Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
StØrre skriftlige opgave hf
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Større Skriftlig Opgave
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Det Internationale Område Studieområde 3/
De sidste undervisningstimer
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Dansk-historie opgaven i 2.g 2013
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
Innovation og iværksætteri
Hvad kan jeg gøre for at blive bedre til at gå til eksamen?
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Karl Henrik Flyums model
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
3g Studie Retnings Projekt
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Eksamen.
Information omkring studieretningsprojekt I skal begynde at overveje område allerede nu 7. december skal I via blanket vælge fag og område Her skal I også.
Større Skriftlig opgave
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Almen studieforberedelse
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd - Pjecen.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
SSO Orientering om Større Skriftlig Opgave SSO er en skriftlig eksamen SSO er en eksamen - ikke bare en almindelig opgave Rammerne for SSO er bestemt.
STØRRE SKRIFTLIGE OPGAVE HF EFTERÅRET 2015 SS. Formål  SSO giver dig mulighed for:  At arbejde med et selvvalgt emne og med fag, der har din interesse.
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
- Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece Studieretningsprojektet i 3.g.
Formål Valg af fag Blanket Pjece Valg af problem.
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Elevvejledning for Studieretningsprojektet i 3.g
Studieretningsprojektet
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Større skriftlig opgave i 2.hf
Studieretningsprojektet
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
Valg af fag Valg af problem Blanket Pjece
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
Studieretningsopgaven i 2.g 2018
Studieretningsprojektet
Studieretningsprojekt (SRP) 3g
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt

Indhold • Eksamensopgave i uge 6 (udleveres i 5) • Valg af fag • Vejleder • Valg af ”problemstilling” • Det gule hæfte og køreplanen • Hvad så nu?

SSO = eksamensopgave •SSO = eksamensfag, der tæller med 1,5 på jeres eksamensbevis! •Dvs. lige så vigtig som et helt B-niveaufag! •Vigtig for videre uddannelse at kunne skrive gode opgaver •Det er JERES proces og opgave, I skal selv tage initiativ •Selve opgaven skrives færdig på en uge

Valg af fag •Der skal indgå 1-3 fag i opgaven •Mindst ét fag skal være på B-niveau •En opgave i ét fag, kan være lige så god som én i 2 fag •Vælg flere fag, hvis det passer til dit emne/problem

Valg af fag (fortsat) •Alle kan skrive i dansk (A), historie (B) eller engelsk (B), alle kan skrive i deres valgfag på B- niveau •Man kan kun skrive i et C-niveau fag, hvis man kombinerer med et B-niveau fag. •Man kan godt bruge fag fra sidste år •Man kan godt skrive i et b-niveaufag, som man skal op i til sommer.

Vejleder(e) • Vejlederen er som udgangspunkt den lærer man har • Hvis du har et andet ønske, kan du skrive det på blanketten • Hvis læreren ikke er her mere… • Hvis læreren har mange opgaver… •MAN KAN IKKE SKIFTE FAG OG VEJLEDER uden skriftlig aftale med kontoret el. Catherine (og senest 19/12!!)

Vejleder(e) fortsat • Det er din opgave, det er dig der har bolden • Din vejleder kommer ikke til dig, du kommer til ham/hende • Du møder op velforberedt, dagsorden, blyant og papir • Vejlederen = vejleder i processen op til skriveugen. • Din vejleder = censor, når opgaven er afleveret • Kom i gang med at skrive og brug din vejleder til sparring mens tid er ;-)

Valg af problemstilling • Vælg et emne, der interesserer dig! Det er din opgave – og din proces! • Husk at tænke over et ”godt” problem – ikke bare fag, vejleder eller emne. • Et ”godt” problem er svært at løse og svare på • Et ”godt” problem nødvendiggør dybere undersøgelse, analyse, vurdering og diskussion.

Det gule hæfte – læs det ! • Processen - fx. materialeindsamling, afgrænsning,, problemformulering osv. • Produktet - fx. formalia, opgavens opbygning, noter, litteraturliste osv.

Bagsiden af det gule hæfte!! • SSO-café time (næste uge) • vælge fag og aflevere blanket på kontoret Skrivekursus 1 • vælge område - med vejlederes underskrifter (husk de kan være ud af huset!) • Skrivekursus 2 • Dine lærere afleverer opgaveformulering • Skriveuge kl Vinterferie!!

Hvad skal du så nu? • Læs det gule hæfte og køreplan • Tænk over fag og problemstilling/emne – hvad interesserer mig? Hvilke fag har jeg lyst til at skrive i? • Læse, undersøge og indkredse… tænke • Gå på biblioteket, snak med en bibliotekar • Bede om et møde med dine kommende vejledere – de kan hjælpe dig… • Vælge fag og område • Planlæg perioden frem til skriveugen (den er lang og skriveugen er kort)