Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Fastsættelse af målgrupper Målgruppe: Børn 0-10 år. Målsætning: Skabe en mobil retail/etail platform til markedsføring på forskellige fjernmarkeder. Koncept: edu-/entertainment. Hvad skal vi brande: Danske værdier. (Det kan fx være ægte demokrati, leg >< viden, verdens lykkeligste folk, frisind/tryghed, det hele menneske, fællesskab/individualisme, bæredygtighed) Kommunikationskonceptet tager udgangspunkt i de danske værdier, og vi skruer op og ned alt efter det enkelte marked. (= ’Hvad har vi i værdi-kurven’, som appellerer til netop dette marked’).
Kommunikationsplatform Vi udvikler en platform/koncept, som omfatter navn, logo, identitet Created4kids er en arbejdstitel/navn - gennemarbejdes i fase 2 Målet er at skabe et kommunikationskoncept, som kan rumme alle brands At skabe en fælles paraply, som alle bliver en del af Den fælles fortælling vil foldes ud på en række forskellige kanaler (eks website/shop)
Insight proces Insight – et strategisk værktøj som sætter os i stand til at ‘flytte ind’ i målgruppens mindset. For at forstå, hvordan vi kan forandre målgruppens holdning, attitude og adfærd i morgen, må vi skaffe os en forståelse for, hvorfor de handler, som de gør i dag.
Insight proces Vi researcher rundt om målgruppen: About them With them Around them Be them
Insight: Børn elsker at shoppe, når det sker på deres præmisser – og i øjenhøjde. De oplever bedst i et univers, hvor de bevæger sig, involveres, bliver nysgerrige og leger - alt sammen i et nærværende samspil med forældre og andre børn. Børnene spejler sig i de voksne og i børn, som er lidt ældre end dem selv.
Designed with love from Denmark - let’s explore, play & learn Kommunikationskoncept Designed with love from Denmark - let’s explore, play & learn
Konceptbeskrivelse Designed with love from Denmark Produkterne er designet i Danmark/Norden Vi er kendt for design inden for mode, møbler.. Danmark er i forhold til brandingen: Danmark opfattes i denne kontekst som et brand med værdier Som ferieland er vi kendt for samvær, oplevelser og aktiviteter for hele familien Lego, HC Andersens eventyr, Kjeldsens Cookies, Tivoli er andre positive associationer
With love Kærligheden mellem børn og voksne er den største, den er universel og forstås globalt Nærvær og samspil har betydning for børns oplevelser Kobler kommunikationskonceptet til Visit Denmark og turismens branding af Danmark Next step: Vi udvikler endelig navn og loge med en klar identitet og i børnehøjde
Let’s Explore, play & learn Børn inviterer til leg – opfordrer alle til at være med Vi bevæger os i børne-højde Børn inviterer/inviteres indenfor i et univers, hvor de bevæger sig, involveres, bliver nysgerrige og leger Pay off rummer både opdagelsen, leg og læring Fun er underforstået – vi har det sjovt, når vi leger sammen, børn og voksne Learning/education and entertainment – kobles sammen i en sætning – det er vigtigt for bl.a. forældre i Kina
Kommunikationsstrategi Fælles strategi og identitet som alle brands passes ind i Fokus på end users på de aktuelle markeder B2B, franchisetagere, Interessenter som offentlige instanser, konsulater, andre danske virksomheder…. Inkl. intern kommunikation – fx nyhedsbreve, så alle aktører løbende opdateres
Kommunikationsstrategi Fastsætte kommunikationsmål Afdække målgrupper og interessenter Positionering – danske værdier med appel på det enkelte marked -> finde nichen netop her Skabe grundfortælling
Valg af platforme Fx Ambassadøreffekt / er der netværk, som kan aktiveres fx VisitDenmark, LEGO… Website Pressearbejde Sociale medier Blogging Etc. …
Konkret aktivitetsplan for de enkelte markeder Kommunikationsstrategien udarbejdes i tæt samarbejde med partnerbureauer på de enkelte markeder Konkret aktivitetsplan for de enkelte markeder Inklusiv succeskriterier