SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Advertisements

Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Overenskomst 2011 Kravindsamling   God debat! 1.
Danehofskolens værdigrundlag
Præsentation af dig og Andreas Borg, Social IQ Academy
Psykisk arbejdsmiljø.
At forholde sig professionelt Anne Skov
Hvad påvirker medarbejdernes psykiske trivsel
Set i forældreperspektiv
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
TPG handleplans-skema
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Læringsstile og lektier
Nabe marts Organdonation Hospitalspræstens funktion Ritualer – ved afsked med en hjernedød v. Henning Nabe-Nielsen, præst, RH.
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Ledelse, organisatorisk og personlig udvikling
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Græsrødderne Julie Westh Lauritsen Sosu-assistent
Kompetenceevaluering Forelæser: Hanne Kathrine Krogstrup
Kristelig Arbejdsgiver- forening – Den Danske Model August 2012.
©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Michal Caspersen Pedersen (00575) Medarbejderundersøgelse i Sønderborg kommune 2010 Afdelingsrapport.
Hvordan skaber man en god arbejdsplads?
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Støvring den 11. september 2007
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
LUP – Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser Nyt koncept for LUP 2014.
Undersøgelsens omfang
Omgangstone og kollegialitet
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Styrk din kulturelle intelligens – integrationsindsatsen skal gerne være en del af løsningen og ikke problemskabende Næstved 29. oktober 2008 v. Elisabeth.
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Fritidshjemmet Villaen Per Schultz Jørgensen 10. Oktober 2012
Markvandring i Center for selvejende dagtilbud LAVUK STJERNEN Medarbejderpraktikprojekt 14. januar – 14. august 2013.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Danmarks offentlige organisationers omdømme blandt danske borgere
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
Odense Kommunes nye handleplan i forbindelse med sygefravær 1 sygedag (medarbejderen skal forvente spørgsmål til sygemeldingen, om aftaler/opgaver, hvornår.
Stormøde for økonomi på AU
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Arbejdsmiljø og social kapital: Hvilke sammenhænge er der i de forskellige typer af organisationer? Anne-Mette Hjalager Syddansk Universitet Center for.
ALENEARBEJDE FOA Randers 11. november Flere sider af alenearbejde Når man er helt alene på arbejdspladsen Når man arbejder isoleret fra (fag)kolleger.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Velkommen tilbage modige opdagelsesrejsende! Troværdige observationer fra xx modige opdagelsesrejsende ved hjemkomsten fra fem dage på [arbejdspladsens.
Voksenansvar overfor anbragte børn og unge Fysisk guidning
Udfyldelsen af spørgeskemaet er arbejdstid
Anne-Mette Hjalager Syddansk Universitet
BrancheIndexTM Bank 2016.
Antal besvarelser: 52.
Hvordan møder praksis de nye lærere?
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Barnesyn og børneperspektiv
Den Økologiske Produktionsskole
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012 Afdelingsrapport for SFO Nydamskolen Børn & Uddannelse Total antal besvarelser: 11 Svarprocent: 100%

Projektoversigt TILLID Medarbejderundersøgelsen i Sønderborg Kommune blev gennemført fra den 27. august til den 14. september 2012. 4.931 medarbejdere i Sønderborg kommune er blevet inviteret til at deltage i dette års undersøgelse og 3.841 medarbejdere har valgt at besvare undersøgelsen. Det giver en samlet svarprocent på 78% for hele Sønderborg Kommune. Medarbejderundersøgelsen består af 59 udsagn, der måler medarbejdernes opfattelse af arbejdspladsen indenfor de fem dimensioner i Great Place to Work® Modellen©. De første tre dimensioner, Troværdighed, Respekt og Retfærdighed evaluerer medarbejdernes Tillid til ledelsen, mens de øvrige dimensioner evaluerer graden af Stolthed og Fællesskab på arbejdspladsen. Resultaterne på de følgende sider er opdelt på de fem dimensioner i Great Place to Work® Modellen©. Udover de 59 udsagn tilføjede Sønderborg Kommune en række ekstra udsagn, som bl.a. omhandlede medarbejderinvolvering, udvikling, prioritering af ressourcer samt stress. Bagerst i rapporten findes svar på undersøgelsens åbne spørgsmål. Great Place to Work® har fjernet kommentarer af særlig kritisk karakter eller som rettes mod enkeltpersoner. Kommentarerne er videregivet til den øverste ledelse i Sønderborg Kommune, der vil tage hånd om disse i fortrolighed. LEDELSESNIVEAUER Medarbejderne besvarede de enkelte udsagn i spørgeskemaet i forhold til den afdeling, institution eller team, som de arbejder i og dermed deres nærmeste leder. Tre udsagn omhandlede dog kommunens ledelse, herunder information om vigtige emner og ændringer i Sønderborg Kommune, klare udmeldinger om kommunens strategi samt hvorvidt kommunens ledelse er kompetent til at lede Sønderborg Kommune som arbejdsplads. SVARSKALA Følgende svarskala blev anvendt i undersøgelsen: 1 = Næsten altid usandt 2 = Ofte usandt 3 = Nogle gange usandt/sandt 4 = Ofte sandt 5 = Næsten altid sandt Resultaterne angiver procentdelen af respondenter, der har svaret ”ofte sandt” eller ”næsten altid sandt” til det enkelte udsagn. TILLID Troværdighed Kommunikation Kompetence Integritet Respekt Opbakning Samarbejde Omsorg Retfærdighed Rimelighed Saglighed Lighed Stolthed Eget arbejde Team Arbejdsplads Fællesskab Fortrolighed Imødekommenhed Sammenhold

