Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Svend Gønge-skolens værdier...
Advertisements

- hvorfor og hvordan? Af Cecilie Nørgaard & Bonnie Vittrup
Klub- og Frit netværket i MDI Debatoplæg d. 13. november 2013.
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
Lærerprofessionen.
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Kladde til informationsdias
DANS OG DANNELSE ULLA GAD.
Tværfagligt undervisningsforløb
Internationalt arbejde på. Dalby skole Skolens historie i tal • ELEVER PÆDAGOGISK PERSONALE •1998/1999 – •1999/2000 – •2000/2001 – 230.
Lærerprofessionen - en definition.
Folkeskolen, forældrene og deres børn! 
Konference: Sproget skaber virkeligheder, Foreningen for 2-sprogede småbørns vilkår, Vejle den 20. marts 2012 ”Når alle er forskellige er ingen anderledes”
Juhu – nu skal jeg lære at læse….
Bæredygtig udvikling genbrug, hvorfor?
Kontaktforældremøde 23. april 2007
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
DANS OG DANNELSE ULLA GAD. ”Jeg elsker at danse kantede bevægelser, men cirkler er kedelige.” Jakob, 1. klasse.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Skolereformen og ”FUF”
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
A dfærd K ontakt T rivsel på Katrinebjergskolen. AKT Lovgivning Visitation på Katrinebjergskolen AKT- hvad er det -Konkrete eksempler Spørgsmål.
Hvad er samfundsfag Hvad er samfundsfag Sociologi, politik og økonomi
Lærerprofessionen.
Informationsmøde på Byvangskolen
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Læreruddann elsen Det tværprofessionelle element – 2013 Casper Hindkjær (141327) Stinne Jensen (141729) Helle Hartmann (141752)
Kursus for kontaktforældre
Konfliktforebyggelse
Formål Struktur/organisering Fysiske rammer Indhold/pædagogik/læringssyn Samarbejdspartnere Handleplan.
De seks bedste billeder fra gruppen
Læreruddannelsen Silkeborg
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
Hvad !¤?#¤%$!* er museologi?. Hvad betyder museologi? Ordet museologi er dannet af to ord: ”museo” og ”logos” ”Museo” stammer fra det græske ord ”museion”,
Budskab Synlig læring skaber nye rammer og forudsætninger for: Tydelige forventninger (motivationsorienteringer) Feedback/feedforward Læringsprogression.
Pernille Ulla Andersen: Jeppe Pedersen: Pilotafprøvning på Sejs Skole om resilience.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Uddannelse for bæredygtig udvikling Randers Kommune den 19. oktober 2015.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Skolebestyrelsens rolle  Kontinuerligt arbejde med skolekultur under paraplyen ’Forpligtende fællesskaber’ med afsæt i Værdigrundlag og Målsætning Uddrag:
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
Søren Peter Dalby Andersen
Evaluering.
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
Bertel Haarder (Undervisningsminister) :
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Den fremadrettede strategi for Ishøj Skole mod 2014
Demokrati-perspektiver i dansk læreruddannelse
Reformerne og samarbejdet mellem grundskoler og ungdomsuddannelser
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Styrkede gymnasiale uddannelser
Sund Mund til Byens børn
Nysgerrighed og indsats
Hvad lærte vi af projektet?
Teoretisk Pædagogikum
Er græsset også grønt om natten.
Velkommen til Distriktsskole Ølstykke
Velkommen til Risskov Skole
Dialogforum omkring læringsplatforme og digitale læremidler
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
professionsideal for lærere
Didaktiske planlægningsmodeller
Individ At være et hjerte.
Barnesyn og børneperspektiv
Lillevang Skoles retning, Introtekst
Præsentationens transcript:

Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn. § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til videre uddannelse og giver dem lyst til at lære mere, gør dem fortrolige med dansk kultur og historie, giver dem forståelse for andre lande og kulturer, bidrager til deres forståelse for menneskets samspil med naturen og fremmer den enkelte elevs alsidige udvikling. Stk. 2. Folkeskolen skal udvikle arbejdsmetoder og skabe rammer for oplevelse, fordybelse og virkelyst, så eleverne udvikler erkendelse og fantasi og får tillid til egne muligheder og baggrund for at tage stilling og handle. Stk. 3. Folkeskolen skal forberede eleverne til deltagelse, medansvar, rettigheder og pligter i et samfund med frihed og folkestyre. Skolens virke skal derfor være præget af åndsfrihed, ligeværd og demokrati.

Vores tilgang til det at drive skole: Handlinger Skolen har fokus på bæredygtighed, miljøbevidsthed og klodens fremtid. Handlinger (Vi ønsker) nysgerrige og innovative elever Handlinger Eleverne er/bliver (menneskeligt og fagligt) rustet til fremtiden Vores tilgang til det at drive skole: Vi er noget i kraft af hinanden. Det er i fællesskaberne vi inspireres og udvikles. Eleverne deltager i skolens demokrati – (og oplever demokrati som ånd, ret og pligt.) Eleverne lærer at tage ansvar for fællesskabet og for sig selv Handlinger

Handlinger

Handlinger

Handlinger

Handlinger

Handlinger

NOTER

Vores tilgang til det at drive skole: Vi er noget i kraft af hinanden. - Vi udvikler os i fællesskaber. Tilgangen kan tolkes i arbejdet med undervisningen – i arbejdet med eleverne individuelt og i fællesskaber og i vores forståelse af det kollegiale fællesskab

Noter: Hvor er individet i ”figuren”. Mangler vi det globale Noter: Hvor er individet i ”figuren”? Mangler vi det globale? Det bæredygtige? Selvværd/selvtillid? Det kritiske – det demokratiske? Vedholdenhed. At gøre sig umage. Andre sætninger: Trivsel og læring i fællesskaber. Vi favner alle forskelligheder.. Gør os klar til livet…i fællesskaber/samfundet. Anerkendende fællesskaber.