Mere ansvar til a-kasser Informationsmøde

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Implementering Kvalitetsmodel på socialområdet v. socialchef Charlotte Josefsen.
Advertisements

HANDLING OG PLAN1 Udkast til bekendtgørelse om nedsættelse af midlertidige bestyrelser til forberedelse af erhvervsskolernes overgang til selveje.
Helhedsorienteret indsats Møde i økonomiudvalget 8. februar 2016.
Henvendelse om bekymring -evt. som underretning Iværksættelse Afslutning Afklaring Undersøgelse § 50 el. psykologfaglig Handleplan udarbejdes Afgørelse.
CV møde velkommen. Dagens program INFORMATION PÅ FÆLLESMØDE MA Aarhus Medlemstilbud Rådighed og jobsøgning MA, jobcenter og anden aktør Aktivering Muligheder.
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Mål med projektet  - at eleverne i høj grad får den bekendtgørelsesfastsatte.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværksmøde for Teamledere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere Onsdag den 10. december 2014.
Ungeindsats i jobcenter Middelfart Middelfart. Ungeindsats i jobcenter Middelfart 2008 politisk fokus på ungeindsatsen, herunder deltagelse i UTA Januar.
1 Social Pejling Evaluering 2011 Hvilken effekt?.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværksmøde v/ Fuldmægtig Kristina Vestergaard Nielsen og Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Udrulning af digitale redskaber i kontanthjælpsreformen v/ Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
HR-Løn Inspirationsmøde Maja Møller Sousa og Theresa Kjærside, Økonomistyrelsen.
Medarbejdermøde den Børge Obel. Medarbejdermøde DAGSORDEN 1.Præsentation af de nye dekaner Hanne Harmsen Peder Østergaard 2.Beslutninger.
Brug for alle Hvad går det ud på? v/ projektchef Jens Hørby Jørgensen.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Modelprojekterne KVIS og KVIK KVIS Koordineret virksomhedsrettet indsats for sygedagpengemodtagere match 2 KVIK Koordineret virksomhedsrettet indsats for.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Online arbejdsmiljøuddannelse
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Studieretningsprojektet
THY Business Breakfast.
DUBU Superbrugerrollen
Landsdækkende virksomhedskampagne
OSO opgaven på Midtjysk
Otte forsøgsrammer Infoaften 2017 Flemming Vium Jensen, Politisk chef
Studieretningsprojektet
Der tildeles 3 stipendier på DKK/måneden i 12 måneder.
Demokrati og involvering
Portfolio IT B.
JobFirst Seminar om samarbejdet med borgere i JobFirst 11. maj 2016
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
17. september 2018 Informationsmøde om ansøgningspuljer i 2018 Ansøgningspuljer på dagtilbudsområdet.
Halvårsmøde om arbejdsmiljøarbejdet
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
18. september 2018 Informationsmøde om ansøgningspuljer i 2018 Ansøgningspuljer på området for udsatte voksne.
19. september 2018 Informationsmøde for kommuner om ansøgningspuljer Tirsdag den 27. februar 2018 kl. 10:00 – 12:30 Odense.
Formelle krav til Rehab-Team…
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Aktivitet/Kerneelement Resultater (kort sigt) Resultater (lang sigt)
Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
OK18 Det statslige forlig
En god start på lægelivet
Danske Handicaporganisationer
23. og 24. april 2018 Banedanmark, Kvalitet & Sikkerhed
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Informationsmøde 23. april Særlige pladser
Modeller for fælles uddannelseskøb og kommunikationsveje
Procesplan for ændringer på erhvervsområdet
Velkomstmøde i MA
Vi får det vi måler på! Hvad måler vi på? januar 2019.
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Interne survey som ledelsesværktøj
Ansøgningsskema CØ SMV Virksomhedens navn:
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Greve Kommune Parternes ønsker til samarbejde om ny LUP
Udvikling af centralbiblioteket
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative enheder og stednavne Møde i projektforum den 16. april 2013.
Drøftelse i VEU-rådet om AMU-udbudsrunde i 2019
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Præsentationens transcript:

Mere ansvar til a-kasser Informationsmøde 1. februar 2019 P r æ s e n t a t i o n s t i t e l

Proces for forsøg Ansøgning Opslaget blev offentliggjort mandag d. 21 januar Frist fredag d. 1. marts Udvælgelse På baggrund af ansøgninger udpeger BM (STAR) de a-kasser, som lever op til de centralt fastsatte kriterier. Derefter udvælger aftalepartierne et antal a-kasser blandt de, som lever op til kriterierne. ”skal afspejle et repræsentativt udsnit af a- kasserne ift. Faggrupper, størrelser, sektor m.v.” Udvælgelsen forventes at ske i april Ikrafttræden Medio 2019 Præsentationstitel

Formelle krav til ansøgningen Ansøgningen sker gennem et skema offentliggjort på STAR.dk Ansøgningen skal adressere udvælgelseskriterierne Ansøgningen må ikke overstige 10 sider. Der kan vedlægges bilag. Den samlede ansøgning, inklusiv bilag, må dog ikke overstige 20 sider. Sendes til a-kasseforsoeg@star.dk Præsentationstitel

Hvad skal beskrives i ansøgningen? Fokus: A-kassens ambitioner og planer for forsøget Ansøgningen skal konkretisere, hvordan I vil tilrettelægge forsøget En fyldestgørende ansøgning adresserer hvert udvælgelseskriterium med ambitiøse og realistiske svar Det er en ny opgave. Derfor handler det mindre om hvad I har gjort, men om hvad I vil gøre (og hvordan) Præsentationstitel

Udvælgelseskriterier Mål og succeskriterier for forsøget og egen opfølgning herpå. Organisering af kontaktforløbet og kapacitet, herunder case-load, én sagsbehandler, samtalekadence Medlemmer i forsøg og geografisk forankring, fx kommuner, forventet antal ledige (1. og 2. prioritet), til stede geografisk? Samarbejde med kommuner (fx aftaler?) Profiling; hvordan/hvilket digitalt værktøj Indsats i opsigelsesperiode Match mellem virksomheder og ledige, medarbejdernes viden om jobåbninger, vejledning om uddannelsestilbud, formidling af jobs Præsentationstitel

Rammer og krav A-kasser i forsøget skal som minimum leve op til nedenstående rammer og krav: Målgruppe: nyindplacerede, indtil udløb af måned, hvor 410 timers dagpenge er opnået It & registrering Øvrige krav: Indsats i opsigelsesperioden Indledende afklaring af ledige Afholde cv, rådighed og fællessamtale Afholde to kontaktforløbssamtaler Samarbejde med kommuner Deltagelse i evaluering Præsentationstitel

Informationer samlet ét sted – STAR.dk På STAR.dk kan I nu finde: Opslag Ansøgningsskema Centrale rammer og krav Proces Frem mod ansøgningsfrist opdateres: Q/A i takt med indløbende spørgsmål Oversigt over frikommuner der kan køre forsøg med dagpengemodtagere (primo februar) Præsentationstitel

Bekendtgørelse og vejledning Forsøgsbekendtgørelse: Under udarbejdelse Forventes sendt i ekstern høring i løbet af foråret Vejledning Input fra a-kasser og kommune er med til at forme indholdet Vejledningen vil give eksempler på flows, der kan understøtte implementeringen af de nye arbejdsgange Præsentationstitel

Spørgsmål ? P r æ s e n t a t i o n s t i t e l