Fagligt udviklingsforløb om e-ressourcer – pust nyt liv i formidlingsarbejdet 11. september 2018.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Svend Gønge-skolens værdier...
Undersøgelsesdesign – et eksempel
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Familiesamtaler med børn som pårørende
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
I NABOSKABET.DK Børn og Unge. Naboskab i forskellige højder  Integration og sammenhængskraft i boligområdet handler ikke kun.
Brugervenligheds test. n ewline ønsker at gøre deres web- side mere brugervenlig.
Markedsvurdering.
Netværkskoordinatormøde MDI d. 5. februar At koordinere… koordinator, (lat.koordinere + -ator), person, der er udpeget til at samordne noget. koordinere,
Kommunikation og vejledning
Vestegnsprojektet Forebyggelsespuljens temadag 4. oktober 2012
Den brændende platform
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
MÆRKK - Markedskommunikation & Æstetik: Kultur & Kognition 1 Åbne biblioteker – pilottests G ode forslag og metodeforslag v/ Rasmus Grøn.
Ringe – Hjem projekt Medicinsk afd. O Herlev hospital
Udvikling af elevrådet på Blågård Skole
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
Relationer – børn og voksne
Ekspertvurderinger og tilstandstjek John Paulin Hansen 7 september 2011 DUST.
Inklusion i teori og praksis Inddragelse af studerende i FoU projekter
Susanne Minds Evaluator VIA University College
Netværk for fællesskabsagenter marts 2014
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
Den anerkendende interviewform
D E T G O D E V Æ R T S K A B F O R D A N S K E C A M P I N G P L A D S E R B I L L U N D 1 6 – 1 7 J A N U A R R E F L E KT I O N E R O G A R.
Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014
Vejlederens kommunikation
Den Kreative arbejdsform
Bæredygtig økonomi Kun revisitation på plejecenter hvert fjerde år – bortset fra særligt ”dyre” borgere.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Temadag distrikt 3, Ældre Sagen, d
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
Tests Prototype Åbent spørgeskema Test i usability laboratorium
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Læreren som læringsleder
Designoplæg Skabe opmærksomhed omkring bibliotekets arbejde med digitale ressourcer Info-søjlen.
Info-søjlen. Indledning Hvem er vi? To multimediestuderende, en arkitektstuderende og en datalog Dette oplæg skal fortælle om: Formål Prototypen Konstruktionen.
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
Dialogforum 11. Maj ½ time med dialog vedr. unge med kriminelle handlinger og brug af rusmidler  Hvordan bruger vi hinanden til gavn for de unge?
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Sprogbaseret læring i naturfag
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
De syv skolehistorier- hvad var det, vi ville, og hvad gjorde vi? Hvis integreret vejledning er svaret, hvad er så spørgsmålet? Integreret vejledning:
Meningen med dit budskab er det svar som du får. Kommunikation Hvordan har du det Fakta Følelser Behov Hvad vil du gerne have Handling.
Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015.
Skoledagens indhold: Helstøbt kompetencebegreb, mange læringsrum SFO Tænketank Danmark Landsmøde 5. april 2013.
Lederrollen Hvad betyder mest? Hvad er hjælpsomt? Hvor er der barrierer? Dig selv og din lederrolle Din egen leder Dit netværk Dem du leder Dine leder.
VI VIL GENBRUGEVI VIL DELEVÆRKTØJER Undersøg, hvad der skal testes Planlæg og udfør testen Del indsigter fra den nye test Find ud af, om noget skal tilpasses.
TEMA 4 Inspiration & Feedback: Idéen ud i virkeligheden
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Hver en ny dag er bedre end i går,
E-læring på patientens præmisser
E-læring på patientens præmisser
Patientens fysiske navigationsredskab
Forandringsagenter.
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Opsamling Sæt borgerne reelt i centrum - Vær nysgerrige på, hvad der er vigtigt for borgeren - Brug det antropologiske blik Tag kompleksiteten alvorligt.
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Præsentationens transcript:

Fagligt udviklingsforløb om e-ressourcer – pust nyt liv i formidlingsarbejdet 11. september 2018

FORSTÅ SKAB VIRK

FORSTÅ hinanden og borgerne - vær nysgerrig - vær undersøgende - brug fakta fremfor synsninger SKAB nye tiltag, som vi kan føre ud i livet - få ideer - inddrag mennesker - konkretiser ideer til prototyper VIRK er her ideer bliver til virkelighed - skab rum til at implementere - formidl indsigter så andre forstår meningen - sørg for at opstille mål

FORSTÅ - hvem (målgruppe) - hvad (mål)

Plejecenter af ”hjemlighed” ”Tryghed” i venteværelset i sygedagpengeafdelingen

FORSTÅ hvad vil du undersøge? hvad er du nysgerrig på? hvem skal du i kontakt med? hvad synes andre i dit netværk?

FORSTÅ observation interview spørgeskema brugerundersøgelse Mærk efter - kildrer det lidt i maven? Begejstring smitter…

SKAB - vi konkretiserer vores idé gør noget andet sammen prøv noget andet sammen test noget sammen Sammen gør vi hinanden bedre!

Prototype brug det du har sæt tid af til at teste gør det klart at det er en test kan være grænseoverskridende En god prototype ser ufærdig ud, men er meget effektfuld og giver uvurderlig viden

Prototype ekspedition Magion Biblioteket, Grindsted

At komme fra idé til handling Beskriv ideen kort og godt Hvad skal der laves for at udføre ideen? Hvor skal ideen udføres? Hvornår skal ideen udføres Lav en prototype Hvordan kommer vi videre? God fornøjelse 