Fra skitse til prototype. Mål med ReflecTable 1. Teknologiens muligheder udnyttes – vi bygger broer mellem teori og praksis som ikke var mulige uden teknologien.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Kvalitet i spejderarbejdet
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Folkeskole-reformen August 2014.
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Situationelle Metoder til Digitale Studier
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Peter Nedergaard: Hypotesetest
Klasseledelse og cooperativ learning
Lederskab København.
Samfundsvidenskab Tirsdag den 29. september 2009.
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
Observation af din/andres undervisning –
Projekt læring i praktik
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
The Utility of Organisational Ethnography Konklusion. Neyland.
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
Virksomhedsspil 1. Oplægget… ”…skabe såvel fysiske som virtuelle læringsrum, der kan øge vort repertoire …. …tilbyde flere læringsstile til de studerende….
World-making i designproces Etnografisk inspireret feltstudie Naming  Beskrivelse af designsituation  Designerens perspektiv Nu-scenarie Framing  Formulering.
INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET Den internationale forskning Om strategier, der styrker relationen mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelser.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Den inkluderende skole
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Strategiske overvejelser Hvilke muligheder giver Makerkulturen bibliotekerne Roskilde 1. april 2014 Mogens Vestergaard Knud Schulz 1.
Individet i gruppen Mine læringsmål
IKV I PRAKSIS IKV Praktikerseminar, Silkeborg 09. januar 2014Ulla Nistrup1.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Planlægning, proces og evaluering
Interaktionsdesign E2007 Lektion 13 Eva Brandt og Jesper Windum Schön and design reflections.
J. Schirmer 26. oktober 2007 Portfolio Undervisning Læring Evaluering Dokumentation Jørgen Schirmer Nielsen.
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
- Var ude aktivt og ”finde” duft indtryk. - Delte vi hinandens observationer. - Grupperede og analyserede vi vores observationer. - Fremlagde vores projekt.
Critical appraisal ” All scientific work is incomplete – whether it be observational or experimental. All scientific work is liable to be upset or modified.
De schönske termer Workshop d|bubbles. Naming, framing og reframing Udgangspunkt: vi har gennemgået en worldmaking-proces Naming Framing Workshop: test.
Processen J.Lövgren & E. Stolterman
Pårørende er dem, som har den tætte relation til den sindslidende  Den nære familie  Far, mor, søskende og børn  Andre familiemedlemmer  Arbejdskollega.
Leg og læring i virtuelle verdener Tine Jensen, Ph.d.-studerende Roskilde Universitetscenter, Danmark
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 1’ 2. kursusgang, 7. februar 2008.
M-læring -. Innovationsdilemmaet We can do amazing things with technology, and we’re filling the world with amazing systems devices, but we find it hard.
ITAPC 1 Præsentation 6: Presentations. Agenda Motivation Hvordan.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
LIVSPARAT. LIVSPARAT har 3 hovedformål NR 1 At give eleverne redskaber og læring, der hjælper dem i deres personlige udvikling, så det smitter positivt.
Diskussionsoplæg Didaktik, design og digitalisering.
Hvad er refleksion Kollaborative og innovative læreprocesser i et multimodalt læringsmiljø -med afsæt i ”refleksiv praksislæring” og CSCL modeller.
E6PRJ-01 Project Work Her har du mulighed for at deltage i et individuelt 5 ECTS kursus, tilrettelagt sammen med undervisere eller forskere, der har behov.
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
…………Skal blive så dygtige som de kan
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
En dagsorden som er større end dig selv DB 2017.
Matchmaking i Skive Kommune
Problem- and play- based Learning
Rita Buhl 22. september 2018.
Evaluering af Billund Builds Nature Karin M. Villumsen, CoC Office
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Projekt: Koncept til formidling
Præsentationens transcript:

Fra skitse til prototype

Mål med ReflecTable 1. Teknologiens muligheder udnyttes – vi bygger broer mellem teori og praksis som ikke var mulige uden teknologien 2. Vi understøtter de studerendes designpraksis på unikke måder - skaber refleksivitet omkring praksis – der er dermed tale om et middel, der understøtter indlæringen af ‘proffesional artistry’ (altså det der ligger til grund for design) 3. Det skal indgå og være frit tilgængeligt I det åbne læringsmiljø gør uddannelser 4. Det bidrager til at gøre designrelaterede fag til refleksive praktikummer.

Bygger bro mellem designteori og – praksis – indlærer væsentlige kompetencer inden for design. • Conversation with the materials • Design judgment • Learning-by-doing • Professional artistry • Reflection-in/on-action • Reflective practice • Repertoire • World-making

Bygger bro mellem designteori og – praksis - læringsmål • Understanding Vocabulary • Appropriating Procedures • Generalizing Cases • Critical stance

Findings • Pilotstudier har allerede vist, at ReflecTable: 1.Bygger bro mellem teori og praksis – sætter gang I refleksioner omkring deres designproces 2.Ved fokus på proces øges de studerende forståelse af at være designere 3.Udgør en god samarbejdsøvelse 4.Synliggør gruppedynamikken 5.Tvinger – grundet reglerne – alle I gruppen på banen 6.Udfordrer projekterne, hvilket fører til nye indsigter

ReflecTable i det åbne læringsrum Kan tilgås af de studerende, når de har lyst: -Studieaktiviteter -Hvad de ellers “roder” med af innovative aktiviteter -Bidrager til at gøre uddannelser til refleksive praktikummer

Måden vi tester på Kvalitativt studie • Observationer • Interview • Refleksioner gennem essays - ReflecTable testes på førsteårsstuderende før og efter, at de har fået kendskab til designteorien