Intro-modulet gøres obligatorisk og omfanget angives i ECTS.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afslut Frem >>
Advertisements

INFORMATIONSMØDE Revideret kandidatuddannelse Ny studieordning 13. Marts i København 20. Marts i Aalborg.
Uddannelse af Akutsygeplejersker i Region Hovedstaden
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Introduktion til programmet Ringsted–Femern Banen – Præsenteret af Jens Ole Kaslund.
Undersøgelse af danske virksomheders erfaringer med krisekommunikation Undersøgelse af Plus Public Relations as.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Introduktion til PV kurset 3 september 2012 Lars Peter Jensen og Lone Stub Petersen © SLP-gruppen,
Urban Lab. 8 kommuner Favrskov, Herning, Holstebro, Horsens, Randers, Silkeborg, Viborg og Aarhus. Baggrund i Aarhus 2017’s kortlægning af Region Midtjyllands.
HANDLING OG PLAN1 Repetition af modellen. HANDLING OG PLAN2 Repetition af modellen FORMÅL  Sikre at vi fortsat har samme forståelse af udgangspunktet.
JAR KURSUS – UDGAVE 3 – marts 2015 Lokalitet Sagstrin (afgørelser) Aktiviteter (historik/mulige forureningsårsager) Projekt (financier) Matrikel (ois)
Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Introduktion af VDSL2 med frekvensplan 35b (“Vplus” – “Supervectoring”) 1 VULA Videreudvikling – møde 6. november 2015 Vers. 1.0.
SPS = specialpædagogisk støtte (Kilde.
Master i Projekt- og innovationsledelse
Præsentation ved dialogmøde om selvhjulpenhed
21. Den strategiske plan.
Online arbejdsmiljøuddannelse
Vejledning: selvbetjeningssystem
Biografisk narrativ metode
Den røde tråd i bevillingspraksis
Ny indsamling af madaffald i sommerhusområder
Mette Lynge Sørensen Pædagogisk konsulent
Styrk forældreansvaret
Hovedfunn fra evaluering af VAM programmet
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Hvad er LABSTER?
Velkommen.
Udvikling i kvælstofudledning
Den gode SRP-proces.
Forpligt professionshøjskolerne til digitalisering FSUS, 4
Tro på dig selv - det gør vi
Den pædagogiske assistentuddannelse (PAU)
Visuel ledelse / SCRUM hos SKOV A/S
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Kursus for nye efterskoleledere
Avanceret flisearbejde niveau 1
Briefing vedrørende indsatsen omkring det psykiske arbejdsmiljø
Reformen.
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Regeringens udspil om reform af de forberedende uddannelser ”Tro på dig selv – det gør vi” 31. maj 2017.
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Fyraftensmøde 31 januar 2018 En ny måde at afrapportere på.
Lf. nr. 123 af 23/ om ændring af (…) virksomhedsskatteloven (…) - med seneste ændringer Anders Lützhøft.
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Workshop 1: ”Elevrettet formidling af praktikpladser samt coaching og vejledning om praktikpladssøgning”. Indsatsarbejde på Grundforløb 1.
FOAS + A2B Arbejdstid TR-uddannelsen 1 A, Arbejdstid.
Bestyrelsesmøde 31. august 2018 Peter Fugmann.
Kommunikationsområdet Styregruppemøde 25
Master i Projekt- og Innovationsledelse
Hvad sker der med universiteterne? Afskedsforelæsning 1. marts 2019
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Den gode SRP-proces.
Projekt supervision på sengeafdeling H1
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
Generalforsamling, Nuuk 30. april 2019 CEO, Mikael Thinghuus
Styrkelse af IT-uddannelserne via samarbejde
Opbygning og opgavetyper
Fra Departementet for Uddannelse, Kultur, Forskning og Kirke
Kystbeskyttelse – når der er risiko ved erosion
Årsmøde
Undervisning i det der er anderledes end nu August 2019 via video
Præsentationens transcript:

Overordnede planlagte ændringer i forhold til nuværende uddannelsesskitse Intro-modulet gøres obligatorisk og omfanget angives i ECTS. Reducerer den samlede belastning Intro-modulet skal introducere de studerende til FAK studiemetoder Giver bedre studieforudsætninger = mindre oplevet belastning Faget ”krigsteori” flyttes fra Masterprojekt-modulet til Intro-modulet. Giver større gennemsigtighed ift. studieforløb/-belastning Indførelse Mulighed for at vælge små eller store Basic-moduler. Reducerer antallet af eksaminer. Tydeliggørelse af muligheden for, at kombinere den militære MMS-uddannelse med dele af en civil uddannelse på niveau 7. Giver fleksibilitet/valgfrihed

Master i Militære Studier fremtidig struktur FLEX-plus løsning: Intro + 5 eller 10 ECTS pr. søjle. Resten kan fordeles efter eget ønske Master i Militære Studier fremtidig struktur Strategisk overbygningsmodul Afsluttende modul ECTS 2-6 ÅR Masterprojekt Obligatorisk mastermodul 15 Kultur Militær-historie Tekno- logi Compo-nent Campaign Planning (10 ECTS) EKSTERN NIV 7 (5-15 ECTS) Valgfri FLEX moduler Max 15 Ledelse Strategi Opera-tioner Militær Ledelse Adv. B Militær Strategi Adv. B Mil OPS Adv. B Obligatoriske Grundmoduler á 5 og/eller 10 ECTS Militær Ledelse Basic + Adv. A Militær Strategi Basic + Adv. A MIL OPS Basic + Adv. A Intro-modulet gøres obligatorisk: Indregning i ECTS + bedre forberedelse/indføring til studierne. Mulighed for at vælge små eller store Basic-moduler = klare muligheder for, at reducere antallet af eksaminer. Flytning af Adv. B modulerne op til FLEX-segmentet Modultypebetegnelserne for Basic- og Adv.-modulerne ændres, så de bliver mere retvisende. Mulighed for toning af uddannelsen. Strategisk overbygningsmodul (exit-modul) gøres obligatorisk som en afsluttende del af en ansøgt uddannelse. Min 30 Militær Ledelse Basic Militær Strategi Basic MIL OPS Basic INTRO – modul (Akademisk forberedelse af ”Military Studies”)