Svend Gønge-skolens værdier...

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Ørestad Skoles værdier
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
Præsentation Pædagogisk konsulent Erik Hønge Uddannet fritidspædagog Leder af en børnehave Leder af et fritidshjem SFO-konsulent Freelancekonsulent bl.a.
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Lærerprofessionen.
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Værdibaseret ledelse i almen praksis
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Forældremøde X årgang.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Tværfagligt undervisningsforløb
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Jeg støtter barnet ved:
Lærerprofessionen - en definition.
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Skolebestyrelsen & værdier
Skolebestyrelsens årsberetning 2008
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lærerprofessionen.
Uddrag af politiske principprogrammer
Fællesskab og relAtioner i fdf
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Kontekst: - Kolding Kommunes tilbud for elever med autisme.
FDF s ambition FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative kompetencer.
BKFs årsmøde 13. november 2008 Præsentation af BKFs nye ledelsespublikation Ved Børne- og Kulturdirektør Klaus Nørskov.
Den sproglige læreplan
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
De seks bedste billeder fra gruppen
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Bibliotekerne i Vejles CB-område? Udgangspunktet Kulturstyrelsen Central- bibliotekerne Kulturministeriet Finansministeriet Det kommunale,- politiske-
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Ny Nordisk Skole Oplæg for NLS 13. okt.. Ny Nordisk Skole er Nyt politisk signal om værdier og mål for uddannelsessystemet – herunder folkeskolen Inspiration.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Påklædning kommende bestyrelsesmedlemmer Generel del
SUF - gevinstrealisering
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Fuglevængets værdier Mangfoldighed Rumlighed Livsglæde
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Ungdomsskolen 2021 MISSION
20. Strategisk intention.
Den glade skole på bjerget.
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
Barnesyn og børneperspektiv
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Lillevang Skoles retning, Introtekst
Præsentationens transcript:

Svend Gønge-skolens værdier...

Mission og formål Svend Gønge-Skolen er mere end blot en skole: Den er et godt lære- og værested, hvor du kommer for at lære noget og for at få gode oplevelser sammen med andre.

Vision Skolen ønsker til alle tider at være et inspirerende, stimulerende, dynamisk og aktivt midtpunkt for Lundbys og oplandets borgere – det være sig børn som voksne. Skolen skal være kendt for dens høje faglige niveau, dens frihed til at alle kan udfolde sig, tænke kreativt og udvikle sig i den gode Svend Gønges ånd: Sammenhold og viden gør stærk.

Sammenhold Sammenhold gør stærk. Styrke giver mod og lyst til at udfordre livet. Sammenhold var Svend Gønges stærkeste våben, som er gået i arv til os: Sammen kan vi meget mere. Sammen bliver alting meget sjovere. Venskab og kammeratskab får hverdagen til at hænge sammen. Sammen vil vi møde verden.

Trivsel Trivsel giver plads til begejstring og lyst til at dele den med andre. Det er lysten, der driver værket. Vi skal alle sammen have det godt her på Svend Gønge-skolen: Vi har omgivelserne, mulighederne og faciliteterne til at alle kan lære, udfolde sig, tænke kreativt og udvikle sig.

Struktur Det er en stor skole og den skal fungere næsten hele døgnet og året rundt. Det kræver en god og brugervenlig struktur med en synlig og engageret ledelse, en god og serviceorienteret administration samt en gennemskuelig og demokratisk struktur og organisation. Kunne man forestille sig Svend Gønge havde vundet sine kampe uden en vis form for struktur og strategi. Næppe. Struktur var vigtigt dengang – og det er ikke blevet mindre vigtigt med tiden. Struktur i børns hverdag opleves som tryghed, der giver plads til læring og kreativitet.

Høj faglighed Højt indlæringsniveau giver fagligt kompetente elever. Kompetence giver ressourcestærke børn, der er forberedt på omverdenens krav og udfordringer. Derfor er det vigtigt, at børnene helt fra begyndelsen får lyst til læring og fordybelse i kraft af relevant og interessant undervisning. I undervisningen og i legen pirres undervisning nysgerrigheden efter viden. Viden og indsigt, der kan bruges til at lukke op for verden og gøre den større, sjovere og mere spændende. ”Lyst, leg og læring er én side af samme sag. Det ene går ikke uden det andet. Det gælder for alle – både voksne og børn”

Respekt At vise forståelse for hinanden, at vise hensyn til hinanden og at evne at sætte sig i en andens sted er alt sammen fundamentalt for et godt og solidt sammenhold. Det handler om, at vi alle skal udvise respekt for andres arbejde, meninger og holdninger samt udvise respekt for omgivelserne og omverdenen. Udviser du respekt, så høster du respekt. Det er en ”god cirkel”, som er Svend Gønge-skolens våben mod mobning. Endvidere er det nærende gødning for den individuelle og fælles trivsel og sammenhold.

Frihed Demokrati, ligeværd og rummelighed. Tre sider af friheden, der giver plads til andres mening og handlen. Frihed forpligter og fornøjer: Brug den aktivt til at tage initiativ, invitere og inddrage det nære og fjerne, det lokale og det globale. Svend Gønge står som et symbol for friheden: ”Friheden til at tage initiativ, friheden til at tro på noget,friheden til at vise, at holdning kan gøres til handling”