Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Advertisements

Portfolioeksamen Studieområde 2
Folkeskolekontoret - Undervisningsministeriet
Information om tysk/fransk
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Avatars i voki.com Om facilitering af mundtlighed i fremmedsprogsundervisningen.
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Velkommen til workshoppen
Nåede vi målet? podcasts Evaluering - eleverne • 1. Giver det at podcaste boganmeldelser eleverne mere lyst til at læse bøger? – a. Samlet set.
Taskbaseret sprogundervisning
Undervisningsplanlægning
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Undervisning med Storyjumper
Grundlæggende IT, niveau G
Lærerprofessionen.
HHX Grundforløbet 2005 Team B Portfolioevaluering
Evaluering.
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Danida Verdensbilledlegat film – film – film
Inspirationseftermiddag ”Fra årsplan til elevplan”
Projektarbejde En praksishistorie.
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
SPROGFAG – DIDAKTIK OG METODE
IT i undervisningen.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
CAS i matematikundervisningen Middelfart
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
v. Nina Nielsen - Undervisningsministeriet
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Fælles Mål Styrket faglighed Steen Harbild Undervisningskonsulent, UVM August 2006.
Eksamen.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Årsplan – en kort en lang
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Tasks.
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Engelsk i grundskolen Condidact, mandag d. 7. jan v/ Signe S. Rye,
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Nabosprogsundervisning samt Lyrik og billeder Oplæg til: lørdag den 14. april uge (individuelle overvejelser vedr. nabosprogsundervisning)
Evaluering.
Skriveperiode (synopsis)
Almen Didaktik Indhold og form
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Naturfag.
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
– hvordan får vi de ansatte med?
Præsentationens transcript:

Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning Fælles Mål 2009 – hvor er lyd og billeder relevant? Dokumentation af arbejdet med målene og progression Gennemgang af programmerne Audacity herunder eksempler fra undervisningen Praksisopgave med brug af programmet: interview ud fra tekstoplæg og lydfortælling Oplæg til integration af programmerne i egen undervisning Anders Fehrmann og Christina Hellensberg

Progression inden for et trinmål kommunikative færdigheder engelsk 9.klasse 7. klasse udtrykke personlige erfaringer, redegøre for informationer og hovedindholdet af udvalgte teksttyper og fremlægge et forberedt stofområde fremlægge et forberedt emne fx i form af lyd - og billedmedieproduktion 4. klasse fremlægge nære emner, evt. ved hjælp af it Anders Fehrmann og Christina Hellensberg

Progression inden for et trinmål kommunikative færdigheder engelsk 9.klasse 7. klasse kommunikere mundtligt og skriftligt gennem digitale medier kommunikere mundtligt og skriftligt gennem digitale medier i enkle, undervisnings-tilrettelagte forløb 4. klasse bruge digitale værktøjer til at udveksle informationer og skabe enkel tekst Anders Fehrmann og Christina Hellensberg

Progression inden for et trinmål kommunikative færdigheder engelsk 9.klasse 7. klasse anvende engelsk som et internationalt kommunikationsmiddel anvende engelsk som kommunikations-middel i kontakten med elever eller klasser i udlandet 4. klasse udveksle enkle informationer og eventuelle produkter på klasseplan mellem klasser i ind- eller udland Anders Fehrmann og Christina Hellensberg

Progression inden for et trinmål sprog og sprogbrug engelsk 9.klasse 7. klasse udtale engelsk på en måde, der nærmer sig en af de anerkendte indfødte udtalevarianter udtrykke sig med en klar og forståelig udtale 4. klasse udtale de engelske ord og vendinger, der arbejdes med Anders Fehrmann og Christina Hellensberg

Progression inden for et trinmål sprogtilegnelse engelsk 9.klasse 7. klasse udnytte medierne, herunder de elektroniske medier, i forbindelse med kommunikation, videndeling og netværksdannelse anvende elektroniske medier til kommunikation 4. klasse anvende elektroniske medier til enkle opgaver Anders Fehrmann og Christina Hellensberg

Progression inden for et trinmål kommunikative færdigheder tysk/fransk 10.klasse 9. klasse fremlægge et forberedt emne og redegøre for, kommentere og udtrykke synspunkter præsentere et forberedt emne i et enkelt sprog 7. klasse præsentere et forberedt emne i et enkelt sprog Anders Fehrmann og Christina Hellensberg

Progression inden for et trinmål sprog og sprogbrug tysk/fransk 10.klasse 9. klasse udtrykke sig med en udtale og intonation, der gør sproget klart og forståeligt udtrykke sig med en klar og forståelig udtale og intonation 7. klasse udtrykke sig med en forståelig udtale og intonation Anders Fehrmann og Christina Hellensberg

Progression inden for et trinmål sprogtilegnelse tysk/fransk 10.klasse 9. klasse vælge praktisk-musiske udtryksformer, herunder it-baserede udtryksformer, der understøtter det sproglige udtryk vælge praktisk-musiske udtryksformer i forbindelse med en fremlæggelse 7. klasse vælge praktisk-musiske udtryk i forbindelse med enkle præsentationer Anders Fehrmann og Christina Hellensberg

Progression inden for et trinmål sprogtilegnelse tysk/fransk 9. klasse 10.klasse anvende it og mediers muligheder i forbindelse med tekstproduktion, kommunikation, og i forbindelse med netværk anvende it og mediers muligheder i forbindelse med tekstproduktion, kommunikation, og i forbindelse med netværk 7. klasse anvende computeren til kommunikation Anders Fehrmann og Christina Hellensberg

Progression inden for et trinmål kultur og samfundsforhold tysk/fransk 9. klasse 10.klasse anvende tysk/fransk som kommunikationsmiddel, fx i internationale projekter og i mødet med tysk/fransk - talende i og uden for skolen anvende tysk/fransk som kommunikations-middel, fx i internationale projekter og i mødet med tysk/fransk - talende i og uden for skolen 7. klasse anvende tysk/fransk som kommunikationsmiddel, bl.a. i forbindelse med skolekontakt og itprojekter Anders Fehrmann og Christina Hellensberg

Dokumentation og progression Folkeskoleloven §13.2 Som led i undervisningen skal der løbende foretages evaluering af elevernes udbytte heraf, herunder af elevens tilegnelse af kundskaber og færdigheder i fag og emner set i forhold til trin- og slutmål, jf. § 10. Evalueringen skal danne grundlag for vejledning af den enkelte elev og for den videre planlægning og tilrettelæggelse af undervisningen §18.4 På hvert klassetrin og i hvert fag samarbejder lærer og elev løbende om fastlæggelse af de mål, der søges opfyldt. Elevens arbejde tilrettelægges under hensyntagen til disse mål. Fastlæggelse af arbejdsformer, metoder og stofvalg skal i videst muligt omfang foregå i samarbejde mellem lærerne og eleverne. Fælles Mål 2009: Være bevidste om egne engelsksproglige styrker og svagheder og arbejde med disse

Opgave til den 11. november 2009 Se Fælles Mål 2009 for dit fag/dine mål for undervisningen i den kommende periode; – hvor er lyd relevant? Hvordan kan du bruge lyd I forhold til dokumentation af mål og udvikling? Planlæg og gennemfør et forløb, hvor du bruger Audasity. Forbered en opsamling på de erfaringer, du har gjort dig; hvilke værdier og hvilke udfordringer har det at arbejde med lyd på den måde? Anders Fehrmann og Christina Hellensberg