk-konference 24. oktober 2013 Perspektiver i læringsplatforme – et forskningsperspektiv Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Institut for Uddannelse.
Hvorfor dette initiativ?
Et fagligt løft af folkeskolen.
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Center for Læring o – 6 år. Hvad kan CFL understøtte?
Rikke Christoffersen UC Syddanmark.  at kvalificere den studerendes færdighed i at producere digitalt læremiddel til danskfaget på baggrund af fagdidaktiske.
Velkommen til Mobiler i undervisningen Tænd jeres telefon, PC eller Tablet gå ind på m.socrative.com Tast: i feltet: Room number og afvent vi starter.
Planlægning, proces og evaluering
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Matematik på HF. Klassens i-bog Tidsplan Projektet er opdelt i 3 perioder. Skoleåret 2013/2014. Afprøvning af forløb til i-bogen, undersøgelse af værktøjer.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Afsætning A -et undervisningsforløb. HB - Skive Handelsskole Afsætning A -et undervisningsforløb Hvorfor et undervisningsforløb i et konferencesystem?
Produkt 7 IT- didaktisk design Jonas, Michael og Helena.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Mikael Galmar eeskole.dk 8/4-16
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Besøg i praksis Efterår 17.
It i folkeskolens matematikundervisning
AP-Møller projekt: Øget læring og inklusion gennem synlige mål og kvalificering af praksis i skolen – Læring, der ses Pia Gelardi og Julie Aarø-Hansen.
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
Brug af elevdata til udvikling af kvalitet i undervisningen
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Præsentationens transcript:

Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital

Hvad er ? Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup Et elev-responssystem, som giver læreren mulighed for at inddrage eleverne mere i undervisningen gennem en række pædagogiske øvelser og spil – med brug af smartphones, computere og tablets (PC, Mac, iPad/iPhone, Android)

Hvad kan man i ? • Afstemning • Test/quizzer • Holdkonkurrence • Statusmåling/måling af udbytte Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup

Hvorfor bruge ? Didaktisk kan det bruges til: • at pejle læreren ind på rette differentiering af stoffet ift de enkelte elever • at understøtte dialog og refleksion blandt eleverne • at starte nyt tema, forløb eller klasse op • at fyre op under en debat • at lade eleverne teste deres egen viden (selvevaluering) • at få flere til at byde ind med svar (også de, der er stille i klassen) • at inddrage elevernes kultur omkring mobiltlf og social medie-adfærd i undervisningen • at indhente elev-feedback til senere brug (fx i differentiering af stof) • at skabe anderledes engagement blandt eleverne • at lade eleverne selv (efter gennemgang) lave spm til test af stoffet • som power break Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup

Hvorfor bruge ? Når en lærer har udarbejdet en test/quiz, kan han vælge at dele den med kolleger, som så kan bruge den i deres undervisning. Eleverne kan selv afvikle aktiviteter, i grupper eller i klassen. Socrative er uafhængig af platform: både lærer- og elevaktion kan ske fra både computer, tablet og smartphone. Socrative kan også bruges ifm konferencer, seminarer, brobygningsaktiviteter…you name it (med max 50 samtidige brugere) Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup

Gå i gang med Download brugerguide her (på engelsk) Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup