Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LinkedIn Intro.
Advertisements

Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Læringsstile og lektier
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Danmark’s Lungeforening’s Facebook Side Emma Williams – Praktikant i uge 9, 2012.
Internet til alvor og sjov
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Sprog/billeder på Internettet
Fremtidens markedsføringsplatform
ART GALLERIES Gruppe 4.
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
Mindre grimt, tak.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Reklame & Markedsføring
Business to Business På den JYSKe måde…...
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Konkurrenceforhold.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Fællesskab i byer. Koncerter Vi synes der skal være nogle flere koncerter. Det behøves naturligvis ikke at være en dyr koncert. Vi tænker vær halve år.
Herren burde måske lette måsen, og løbe en tur i stedet
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Få det bedste ud af pressen - op til og under de Paralympiske Lege - Lær at lokke medierne - Lær at give det lækre budskab.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
OnlinePartners ApS, Fredensgade 7, 6000 Kolding, Tlf.: , Sådan får du udbytte af LinkedIn.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
PORTFOLIO WORKSHOP PÅ KD 10. OKTOBER 2016 PERNILLE SKOV // CAKI & SINE JENSEN // FOLIO WEB CAKI.DK INSTAGRAM CAKI_KUNSTUDDANNELSERNE FACEBOOK CAKI KUNSTUDDANNELSERNE.
Din kreative online praksis! – del 2
markedsføringsplaner
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Din kreative online praksis!
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Hjertecafèer - tilbageblik
Branding afsætning.
Company programme - Veda
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
SUCCES MED SALG 1.
Best practice i sociale medier
VoksenBadminton… Er det noget for jer?
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Din firmabrochure Dette er et godt sted at placere et idegrundlag
Fra anledning til udvikling
Klubkommunikation – samspil mellem hjemmeside, SoMe og lokale medier
Af alle hjemmesideejere har ikke
Præsentationens transcript:

Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter Tine Lorentzen – Bymægler og konsulent i branding og markedsføring

Genneralt omkring markedsføring: Markedsføring er vigtig Genneralt omkring markedsføring: Markedsføring er vigtig. Uanset om du er en lille eller stor virksomhed, så skal du markedsføre dig. Skab et brand. Hvad er dit koncept og hvordan skal dine kunder genkende det?? Dit brand/koncept skal genkendes. Skab en visuel identitet = grafisk/indretning og attitude ud ad til. Storytelling … Fortæl den gode historie om din virksomhed, din mission/vision og hvorfor dit produkt er uundværligt. Skab en markedsføringsidentitet. Du kan skille dig ud af mængden, men det er hårdt arbejde.

Hvilke andre typer markedsføring ?? Avis annoncer Online via egen web eller kollektiv web Trykte medier i form af brochure, flyers og lignende Nyhedsmail Fysisk skiltning Måske andre metoder ??

Hvem er din målgruppe og hvem vil du tiltrække ?? Kend din målgruppe … Hvorfor ?? Hvis din forretning skal overleve bliver du nød til at kende din målgruppe og fange deres opmærksomhed Du kan sælge sand i Sahara, hvis du ligger den rette plan Kæmp for din ide og hold planen

Kom godt I gang …

Facebook eller Instagram ?? De to mest relevante medier for mindre virksomheder Bring dit budskab ud i lokalsamfundet og omverden Ram din målgruppe gratis eller for få midler Lav konkurrencer og opslag som tiltrækker nye følgere/kunder Fortæl om dine produkter og nyheder Storytel din butik/produkter

Husk at det er gratis at benytte disse markedsføringsmetoder, men det koster mandetimer … Opret din profil Lav en plan for hvad du vil med de sociale medier Indtast info oplysninger, så dine følgere kan se åbningstider, telefon, adresse osv. Brug masser af billeder, men gennemtænk dine motiver og stil. Følgere gider ikke se kedelige billeder i dårlig kvalitet. Billeder og film har stor magt på de sociale medier STIL, STIL, og mere STIL !!!!!!! Find din stil og det må gerne tage lidt tid, men spor dig ind på en konkret måde eller sted/baggrund som du bruger. Det bliver genkendeligt for følgeren, når dit opslag kommer i mængden fra alt det andet vi modtager