Overblik – samlede resultater Nedenfor vises de gennemsnitlige resultater for de 5 dimensioner i Great Place to Work® Modellen©, samt resultatet for det afsluttende udsagn: ”alt taget i betragtning mener jeg, at det er et rigtig godt sted at arbejde”. *Tallet i [ ] angiver udviklingen siden 2011 hvis relevant

Top 5 Nedenfor vises de 5 udsagn med de højeste resultater i undersøgelsen. Der ses bort fra følgende udsagn: Medarbejderne bliver behandlet retfærdigt uanset alder, køn, seksuel orientering, nedsat arbejdsevne og etnisk baggrund, eftersom disse udsagn som oftest er de udsagn, hvor resultaterne er højest. *Tallet i [ ] angiver udviklingen siden 2011 hvis relevant

Bund 5 Nedenfor vises de 5 udsagn med de laveste resultater i undersøgelsen. *Tallet i [ ] angiver udviklingen siden 2011 hvis relevant

Troværdighed Troværdighed: Måler i hvilket omfang medarbejderne ser ledelsen som troværdig og pålidelig, baseret på medarbejdernes vurdering og opfattelse af ledelsens kommunikation, kompetence og integritet. *Tallet i [ ] angiver udviklingen siden 2011 hvis relevant

Respekt Respekt: Måler i hvilket omfang medarbejderne føler sig respekteret af ledelsen, baseret på deres vurdering af ledelsens opbakning samt oplevelsen af samarbejde og omsorg. *Tallet i [ ] angiver udviklingen siden 2011 hvis relevant

Retfærdighed Retfærdighed: Måler i hvilket omfang medarbejderne føler sig retfærdigt behandlet, baseret på graden af rimelighed, upartiskhed og lighed, som medarbejderne oplever det på arbejdspladsen. *Tallet i [ ] angiver udviklingen siden 2011 hvis relevant

Stolthed Stolthed: Måler medarbejdernes følelse af stolthed i deres eget arbejde, baseret på den holdning medarbejderne har til deres funktion på arbejdspladsen, det team eller den arbejdsgruppe, de er en del af, og til arbejdspladsen generelt. *Tallet i [ ] angiver udviklingen siden 2011 hvis relevant

Fællesskab Fællesskab: Måler medarbejdernes følelse af fællesskab på arbejdspladsen, vurderet i forhold til graden af omsorg, imødekommenhed og sammenhold på arbejdspladsen. *Tallet i [ ] angiver udviklingen siden 2011 hvis relevant

Ekstra spørgsmål del 1 *Tallet i [ ] angiver udviklingen siden 2011 hvis relevant

Ekstra spørgsmål del 2 *Tallet i [ ] angiver udviklingen siden 2011 hvis relevant

I. Er der noget unikt eller usædvanligt ved din arbejdsplads, der gør den til et rigtig godt sted at arbejde? Vi har muligheder for at prøve nye ting, hvis det er det vi ønsker. f.eks. en film projekt over en måned. vi gør meget for maj børnene, så de for den bedst tænkelige start i skolen, og kender regler og rutiner. og de kommer gennem forskellige værksteder, så som skriveværksted, motorik, begreber, rim og remser og historier. vi udbyder 1-2 aktiviteter hver uge som børnene kan melde sig til. det være sig alt fra sløjd, sportsaktiviteter til filt dyr. Vi har et godt arbejdsmiljø, som fremmer åbenhed blandt personalet. Stemningen på arbejdspladsen er rigtig god. Ledelsen er god til at lytte til medarbejderne, og de er gode til at tage hensyn. Kreativ aftener Jeg føler mig altid fuldt ud iformeret om hvad der foregår på min arbejdsplads. jeg føler mig også som ligeværdig medarbejder på skolen og respekteret blandt kolleger.

J. Hvis du kunne ændre én ting ved din arbejdsplads for at gøre den til et bedre sted at arbejde, hvad skulle det så være? Større indflydelse på tilrettelæggelse af arbejdstiden. De fysiske rammer. Træningsfaciliteter.