Hvad finder vi vigtigt for vores elever?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop Cooperative learning
Advertisements

IT Projekt Portefølje Management: styringsmæssige og koordineringsmæssige problemer i en offentlig organisation.
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
Psykoterapeutisk afsnit F4 Psykiatrisk Center Frederiksberg
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Opgaver og svarark – til individuel brug
Portfolio -hvordan man arbejder med portfolio i billedkunstundervisningen og til eksamen.
Etiske & metodiske problemer i online research - kort diskussionsoplæg.
Kilde: Magasinet ”The Economist”s liste over e-readiness, 2006 Danmark er nr. 1 inden for ”e-readiness” - foran USA Brug af internet som motor for økonomisk.
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Magtteori I 7. September 2005.
We choose to go to the moon in this decade and do the other things... Not because they are easy, but because they are hard...
At udforske sin egen praksis
Projekt om fremmedsprogfagenes profil og anvendelsesorientering i de gymnasiale uddannelser Elevmotivation Tværgående undersøgelse.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
“Cheshire Puss,” she began, …… ”Could you tell me, please, which way I ought to go from here?” “That depends a good deal on where you want to get to,”
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
Større Skriftlig opgave
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Webquest Rikke Christoffersen En webquest er en opgave, der løses via internettet En webquest er en opgaveformulering, som er karakteriseret ved.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Regional Director – Mikael Raunsgaard Olsen. FASE 1 Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Dokumenter Lærer Projektoverblik Lærerplanlægning Eksempler og refleksioner Lærerressourcer Vurdering og standarder.
Opstartsworkshop Tirsdag d. 17. marts 2015.
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
Usability – øvelse: First Impressions Hvem er jeg? Case forløbene Kontakt med opdragsgivere Informanter til brugertest den 9. og 16. marts Dagens øvelse.
M-læring -. Innovationsdilemmaet We can do amazing things with technology, and we’re filling the world with amazing systems devices, but we find it hard.
I dialog med ”eleverne” Kurser, caféer og langsom læring.
Pervasive Computing: Gateway Architecture for Home Integration Jonas Thomsen Ph.d. studerende Kvalifikationseksamen 27. september 2004.
Step 1: Identify what you wish to know and what you already know about your topic. Unges valg af gymnasiale uddannelser og videreuddannelser i Nordjylland?
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Tasks.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Erfaringsrum og Forventningshorisonter Erfaringer med projektet: Entreprenørskab og formidling November 2013: Hans Elbeshausen.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Balancer dit (studie)liv! med konkrete redskaber
Velkomst.
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
JLP og RO Campusskolen i Ringsted, august 2017
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Hvordan kan Sønderskov-Skolen være anderledes?
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Thesis Critique Københavns Universitet er én institution – men det er langt fra en ensartet institution. De mange forskningsområder og forskellige uddannelser.
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Spil i historie- og samfundsfagsundervisningen Sønderborg 29. juni 2016
MEEBOOK – en digital læringsplatform
Junior Ranger, Tingstrup Skole den 2. maj 2018.
LEAPS i praksis på Herfølge Skole
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Elevledede skole-hjem-samtaler
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Refleksion over projektuge
Hvorfor skal vi være synlige og sårbare?
Hvad finder vi vigtigt for vores elever?
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Præsentationens transcript:

Hvad finder vi vigtigt for vores elever? LEAPS 31 August 2016 Hvad finder vi vigtigt for vores elever? Dagsorden: Øvelse med afgangselev – Profil Digital portefølje udforskning (formål, målgruppe, format)

- For at vi husker det, der skal være kernen i vores arbejde - Afgangselev - profil Formål: At skabe en fælles vision for, hvad der er vigtigt for vores elever at lære, mens de er på Sønderskov-Skolen - For at vi husker det, der skal være kernen i vores arbejde -

Afgangselev - profil “All organizations are perfectly designed to get the results they are now getting. If we want different results, we must change the way we do things.” (Tom Northup)

Når eleverne forlader Sønderskov-skolen… Reflect Do Know Hvad skal de vide? Hvad skal de kunne gøre? Hvordan skal de kunne reflektere?

Afgangselev - profil Eleanor starter på Sønderskov-Skolen i 2020 og afgår i 2029.

Afgangselev – profil Vælg det område, du er mest interesseret i Kombiner lister at gøre en Del liste Er vi enige?

Projekt baseret arbejde Fase 2: Projektuge (Uge 40/41) Hvordan kommer vi derhen? Fase 4: Pakke projektbaseret læring (Uge 4-12) Fase 5: Klasseledelse og projekledelse (Uge 15-22) Afgangselev-profil Classroom Practice Fase 3: Give elever handlekraft gennem evaluering (Uge 43-50) Hvordan kan vi vide, vi er på rette vej? Elev engageret vurdering

Afgangselev – profil Hvordan kan vi sikre, at vores studerende vil opgradere med disse færdigheder Hvad sker der med vores lister? (Pause)

Digital Portefølje Hvorfor skal vi være synlige og sårbare? Hvad er en Digital Portefølje?

Hvorfor skal vi være synlige og sårbare? Digital Portefølje Hvorfor skal vi være synlige og sårbare? Uddannelse Fællesskab Skole Fællesskab Studerende LEAPS Project

Digital Portefølje Publikum Stil Formål Indhold

Digital portefølje udforskning Kig gennem links på LEAPS Digital portefølje under Fase I (www.lbkata.weebly.com) Vælg 3 DP’s der interesserer dig og udforske dem Tag noter på formålet, publikum, format, indhold og noget du synes er godt Beslut om din egen DP: Hvad vil formålet være? Hvem vil være mit publikum? Hvad skal jeg medtage?