Kompetenceudvikling og innovation i yderområder

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

Nørremarkskolen 30. oktober 2013
institutionsleder Jette Melin
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Prioritering.
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
I dag er temaet Visualisering
FOKUS! På vores udvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Anette Schjødt Thorsen
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Marketingplanlægning
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
Gode råd En guide mod eksamen.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Innovation og iværksætteri
Hvad kan jeg gøre for at blive bedre til at gå til eksamen?
Darum skole 4. november 2013.
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
Velkommen.
Musik: Nightengale Serenade
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Opsamling- Hvad skal jeg vide til eksamen?
Undersøgende. Indkredser situationen: Hvem gjorde hvad, hvor, hvornår, hvordan.? Hvad skete der? Hvem gjorde hvad? Hvad sagde hun? Var alle der? Hvem var.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Projektlederens rolle(r)
VEJEN TIL JOBBET Det er godt at være bevidst om alle muligheder. Jo større en del af stillingsmarkedet, du bearbejder, jo større er sandsynligheden for,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Læring i et vejledningsperspektiv
Forstå referencetillidskurven
Den vanskelige samtale
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Slå lyden til, hvis du vil have præsentationen læst op
Køb det fulde sæt til 299 kr + moms
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Hvordan spørger man anerkendende?
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Læreren som læringsleder
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Kilder til ensomhed  Livsstil/kultur –Teknologi –Mobilitet –Fjernsyn  Livssyn –”Jeg gør det jeg vil, og du gør det du vil, jeg er ikke sat i verden for.
Målrettet kommunikation
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
SUCCES MED SALG 1.
Stresshåndteringsgruppe
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Præsentationens transcript:

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Salgspsykologi Du er selv 100% ansvarlig for dine tanker – dine tanker styrer dine følelser, dine handlinger og dit humør. Det du siger til dig selv bliver din sandhed! Kompetenceudvikling og innovation i yderområder

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Salgspsykologi Det er dig, det handler om… Du kan få en enestående mulighed for: At øge salget (hvad gir’ det dig?) At komme endnu tættere på dine kunder At kommunikere positivt og fremadrettet At blive bevidst om dine stærke sider og bruge dem positivt Dit (salgs) udbytte afhænger af din indsats! Kompetenceudvikling og innovation i yderområder

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Den gode relation Være positiv, tidlig om morgenen og efter en lang dag Vide hvad du taler om – og kende virksomhedens ydelser Kende de ansatte og deres spidskompetencer Kende konkurrenter, deres ydelser og markedsføring Være velforberedt så du kan imødekomme kundens forespørgsler Skabe tillid gennem din personlige fremtræden og/eller din (telefon)stemme Få hver enkelt kunde til at føle sig respekteret og vigtig De 3 T’er = tillid, troværdighed og tryghed = loyale kunder Kompetenceudvikling og innovation i yderområder

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Effektivt salg er… At differentiere sig (hvad er specielt ved vores ”produkt”? – Det er måske dig) At agere fremfor reagere (fremadrettet ctr. bagudrettet, CRM, kontakt kunden) At opsøge nye kunder fremfor kun at servicere eksisterende At følge op – igen og igen og så lige én gang mere…. At udnytte din kontakt i én afdeling til at skabe kontakt til øvrige afdelinger eller samarbejdspartnere At lytte til kunden…. (naturligvis forretningsmæssigt – men især ”privat”, spørg og noter) Kompetenceudvikling og innovation i yderområder

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Opgave Hvor god er jeg til salg/CRM? På en skala fra 1 til 10 Skriv 2 eksempler ned hvor du har haft succes med salg/CRM og 2 eksempler hvor du ikke lykkedes/udnyttede situationen og hvorfor. Hvad skal der til for at du bliver en 10’er? Min. 3 ændringer – gerne flere…… Kompetenceudvikling og innovation i yderområder

Praktisk forberedelse Hvad er målet med samtalen eller mødet? Hvem er kunden (hurtig, usikker, smalltalk, faktatalk, hvad skal jeg være opmærksom på? Hvad kan jeg forberede på forhånd? (spørgsmål, indsigelser, faktainformationer) Hvad plejer jeg at gøre? (vaner – gode eller dårlige?) Hvordan kan jeg kontrollere, at du har nået målet? Refleksion (1 min.) – hvad gjorde jeg godt/ikke godt? Kompetenceudvikling og innovation i yderområder

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Mental forberedelse Hvad er din største frygt? Du skal have positive og realistiske forventninger til dig selv Få din indre kritiker til at holde kæft Ros dig selv – også for små og hverdagsagtige ting Fortæl dig selv, hvad du er god til Fortæl dig selv, at du har styr på tingene Sæt fokus på dine tanker – hvad vil du gerne tænke på lige nu Slip enhver tanke om ”dine mangler” Tænk på dine tidligere succeser Se din frygt i øjnene – lad den bare komme an Accepter din frygt Drop din modstand og accepter Kompetenceudvikling og innovation i yderområder

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Salgspsykologi Ord Ordvalg, sætningsopbygning 7% Kropssprog Hænder, kropsholdning, øjne, smil 55% 38% Stemmeføring Styrke, hastighed, tryk, pauser, klang Kompetenceudvikling og innovation i yderområder

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder Salgspsykologi Udarbejd et refleksion-notat. Hvad betød mest for dig? Hvad hæftede du dig mest ved? Hvad vil du tænke over/ændre? Og meget meget mere…………. Kompetenceudvikling og innovation i yderområder

Farvel og tusind tak for denne gang – det har været en fornøjelse. Håber I er blevet en smule inspireret… Kompetenceudvikling og innovation i yderområder