øæ Jeg kan det jeg skal Målsætning, evaluering og selvevaluering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
100 år er gået… Tag på historiejagt og lyt til fortællinger
Advertisements

Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Doku:SENtorium Torsdag d. 29. oktober Velkommen Programmet for dagen  Refleksionsøvelse  Fortællerrum  Narrativ evaluering Frokost  Sparringsrum.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Opgaver Opgaver: Opret en Webshop Værktøj: Online brugermanual på webshoppen samt udleveret materiale svarende til gennemgangen.
klasse Livet på godt og ondt - Lidelsen - Adams Æbler 2.
Verdens bedste klasse. Working on What Works LØFT-SKOLEN Verdens bedste klasse.
Sproglærer Lone Elbjørn - lærer Sprog : engelsk, tysk, fransk - Sprogkonsulent : Internationale dimension i sprogundervisningen.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light SCHOOL OF BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES AARHUS UNIVERSITET VEJLEDER, AC-FULDMÆGTIG16. AUGUST 2016 MARIE.
Skitur 2017 – fra den 20/2 – den 26/ KLUB UNG Roskilde Øst.
Modul 2.
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Fordybelse i et projekt
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Hvordan tror du kravene til ledere forandres i løbet af de næste 5 år?
Forløb i samfundsfag.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Alle rettigheder forbeholdes
E-learning om ballonprojektet
Modul 1 Rød løber (C).
Mit emne er Københavner-akademiet, hvor jeg var med for at lære noget mere.
Velkommen Robusthed basiskursus
Portfolioprojekt i 1b, NAG
Walk & talk og quiz og byt
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
ÅRHUS AFDELING.
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Fang publikum og sælg dit budskab v/ Maria Vissing Bachara &
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Netværksmøder - Drejebog
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Personlighed og Kompetencer
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Karl Henrik Flyums model
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Må jeg præsentere IQ TEST.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentation af mad vafler
Videnskabeligt projekt
Innovation i humanistiske fag
Dagsorden Udviklingspsykologiske vilkår
Om feedback til terapeutisk arbejde på SEOP
Videnskabeligt projekt
Titel på kursuspræsentation
Lidt eller lille Mel.: Line Nielsen Tekst: Line Nielsen
Alle rettigheder forbeholdes
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Quiz om [Dit emne] [Dit navn] 12 апреля 2019 г..
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Alle rettigheder forbeholdes
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Peer to peer - det relationelle møde båret af egne erfaringer.
Borgermøde.
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Undervisning i det der er anderledes end nu August 2019 via video
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

øæ Jeg kan det jeg skal Målsætning, evaluering og selvevaluering Selvbestemmelse og medbestemmelse øæ Emner fra elevens eget liv Projektarbejde - elevens eget valg(evt. indenfor eget emne Samarbejde - par/gruppe Roller i gruppearbejde Relation lærer-elev Forforståelse - hvad ved jeg allerede? Hvad vil jeg gerne vide mere om? Hvad kan jeg bruge min viden til? Test og prøver Konkurrence - elevere konkurrere alene eller i grupper

Synlige læringsmål for undervisningen og evaluering

Kvalitetsstjernen

Læring og mål på 3 niveauer

Tema: Bolig

Læringsmål for del 1 - Bolig Jeg kender de danske gloser for en boligs forskellige rum Jeg kan 12 danske verber, der knytter sig til livet i en bolig Jeg kan nævne minimum 10 forskellige boligformer på dansk Jeg kan sige klokken på dansk

Før-test

Elevens egen vurdering

Gæt et verbum Aktivering af gættestrategi

Gæt og grimasser

Hvad laver du derhjemme og hvor ofte Ofte Ret ofte Én gang om ugen Sjældent Aldrig

Hvad er klokken?

Hvornår ... står du op? hvornår spiser du morgenmad? går du i skole? kommer du hjem? laver du lektier? går du til sport? spiller du computer? vasker du tøj? spiser du aftensmad? laver du mad? går du i seng? sover du? sover du?

Hvor i huset? En Kahoot Aktivering af gættestrategi https://play.kahoot.it/#/?quizId=c73ca0da-2016-452a-a28d-71be42fbb4cb Aktivering af gættestrategi

Quiz og byt husets rum og klokken

Forskellige måder at bo på Et stjerneløb Forskellige måder at bo på

Mønsterbold Vælg en glose, som du allerede kan :-)

Eleverne inddeles i par Hvert par får en “boligform” udleveret (tekst fra stjerneløbet) De skal skrive 3 kendetegn til boligformen eksempelvis: Kollektiv flere bor sammen fællesrum spiser sammen Herefter laves “human” vendespil Nye par får nye boligformer

Quiz og byt Boligformer

Evaluering af del 1 Før-tekst arket udleveres Barometrene tilføres grøn farve

Læringsmål for del 2: Bolig Jeg kan de danske gloser til boligens indretning Jeg kan tegne mit eget drømmehus Jeg kan beskrive mit eget drømmehus for min lærer og mine kammerater Jeg kan skrive en fortælling om familien, der bor i mit drømmehus. Hvad de laver og hvornår

Eleverne læser om Tobias 13 år “Tænk” side 31-33 laver opgaver A, B, C og D

Tegn dit værelse med møbler, vindue(r) og dør Beskriv dit værelse for dine kammerater i et Tea-party

Elevopgave Parvis

Checkliste til eleverne Opgaver Vi har tegnet en plantegning af vores drømmebolig Vi har tegnet møbler ind på tegningen Vi har skrevet navn på værelser og møbler Vi har skrevet en tekst om familien og hvad familien laver i værelserne og hvordan de tjener penge til huset Vi kan fortælle hvor vores drømmebolig ligger Vi kan fortælle hvordan vores drømmebolig ser ud Vi kan fortælle, hvorfor det er vores drømmebolig

Evaluering Pitch din drømmebolig Mens den ene makker fortæller, går den anden makker rundt og lytter. Man må gerne stille spørgsmål Skift sker, når læreren giver signal.

Mål i 3 niveauer

Slut