arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aftale om trivsel og psykisk arbejdsmiljø (Tillægsaftale til SU-aftalen) Baggrund for aftalen: Arbejdsmiljøloven gav mulighed for, at overenskomstparter.
Advertisements

ArbejdsPladsVurdering (APV)
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Arbejdsmiljø Lovgrundlag: Lov om arbejdsmiljø i Grønland Lovbekendtgørelse nr 1048 af 26 oktober 2005 og Lov nr 1382 af 23. december 2012 Samt tilhørende.
F.K.Bølgen Børnemiljøvurdering Børnemiljøvurdering. Alle dagtilbud skal i år udarbejde en skriftlig børnemiljøvurdering( BMV )- derefter mindst.
SPOT på dansk v/ Uddannelsesleder Helle Rasmussen Sundhed og Omsorg – Aarhus Kommune.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Skriv en kommunikationskontrakt. Kontraktformuleringens faser Alles ansvar Skab motivation for kontrakten. Afstem forventningerne hos medarbejderne Hvad.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Sunde arbejdspladser 14.marts 2016 Una Arnbjørn Projektleder for partnerskabet Projekt: Sammen står vi stærkt – ny model til mere sundhed på arbejdspladsen.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
Plan for den ældre medicinske patient Seminar om fremtidens indsats for ældre medicinske patienter Danske Regioner maj 2009 Pernille Slebsager.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
Faktaark vedr. fælles ledelse Hvorfor arbejder vi i Skoleforvaltningen med projektet Fælles ledelse? I forberedelsen af Budget 2016 behandlede Skoleudvalget.
Projektcenter Sønderjylland Jobcentre, virksomheder og a-kassers rolle på sygefraværsområdet Workshop 1: Sygefravær Mandag d. 14. april 2008, Odense Congress.
Sammen bliver vi bedre. Ikast-Brande Kommune har Ca indbyggere Ansat: ca. 200 dagplejere 1 leder 1 souschef.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Dias om psykisk arbejdsmiljø
Samarbejde for trivsel i skolen i Danmark
Online arbejdsmiljøuddannelse
Kreative metoder i forebyggelsen af MSB
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Hvordan tror du kravene til ledere forandres i løbet af de næste 5 år?
1 October 2015 COWI Powerpoint presentation
Studieretningsprojektet
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Antal besvarelser: 52.
Studieretningsprojektet
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Skolernes kvalitetsrapport
Arbejdsmiljørundering /tjeklister
Lokale strategier i kommuner for borgere, ansatte og beslutningstagere
Rapportstruktur Medarbejderundersøgelse 2016 Version pr 11. maj 2016
APV, TRIVSEL OG SOCIAL KAPITAL 2017
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Halvårsmøde om arbejdsmiljøarbejdet
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
Udvalgte resultater Januar 2016
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
APV og Trivselsundersøgelse
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Planens 4 hovedelementer 1. Et godt arbejdsmiljø kan være med til at
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Dias om Følgende dias giver et overblik over, hvad hæftet indeholder og kan bruges til. Der findes også en række dias, der beskriver, hvad.
Ledelsesevaluering.
Håndtering af rapporter: Besvarelsen er ikke anonym
Dialogspil om lærerarbejdsliv
AMiR kvartalsmøde 29. November 2018.
God sagsbehandling Danmarkskort for omgørelsesprocenter på social-, børne- og voksenhandicapområdet Ankestatistik Oplevet sagsbehandling December.
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Kulturproces step 1 Før måling Efter måling
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Empatisk Arbejdsmarked Præsentation til Københavns Kommune den 14
Danmarkspanel uge
Institut/afdelingssparring på AAU afdelings/institutnavn
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Værktøj 4: Aktiverende APV
Sundhed i Aabenraa Kommune
Præsentationens transcript:

arbejdspladsvurdering (apv) 2019 25. februar – 13. marts 2019

Hvad er APV? APV er en forkortelse for Arbejdspladsvurdering. APV er et værktøj til at arbejde forebyggende og systematisk med både det fysiske og psykiske arbejdsmiljø ved at inddrage medarbejdernes oplevelser og observationer gennem en spørgeskemaundersøgelse. APV-arbejdet handler om at finde ud af følgende: Er der udfordringer med arbejdsmiljøet og hvor? Er der forhold, der kan medvirke til fravær? Hvordan løses disse, og hvem har ansvaret for løsningen? Hvornår skal der følges op?  Det er et lovkrav, at der gennemføres en APV hvert tredje år.

Fakta om APV på AU APV’en indeholder spørgsmål til både det fysiske og det psykiske arbejdsmiljø samt sygefravær. Den psykiske del af APV’en er 100% anonym. Det er sikret ved anonymitetsgrænser, dvs. at resultatet kun vises i rapporten, hvis et bestemt antal ansatte har besvaret spørgsmålet. Der er ingen på AU, der har adgang til de individuelle svar i den psykiske APV. Den fysiske del af APV’en er ikke anonym, da denne del kræver opfølgning på konkrete problemer med det fysiske arbejdsmiljø (træk, støj, etc.) Spørgeskemaet indeholder en række spørgsmål, der er fælles for alle på AU, samt en række fakultets- og administrationsspecifikke spørgsmål, som lokale arbejdsmiljø- og samarbejdsudvalg har udarbejdet.

opfølgning Rapporter offentliggøres på hjemmesiden i uge 15 (april 2019). Herefter går lokal opfølgning og dialogmøder i gang. Lederen har sammen med arbejdsmiljø- og samarbejdsudvalg ansvaret for at følge op på APV-undersøgelsen. Formålet med dialogmøderne er at give medarbejdere og leder mulighed for at drøfte resultaterne og sammen prioritere de initiativer, der giver mening at arbejde videre med. Initiativer dokumenteres i APV-handlingsplaner, der skal være skriftlige og tilgængelige for alle ledere, medarbejdere og Arbejdstilsynet. 08-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201921-11-2018

Dit svar er vigtigt! APV handler om din trivsel, og hvordan du har det på arbejdspladsen. Når du besvarer spørgeskemaet, er du med til at synliggøre de områder, der skal arbejdes med lokalt. Jo flere der svarer, desto bedre er udgangspunktet for dialog og opfølgning lokalt. Ved at udfylde APV'en er du med til at skabe de bedste rammer for en god arbejdsplads. 08-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201921-11-2018

Mere information Læs mere om: APV på AU Arbejdsmiljøorganisationen Samarbejdsudvalg International Academic Staff 08-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201908-06-201921-11-2018