Handlingsplan 2015.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Advertisements

Sundhedsaftaler Dialog og input
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Lederudvikling.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Forældremøde X årgang.
Mangfoldighed i Arriva Danmark
FBUs visionsplan 2015.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Møde m. skolebestyrelsesformændene d. 19. januar 2011
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Hvad siger medarbejderne?
Den strategiske forretningsplan – hvordan
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kodeks for offentlig topledelse
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Kommunal risikoledelse - danske erfaringer i skandinavisk perspektiv
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Organisationsanalyse. Klar fælles vision og mål Se sammenhæng til eget job Åben kommunikation Accept af fejl Accept af teamarbejde Inddragelse/delegering.
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
Brugerseminar 2013 Hvordan skaber fælles miljødata værdi for mennesker og miljø?
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Mål og visioner for fremtiden Vision, mission, mål og værdier blev revurderet sidste år – og de holder. Det politiske program er fra 2007, og det skal.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Kaplan og Norton: The balanced scorecard Kap 1: Måling og ledelse i informationstidsalderen.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Tidsplan 1 ProcesMedarbejdere/ledere/forældrePolitisk niveau Marts19: Skriftlig orientering til involverede ledere Uge : Samtaler med ledere 16:
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Proces for social helhedsplan i Gellerup og Toveshøj Boligsocial leder Henning Winther.
Helsingør Kommune Standardskabelon Center for Politik og Organisation, Strategi, HR og Kommunikation Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole Oplæg.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
PRINCIPPER FOR PROJEKTLEDELSE IT PROJEKTLEDELSE 14. marts 2014.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
Frivilligkampagnen Styrker dig og fællesskabet DGI Ø ledelsesforum 30. november 2013 DGI Ø bestyrelsesmøde 10. december 2013.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
MISSION Vores mission er, at:
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Mission, vision og forretningsidé
Kulturmåling i VisitDenmark
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Målopfølgning – Klima- og Bæredygtighedsudvalget
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Handlingsplan 2015

Strategiske mål & fokus for 2015 Samlet total for Kulturmålingen 2015: 4,2 Efterlevelse af værdier For 2015 sættes overordnede delmål for bl.a. efterlevelse af mission, værdierne og disciplinen ledelse i VisitDenmark Ønsket gns. 3,8 (2014) (2013) Delmål : Klar sammenhæng mellem opgaver og mission: 4,1 (2014: 4,09 /2013: 3,94) Efterlevelse af værdier: 3,8 (2014: 3,57 /2013: 3,34) Måleområdet ”Ledelse” total: 4,3 (2014:4,18 /2013: 4,12) Ønsket gns. 4,3 Ledelse (total) (2014) (2013)

VisitDenmarks handlingsplan for 2015 Indsatser 2015 Handlinger 2015 Vi arbejder aktivt og involverende med vores vision, mission og værdier i organisationen Vi sikrer efterlevelse og konsekvens ift den adfærd, vi ønsker. Vi tager ansvar for egen adfærd og er rollemodeller for hinanden. Vi arbejder med KPI’er for alle enheder med udgangspunkt i vores vision, mission og strategi. Vi mener det er vigtigt, at den enkelte kan se sig selv som en del af vores vision, mission & strategi Vi har en aktiv feed-back kultur, der understøtter vores trivsel og proaktive adfærd. Vi styrker kommunikation & videndeling på tværs af organisationen Vi sikrer involvering og samarbejde. I fællesskab gør vi hinanden bedre, styrker vores indbyrdes relationer og udnytter vores unikke kompetencer. Vi udnytter hinandens styrker . Vi tror på hinanden. Vi har fokus på forenkling af administrative sagsgange Vi styrker ledelseskulturen Vi styrker kommunikation & ledelse i en foranderlig tid gennem fælles værktøjer (EASI, kontrolcirkel, what-why-how, værdier, R=K*I) Den værdiskabende samtale: Du og din leder taler om dine udviklingsmuligheder i jobbet & i organisationen Vi styrker kvaliteten, dokumentationen & samarbejdet med vores interessenter Vi anvender vores viden til at levere produkter & ydelser af høj kvalitet Vi styrker og udvikler vores nuværende og nye relationer til vores vigtigste interessenter for at sikre vores markedsposition Vi er dygtige til at værdisætte vores produkter & ydelser samt sælger og markedsfører dem eksternt

Den videre proces i 2015 26. november Bestyrelsen orienteres om kulturmålingens resultat 16. december Kulturmålingens resultat præsenteres på fællesmødet December/Januar Hver enhed holder opfølgningsmøde ift egen enheds resultat og udarbejder konkret handlingsplan Januar/Februar Hver enhed indarbejder egen handlingsplan ind i enhedens strategiske målsætninger for 2015 Marts VDK-ugen, hvor vi også har fokus på kulturarbejdet i organisationen April-juni Hver enhed følger løbende op på egen handlingsplan ift kulturmålingen August/September Hver enhed følger op på udestående mål i handlingsplanen Oktober Kulturmåling 2015 gennemføres November Resultat for kulturmåling 2015 Opstart af fornyet opfølgningsproces