Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Det første ark i regnearket:
Advertisements

Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Erik Christiansen, Klinik for Selvmordstruede, Årsmøde 2008 Selvmordsforsøg blandt børn og unge Af cand.scient.oecon. Erik Christiansen Klinik for selvmordstruede.
Hvad er værdien af ISO 9001? Og hvad er ændringerne i ISO 9001 og de øvrige ledelsesstandarder? Jesper Jerlang Standardiseringsdirektør.
Erfaringer fra Varde Kommune Anette Filtenborg Sundhedskonsulent Center for Sundhedsfremme Anledning, Dato.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Metodebeskrivelse Den Røde Tråd 1 Udgangspunktet for sagsbehandleren: Sagsbehandleren skal hjælpe sygemeldte borgere tilbage i arbejde, a-kasse eller uddannelse.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Er det nemt at indberette bivirkninger - eller kan det gøres nemmere? Anja Thrane, Userminds.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Rationel farmakoterapi Speciallægeuddannelsen i almen medicin.
Elselskabernes energispareindsats Koldinghus 25. Oktober 2006 Hans Duus Jørgensen.
Skriftlighed Det fælles gods - præsentation af progressionsplan.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Sygeplejefaglig problemløsningsmodel -samarbejdsmodel
Dialogforum - Engrosmodel
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Modul 6: Personlig salgscoaching
VVM-screening ENVINA 1 October 2015 COWI Powerpoint presentation
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Studieretningsprojektet
Nye e-beviser og uddannelsesplaner
servicemedarbejdere har ikke det fulde overblik over
Landsdækkende virksomhedskampagne
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Studieretningsprojektet
Skolernes kvalitetsrapport
Handleplaner psykiatri
Læring gennem registrering og indberetning
Rapportskrivning og fund
Musisk ledelse Jens Skou Olsen 2014 p..
Portfolio IT B.
Formandsmøde 12. september 2017
Indhold Visualiseringer Trafiksikkerhed Støj og Støv Der henvises i øvrigt til strategisk miljøvurdering, Lokalplan samt beslutningssag inklusiv bilag.,
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
DET GODE MINISTERIUM.
UDVIKLINGSPLAN FOR GORM
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Ændringsforslag til markblokke
Baba – Modul X.
Sådan bruges video- s og emnerapporter
Stiliseret cost-benefit som ”evalueringsmetode”
Statusrapport Vejledning
Vi får det vi måler på! Hvad måler vi på? januar 2019.
LEAN-KØREKORTETS STRUKTUR
Firmanavn Produkter og serviceydelser
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Kursusgang 12 Feedback fra en usability-evaluering Oversigt:
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Værktøj: Risikoanalyse
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Danmarkspanel uge
Statusrapport – bilag til dagsorden på styregruppemøde
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
DABYFO kreds Vestsjælland Onsdag den 15. maj 2019
Workshop 2 worksheet.
Præsentationens transcript:

Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst. Skemaet følger PDCA-cirklen. Skemaet er udarbejdet, så det kan udskrives i størrelse A3 og kan udfyldes i hånden. På bagsiden laves tabeller og grafer over de data, der følges op på. Tema Overskrift på det emne, som A3-skemaet behandler. Figuren ude til højre er til markering af, hvor svært det er at gennemføre projektet og, hvilket tidsperspektiv projektet har. 1 – Problemformulering (PLAN) Der laves en kort beskrive af det problem, der skal bearbejdes. 2 – Udgangspunkt (PLAN) Status for problemet beskrives, så der er en reference at forholde sig til, når problemet bearbejdes. 3 – Problemanalyse PLAN) Ved hjælp af problemløsningsværktøjer som f.eks. 5 x WHY, Sildebensdiagram og Paretoanalyse analyseres problemet for at finde årsager, som kan bearbejdes for at fjerne problemet. Målet beskrives i forhold til udgangspunktet. De områder, der skal forbedres, identificeres. 4 – Mål (PLAN) Gab er forskellen mellem mål og udgangspunkt. Med udgangspunkt i problemanalysen sættes der mål for hel eller delvis løsning af problemet. Der laves mål for forbedringerne. 5 – Interessenter (PLAN) De, der har interesse i problemet eller i dets løsning, listes. De skal inddrages på rette tid og måde i løsningen af problemet. 6 – Omkostninger, investeringer og hurtige forsøg (PLAN) Omkostninger og investeringer til løsning af problemet gøres op og registreres i dette felt. Hurtige forsøg til afklaring af muligheder beskrives her. 7 – Handlingsplan (DO) Der laves en plan for løsning af problemet. For hver aktivitet i handlingsplanen anføres det, hvem der er ansvarlig for, at aktiviteten gennemføres. Det anføres også, hvornår aktiviteten skal være gennemført samt, hvilken effekt aktiviteten har på problemet. Under punkt 8 skrives hvorledes effekten måles. Ved hver evaluering af A3 vurderes det, om de ikke afsluttede aktiviteter følger planen. 8 – Opfølgning og standardisering (CHECK) Her specificeres hvorledes effekten i handlingsplanen måles. Når de planlagte handlinger er gennemført, kontrolleres det, at effekten af handlingerne opfylder de mål, der var sat for løsning af problemet. Når målet er indfriet, dokumenteres metoderne som gældende standard. 9 – Korrigerende handlinger (ACT) Hvis målene ikke blev indfriet, udarbejdes der korrigerende handlinger for at nå målene. De korrigerende handlinger kan være et nyt A3-skema eller en tilføjelse til handlingsplanen i nærværende A3.