Velkommen til DGI Miniton

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dansk Boldspil-UnionEn Del af Noget Større Hvad er projektet - udover at vinde på søndag? En proces med fokus på udviklingen af ’det gode ungdomsmiljø’
Advertisements

Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Den pædagogiske assistentuddannelse En uddannelse til fremtiden Oplæg v. Vibeke Nielsen Den 23. juni 2009.
ET SPORTSPSYKOLOGISK PERSPEKTIV BEDST NÅR DET GÆLDER…
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
FLERE FRIVILLIGE BADMINTON IS Skævinge fodbolds 5 step til flere frivillige.
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Referencegruppemøde om den nye skolereform 26. November 2013 Annette Ohm – FIR.
Barnets nej Erik Sigsgaard, Rikke Sværke Madsen og Rie Haslund Professionshøjskolen UCC.
Eva Thune Jacobsen, strategisk sundhedskonsulent Lasse Rye Rasmussen, idrætskonsulent Borgermødet på Tibberupskolen 16. marts 2011 Børn, bevægelse og læring.
DGI årsmøde 5-februar-2013 ”MINIton i børnehaven”.
Dansk Klatre Forbund Træner 1 Velkommen. Dansk Klatre Forbund Træner 1 Dagens program Indledning Mentale faktorer: målsætning, fear of failure, faldtræning.
FDF-PÆDAGOGIK. PROGRAM Hvorfor taler vi om en FDF-pædagogik Hvordan er temperaturen i kredsen? Anerkendende pædagogik er FDFsk Tips og tricks Undervejs:
Forældremøde om motorik og sprog. PROGRAM Velkommen Sammenhængen mellem motorik og sprog Cafésamtaler Fælles afrunding.
Børn og Unge Århus Kommune 1 Børn /unge med særlige behov Oplæg d til Projekt KRUT Alice Klinge,psykolog.
Sundhedspædagogik og kommunikation. Mestring. Fag mål 3 sundhedspædagogik og kommunikation.  Eleven kan forklare hvordan borgere/patienter og pårørende.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
At styrke barnets selvstændighed
Med læreplanstemaer som fokusområder Pædagogisk idræt Alsidig personlighedsudvikling At arbejde med barnets alsidige personligheds-udvikling er basis,
Krop og bevægelse for de 3-6 årige
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Verdens bedste badminton-forældre – og lidt psykologisk teori på dette
Find trafikpolitikken her: (skriv URL)
At betragte kvindens bryster er godt for mandens helbred
Tænketankens vision i en skolekontekst
Vidensbrønden Et interaktivt læringsgulv
U14 Piger – Herning FH Sæson 2017/2018.
Velkommen Robusthed basiskursus
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Grundlæggende intensivsygepleje - Den nyansattes udfordring
Kært barn har mange navne
Trivsel og værdier - i skoletasken
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Velkommen til DGI Miniton
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Informationsmøde Førskolen
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
VELKOMMEN TIL B-BOX! Arbejdsark.
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Velkommen til DGI MINIton kursus Sorring hallen
Find trafikpolitikken her: (skriv url)
Samtale om folkeskolen i
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 2
Er græsset også grønt om natten.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Velkommen til Risskov Skole
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Stine Reinholdt Hansen, Stig Toke Gissel og Morten Puck
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Future Vejle inspiration
Future Vejle-inspiration
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
Future Vejle inspiration
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Fra tilskuer til spiller
Future Vejle inspiration
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
MENSTRUATION OG TRÆNING
Future Vejle inspiration
Trivsel og værdier - i skoletasken
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
KURSUS FOR MAKKERLÆSERE
Præsentationens transcript:

Velkommen til DGI Miniton

Hvad er DGI Miniton? Badmintontræning for U9’ere og deres forældre. Materialet (DGI): 2-7 år. Erfaring: 5-9 år. Leg, tilvendingsøvelser, motorik, teknik (slag & benarbejde) Teknikken i fokus! Forældre (hjælpetrænere) Forældre (så vidt muligt) ikke sammen med egne børn. Mini-ketsjer, balloner, sænket net, stiger, hulahop-ringe, masser af badmintonbolde….

