Kompetenceområde 1 • Får folk til at spille sammen • Motiverer og inspirerer folk til at gøre deres bedste • Viser tillid til, at folk kan løse opgaven.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Norddjurs. Det går en vej •Fordi I klynker og holder fast i gamle dage •Fordi problemerne kan ikke kun løses ad politisk vej. Problemer kommer af sig.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Maritim Miljøstyring HVAD ER MILJØSTYRING (ISO 14001) ?
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
Cooperative learning på SOSU Nord, Vendsyssel
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Ebbe Henningsen Landsformand At være pårørende – håb og muligheder.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Forædremøde den
Bokstav børn.
Lærerprofessionen.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Forældremøde X årgang.
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Fair play og respekt Danmarks Ishockey Union. Danmarks Ishockey Union (DIU) har det overordnede ansvar for ishockeyens fælles værdigrundlag i Danmark.
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Jeg støtter barnet ved:
Målsætning S.M.A.R.T Målsætningen: Ingen detaljeret målsætning
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Kognitiv Ressourcefokuseret Anerkendende Pædagogik
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
Læsegruppel ederen. Kursets ethos  Den ethos som kendetegner Læseforeningens aktiviteter er, at litteraturen kan blive genstand for menneskelig erkendelse,
Kristian Stagis, Chefkonsulent EL 1 Hvad kendetegner den gode håndværker? - et debatoplæg.
Højmeskolens Ungestrategi
Alle børn er alles ansvar
Facebook Ung i Grenå.
GRUPPEDRØFTELSER En af forældrene bedes lave notater på det omdelte papir. Vælg eventuelt en ordstyrer blandt forældrene.
Højmeskolens Ungestrategi August Vi laver strategien som en film om en terning.
- COPENHAGEN LIVING LAB - 5. maj COPENHAGENLIVINGLAB.COM - DEN TRYGGE KOMMUNE URBAN INNOVATORS 5. MAJ 2010 COPENHAGEN LIVING LAB Njalsgade 106,2.
RARRT© RELATION ANERKENDELSE RESSOURCER REFLEKSION TEORI
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Kodeks for offentlig topledelse
”Styrkelse af overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse” Garantiskolen i Silkeborg Scandic den 28. oktober 2013.
Hva er god klasseledelse ?
HVAD SIGER BIBLEN OM KVINDER SOM HANNE?. Hvem kan finde sig en dygtig hustru? For hun er langt mere værd end juveler.
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Fællesskab og relAtioner i fdf
Ungebasen.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
FDF s ambition FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra.
TR - Basiskursus Forhandler Foregangs m/k Konfliktløser Bindeled (medlemmer – IMAK) Bindeled (ledelse - medlemmer) Kontrollør Lovfortolker Formidler.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
{ Bestyrelseskursus Marts 2015 Bestyrelsens opgaver og ansvar.
At blive forvandlet? Beth Juncker Professor Københavns Universitet.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Museumssafari Spørgsmål til en museumsinspektør v/Hanne Teglhus.
ADHD..
Europæiske Kulturbørn Dansk inspirationsseminar
Sundhedspædagogik og værdier
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
BADMINTON Netværksmøde foråret
Den glade skole på bjerget.
RELATIONS KOMPETENCE SOM LEDELSESGREB I BØRNEFORTÆLLINGEN
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
&.
Præsentationens transcript:

Kompetenceområde 1 • Får folk til at spille sammen • Motiverer og inspirerer folk til at gøre deres bedste • Viser tillid til, at folk kan løse opgaven godt af sig selv • Giver plads til, at nye ting kan udvikle sig Dirigenten ”Den kvalificerede leder er innovativ og kan motivere folk til at indgå i forandringsprocesser sammen og skabe levedygtige resultater”

Kompetenceområde 2 • Passer og plejer sine planter • Får planterne til at spire og vokse • Er opmærksom på hver plantes behov • Får det bedste frem i hver blomst Gartneren ”Den kvalificerede leder har forståelse for individers og gruppers udvikling og er en dygtig konfliktløser”

Kompetenceområde 3 • Tager sig tid til eftertanke og refleksion • Er bevidst om de værdier, hendes arbejde bygger på • Kender sig selv og sin omverden • Er opmærksom på sin egen rolle i helheden Præsten ”Den kvalificerede leder har forståelse for og indsigt i organisationens værdier og arbejdsgrundlag og reflekterer over egen ledelsesstil i forhold til sig selv og organisationen”

Kompetenceområde 4 • Kan sætte en kurs og holde den • Har overblik over sejladsen • Kender til lovgivning og regler for sin sejlads • Er den, der bestemmer ombord på skibet Kaptajnen ”Den kvalificerede leder formår at styre opgaver og skaber resultater ud fra klare målsætninger”

Kompetenceområde 5 • Taler og bliver hørt • Er vandt til at stå på en scene • Tryllebinder sit publikum Trylle- kunstneren ”Den kvalificerede leder er en dygtig formidler, som kan brænde igennem med klare budskaber”

Kompetenceområde 6 • Kan lære fra sig • Kan gøre læring spændende og sjovt • Ved hvordan børn og unge lærer bedst • Kan hjælpe børn og unge med at udvikle sig Læreren ”Den kvalificerede leder formår at skabe et miljø for læring og personlig udvikling og har i den forbindelse forståelse for organisationens aktiviteter”