De gyldne regler … Facebook Facebook er et bredt medie, med rigtig mange brugere i alle aldre. På facebook skal du være konkret og skarp på dine opslag og hensigter. Her kan du ligge en plan for flere opslag frem i tiden. Du kan lave flere måneders opslag, som udgiver sig selv. Her er fordelen at du kan bruge koncentreret tid få gange. Du skal inspirere og fodre dine følgere, men på facebook er den gyldne regel to gange pr. uge. Dog er det effektivt at få flere følgere, hvis du planlægger kampanger og her er mere aktiv. Det giver god mening op til udsalg, lancering af nye varer og lignende. Facebook har alle aldersgrupper fra 13 år og op.

facebook Som Bymægler er det mest stemningsbilleder jeg bruger på Facebook …

facebook Jeg bruger også billeder fra andre byer og gerne skæve vinkler …

Facebook Mit produkt er mig selv og min evne til at vise byer på en anden måde …

De gyldne regler … Instagram Instagram er et billedmedie, som går hurtigt. På instagram er det udtrykket og stilen der fanger følgere. Her rammer du nemt de 15 – 45 årige, som fanges af æstetik. Her kan du sagtens slå billeder op flere gange om ugen og evt. også pr. dag. Du har også mulighed for korte tekster og # på Instagram. Her er en langsigtet plan ikke vigtig, men det er super vigtigt at du her har en fast stil for billeder og dit udtryk. Da du kan slå op hver dag, så er det typisk interessant for dine følgere, at se situationer her og nu og ikke for mange ting der ligger ud i fremtiden.

instagram Her er det udelukkende stemningsbilleder …

instagram Her ligger jeg mange ting ind og gerne så ofte som muligt …

instagram Stilen er igen skæve billeder med filter …

Andre sociale medier … Blog: Hvis du har noget særligt på hjertet, så kan du lave en blog. Små artikler, billedserier osv. Folk der følger en blog, vil gerne have interessant tekst og viden, både på højt professionelt plan, eller på et lavere hygge plan. Linkedin: Professionelt netværk. Finde personer med kompetencer og kvalifikationer, som man evt. står og mangler. Kommunikere med lignende brancher, men ikke et direkte markedsføringsredskab for private personer.

Planlæg din markedsføring … Planlægning, planlægning og planlægning … Du kan ikke lave en effektiv markedsføring, hvis du ikke planlægger den Tænk over: målgruppen, dit udtryk/brand, din stil, hvilket medie der passer dig, og om du skal koble flere typer markedsføring sammen Planlæg også arbejdstimerne til markedsføring Dit budget for markedsføringen og om du evt. har brug for en sparringspartner eller professionel hjælp til dele af markedsføringen Google altid regler for konkurrencer, eller andet du er i tvivl om. Det er meget lettere at finde den direkte vej gennem Google Markedsføringsplan   Strategiplan for efteråret 2017 Hvilke platforme: Facebook - bymægler Instagram – bymægler Blog – Ringe/bymægler Facebook og Instagram: Opslag ca. 2 gange pr. uge Blandet film og billeder Stilen er personlig og med ”filter” Blog: Moderne markedsføring af Ringe by Mini artikler om byen, aktiviteter, butikker, virksomheder Stilen skal være moderne og visuelt lækkert Der skal være plads til personlige indlæg, så Ringe bliver markedsført gennem mig. Opdateres en-to gange pr. uge med artikel Hvor meget tid vil jeg bruge: Facebook/instagram – ca.1-2 timer pr. uge Blog – 2-3 timer pr. uge Trykte medier Plan: Uge 34: Design af blog Aftale de første butiksprofiler, som skal laves i uge 37 Tage billeder fra byen og området Fredag skal der et par billeder på fb og insta Øve film Uge 35: Lave min Linkedin Lave den første film Optakt til Open by night Billeder fra Open by night Uge 36: Stemningsbilleder Billeder fra kurser Film ??? Designe blog med billeder fra Ringe Avisen ang. kommende markedsføringsplaner af Ringe Uge 37: Blog Uge 38: Uge 39: Paris … Lidt opslag fra Paris med lidt inspiration Uge 40: Uge 41: Uge 42: Efterårsstemning Uge 43: Uge 44: Uge 45: Uge 46: Uge 47: Uge 48: Uge 49: Uge 50: Uge 51:

Følg med på: https://www.instagram.com/bymaegler https://www.facebook.com/bymaegler https://www.facebook.com/VoresRinge Lukket gruppe på facebook for Ringes mindre erhverv og detail, som er adminitreret af Tine Lorentzen Bymægler: https://www.facebook.com/groups/16951 95690491407/