10 Konkurrencesituationen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
10 Konkurrencesituation
En grundlæggende introduktion
8 Segmentering på producentmarkedet
4 Strategisk planlægning
Tema 2: Om virksomhedens horisontale og vertikale grænser
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
Tema 3: OM VIRKSOMHEDS- STRATEGI OG IDENTITET
Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Strategiprocessen Tryk på F5 For at se en introduktion til strategi- processen, før du går igang.
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Erhvervsøkonomi Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 10
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Markedsvurdering.
Nytænk din forretning med Blue Ocean Strategy
8 Segmentering og målgruppevalg
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Udvikling og styring af en virksomhed
Eksterne analyse Litteraturliste for lektionen: Frank Bradley:
Virksomheder - definition
AFSÆTNING A – Schønberg
AFSÆTNING B – Schønberg
[Produktnavn] Marketingplan
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.
Udfordringer.
Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Kapitel 1
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Erhvervsøkonomi Kapitel 10 Markedsformer
18. Strategisk analyse af interne forhold
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
Operationelle mål.
Af: Jonatan W & Line Stryander
12 Serviceydelser Oversigt
Analyse af virksomhedens eksterne strategifaktorer
Introduktion til afsætning
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
1 Afsætningsfaglig metode
AFSÆTNING A – Schønberg
16 Marketingmix Oversigt
Luksus tøj/accessoires i EU Gucci, Chanel, Hermes og Louis Vuitton
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Appendix A Nogle udbredte strategimodeller.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
18. Strategisk analyse af eksterne forhold
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Marketingplan Dit navn.
Idegrundlag og målsætninger
12 Serviceydelser Oversigt
12 Serviceydelser Oversigt
10 Konkurrencesituation
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Analyseniveau og afgrænsning
Mission, vision og forretningsidé
Salgets forudsætninger
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Præsentationens transcript:

10 Konkurrencesituationen Oversigt Brancheanalyse/Porters five forces Betydende variable i Porters brancheanalysemodel Styrkevurdering af branchens five forces Strategiske grupper 10 Konkurrencesituationen

Begreber – Porters five forces Aktører Konkurrerende virksomheder Nye indtrængere Substituerende produkter Kunder Leverandører Kræfter Konkurrencen blandt eksisterende udbydere Trusler fra nye indtrængere Trusler fra substituerende produkter Kundernes forhandlingsstyrke Leverandørernes forhandlingsstyrke 10 Konkurrencesituationen

Brancheanalyse/Porters five forces En branche består af et antal virksomheder, der fremstiller produkter, som dækker de samme behov hos kunderne på samme måde. 3 10 Konkurrencesituatiionen

Betydende variable i Porters five forces 4 10 Konkurrencesituationen

Betydende variable i Porters brancheanalysemodel 5 10 Konkurrencesituationen

Styrkevurdering af branchens five forces 6 11 Marketingmix

10 Konkurrencesituationen Strategiske grupper En statistisk gruppe er en gruppe af virksomheder inden for en branche, som har en ensartet strategi over for målgruppen, fx ensartet produktkvalitet, prisniveau og/eller distributionskanal. 7 10 Konkurrencesituationen