Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Sundhed for alle. Baggrund for projektet •Den kommunale sundhedspolitik udløber med udgangen af 2009 •Markedsføring af Horsens som Sund By •Stigende antal.
Børns sociale liv med digitale medier
Set i forældreperspektiv
At have øje for alle tanker om børn og palliation 15. november 2013
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Ørestad Skoles værdier
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s.
Inklusion – et fælles anliggende Daugaard
Lederudvikling.
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Forædremøde den
Forældre fremmer fællesskabet
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Forældremøde X årgang.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Fælles bestyrelsesmøde Ødis skole
Inklusion i Børneinstitution Højme
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Most Significant Change I workshopform - erfaringer fra Ibis- Sydamerika København, juni 2005.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
Dorthe Feveile, Projektleder Dansk Design Center og DesignAndelen , DANSK LIVE, Esbjerg Brugerinddragelse - ”Kom tæt på dine kunder”
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Inklusion Noget der sidder mellem ørerne. Alt er en del af noget større Inklusion er et fælles ansvar – ikke kun noget lærere og pædagoger skal beskæftige.
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Kommunikationsstrategi – det gode samarbejde Skjoldhøjområdet.
Broen til bedre sundhed – fremtidens voksne Borgmester Stig Vestergaard 3. Maj 2013.
Unges holdninger til kriminalitet, staf og behandling
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
RÅDGIVNINGS- OG KONSULENTOPGAVER I SKOLER OG DAGINSTITUTIONER KAREN WISTOFT, PH.D. POST DOC. DPU Konsulentfunktionen - pædagogiske kompetencer.
Målgrupper og netværk Målet er at få børnene ud og få sat en dagsorden om børns brug af naturen. Målgruppen er de voksne, der tager børnene i hånden eller.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
BRANDING som udfordring for FUR
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
Relations kompetencer
Insert picture in this frame Grid Projekt Go-For-It Oktober Securitas, Morten Enghave.
Ungdomslivet online – potentialer og faldgruber Lisbeth Brunebjerg Holmegaard Medierådet for Børn og Unge.
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.
Individualisme – se mig Fællesskab – spejl mig Følelser - føl mig Fornuft - mål mig Selvoptimering Værdifællesskaber Selvskabelse Fornuftsfællesskaber.
AD365. Brand Essens Dit vinfællesskab – find din indre vinbonde Dit= Ejerskab, ansvarsfølelse Vinfællesskab= vin, fællesskab, venskab, hygge, danskhed.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
‘En bevægende kommune - Bevæg dig for livet’
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Troen KAN flytte bjerge Flid har dobbelt så stor betydning for læring end intelligens.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Handlingsplan 2015.
Mission, vision og forretningsidé
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:

Fastsættelse af målgrupper Målgruppe: Børn 0-10 år.   Målsætning: Skabe en mobil retail/etail platform til markedsføring på forskellige fjernmarkeder. Koncept: edu-/entertainment. Hvad skal vi brande: Danske værdier. (Det kan fx være ægte demokrati, leg >< viden, verdens lykkeligste folk, frisind/tryghed, det hele menneske, fællesskab/individualisme, bæredygtighed) Kommunikationskonceptet tager udgangspunkt i de danske værdier, og vi skruer op og ned alt efter det enkelte marked. (= ’Hvad har vi i værdi-kurven’, som appellerer til netop dette marked’).

Kommunikationsplatform Vi udvikler en platform/koncept, som omfatter navn, logo, identitet Created4kids er en arbejdstitel/navn - gennemarbejdes i fase 2 Målet er at skabe et kommunikationskoncept, som kan rumme alle brands At skabe en fælles paraply, som alle bliver en del af Den fælles fortælling vil foldes ud på en række forskellige kanaler (eks website/shop)

Insight proces Insight – et strategisk værktøj som sætter os i stand til at ‘flytte ind’ i målgruppens mindset. For at forstå, hvordan vi kan forandre målgruppens holdning, attitude og adfærd i morgen, må vi skaffe os en forståelse for, hvorfor de handler, som de gør i dag.

Insight proces Vi researcher rundt om målgruppen: About them With them Around them Be them

Insight: Børn elsker at shoppe, når det sker på deres præmisser – og i øjenhøjde. De oplever bedst i et univers, hvor de bevæger sig, involveres, bliver nysgerrige og leger - alt sammen i et nærværende samspil med forældre og andre børn. Børnene spejler sig i de voksne og i børn, som er lidt ældre end dem selv.

Designed with love from Denmark - let’s explore, play & learn Kommunikationskoncept Designed with love from Denmark - let’s explore, play & learn

Konceptbeskrivelse Designed with love from Denmark Produkterne er designet i Danmark/Norden Vi er kendt for design inden for mode, møbler.. Danmark er i forhold til brandingen: Danmark opfattes i denne kontekst som et brand med værdier Som ferieland er vi kendt for samvær, oplevelser og aktiviteter for hele familien Lego, HC Andersens eventyr, Kjeldsens Cookies, Tivoli er andre positive associationer

With love Kærligheden mellem børn og voksne er den største, den er universel og forstås globalt Nærvær og samspil har betydning for børns oplevelser Kobler kommunikationskonceptet til Visit Denmark og turismens branding af Danmark Next step: Vi udvikler endelig navn og loge med en klar identitet og i børnehøjde

Let’s Explore, play & learn Børn inviterer til leg – opfordrer alle til at være med Vi bevæger os i børne-højde Børn inviterer/inviteres indenfor i et univers, hvor de bevæger sig, involveres, bliver nysgerrige og leger Pay off rummer både opdagelsen, leg og læring Fun er underforstået – vi har det sjovt, når vi leger sammen, børn og voksne Learning/education and entertainment – kobles sammen i en sætning – det er vigtigt for bl.a. forældre i Kina

Kommunikationsstrategi Fælles strategi og identitet som alle brands passes ind i Fokus på end users på de aktuelle markeder B2B, franchisetagere, Interessenter som offentlige instanser, konsulater, andre danske virksomheder…. Inkl. intern kommunikation – fx nyhedsbreve, så alle aktører løbende opdateres

Kommunikationsstrategi Fastsætte kommunikationsmål Afdække målgrupper og interessenter Positionering – danske værdier med appel på det enkelte marked -> finde nichen netop her Skabe grundfortælling

Valg af platforme Fx Ambassadøreffekt / er der netværk, som kan aktiveres fx VisitDenmark, LEGO… Website Pressearbejde Sociale medier Blogging Etc. …

Konkret aktivitetsplan for de enkelte markeder Kommunikationsstrategien udarbejdes i tæt samarbejde med partnerbureauer på de enkelte markeder Konkret aktivitetsplan for de enkelte markeder Inklusiv succeskriterier