Hvorfor DGI Miniton? Badminton er uegnet for mindre børn! nethøjde, boldens hastighed, banestørrelse… Det er sjovt for både forældre, børn og trænere! opmærksomhed, oplæg, ”hjælpetrænere”, oplevelser… Vi får ”opdraget” børnene og ikke mindst forældrene rigtigt fra starten! pædagogik, badmintonsporten, frivilligt arbejde… Prøv bare at tænk lidt fremad! din sport og din klub efter 10 år med DGI Miniton…

Husk lige! At lave fejl er en del af at forsøge. Det er vejen, der er målet! At lave fejl er en del af at forsøge. Den, som tror sig færdiguddannet er ikke uddannet, men færdig. Badminton er verdens sjoveste sport, men det er forskelligt, hvad der gør det sjovt!

Hvilken S-K-U-M fidus er du? S ocial (kammerater, tilhørsforhold, hygge…) K onkurrence (vinde, lykkes, anerkendelse…) U dvikling (lære, eksperimentere, præstere…) M otion (aktivitet, bruge kroppen, svede…) DGI Miniton (badminton) skal give gode oplevelser for alle slags skum-fiduser! Succeskriteriet er, at de kommer igen – hver gang!

Hvordan lærer du bedst? Se – visuel Høre – auditiv Røre – taktil (kopierer andres bevægelser, mange drenge, vis dem) Høre – auditiv (lytter, ”gør hvad der bliver sagt”, forklar dem) Røre – taktil (bruger fingrene, skal mærke, ketsjer i hånd) Gøre – kinæstetisk (bevælger sig, ”krut i røven”, stå op) DGI Miniton (badminton) skal give læring for alle! Succeskriteriet er, at de alle lærer og udvikler sig!

DGI Minitontræner, hva’ nu? Arbejdskravsanalyse – Kend spillet! elementer, regler, faciliteter, idealbilleder… Kapacitetsanalyse – Kend dine udøvere! børns forudsætninger, alder, niveau… Træningsplan – Mål, træningstemaer! kalender, tider, holdninger… Kort fortalt… TRÆNERENS BAGGRUNDSVIDEN!

Badmintonspillets elementer Fysik Taktik Teknik Psyke

Træning, lege, øvelser - hvordan? Fra aktivitetsstyret til målstyret (måske) Progression (let, svær, udfordringer) Organisering (område, antal, hjælpere) Træningstema (formål, deltemaer) Variation (motivation) Beskrivelse (navn, indhold, historie) Pædagogik (forklaring, induktiv, deduktiv, roller)

Jo bedre man bliver, des sjovere er det! Jo sjovere det er, des mere lyst får man! Selvtillid Motivation Præstation Jo mere lyst man får, des mere træner man! Jo mere man træner, des bedre bliver man!

Træningstemaer – en holdning! Rotationer i over- og især underarm. Baghåndsgreb. Forhåndsgreb. Grebskifte. Baghåndsunderhånd (opsamling, lob, netdrop, kort serv). Forhåndsoverhånd (kastebevægelse, clear, smash, drop) Forhåndsunderhånd (lob, netdrop, lang serv). (Baghåndsoverhånd). Motorik og koordination (grundtræning). Grundlæggende benarbejde (chassé, sidelæns, baglæns, kryds, stemskridt, saks).

P R O G E S V A I A T I O N I N Regler Historien Rekvisitter (ændringer) P R O G E S I N Historien (ændringer) V A I A T I O N Rekvisitter (ændringer) Organisering (ændringer) Fokuspunkter (ændringer) Andre øvelser

Husk stadig! At lave fejl er en del af at forsøge. Det er vejen, der er målet! At lave fejl er en del af at forsøge. Den, som tror sig færdiguddannet er ikke uddannet, men færdig.