Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Grundlæggende IT, niveau G
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Markedskommunikation - del 1
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Kommunikationsplanlægning – herunder målsætninger mm.
Reklame & Markedsføring
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Parametermix - promotion
markedsføringsplaner
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Tværmedial Kommunikation 12 Van Loy: Social Media Strategy and ROI Algoritmer Search Marketing forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 12 Eksamen Creative Man
(Firmanavn) marketingplan
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 12 Online-annoncering og SEM Medieindkøb
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Tværmedial Kommunikation 10 Online-annoncering og SEM Medieindkøb Perspektiver og trends forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Customer journey Acqusition Retention. Customer journey Acqusition Retention.
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentationens transcript:

Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU

Digital marketing - Content marketing Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Hvordan forklarer vi den nysgerrige lillesøster hvad digital marketing er? Se i øvrigt Chaffeys selvreference: Digital marketing is ‘achieving marketing objectives through applying digital technologies’ s. 328 Se også DMTK (2013) Digital markedsføring: Virksomhedens brug af internettet, og især af de sociale medier, til at opnå og opretholde kontakt med målgruppen og interessenterne. Tværmedial kommunikation: Organisering og sammenkædning af virksomhedens kommunikation på tværs af flere medier, både online og offline, med henblik på at opnå en optimal gennemslagskraft og samtidig sikre en konsistent identitet. Viral kommunikation: Inden for markedskommunikation den spredning af kommentarer og vurderinger angående et brand og/eller en virksomheds produkter og ydelser gennem netværk, der ikke kontrolleres af virksomheden selv. Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Hvordan forklarer vi den nysgerrige lillesøster hvad digital marketing er? Se i øvrigt Chaffeys selvreference: Digital marketing is ‘achieving marketing objectives through applying digital technologies’ s. 328 Forklar med få ord Acquisition/Conversion/Retention. Acquisition: Tiltrække potentielle kunder Conversion: Konvertere besøgende til aktive brugere eller kunder Retention: Fasteholde kunder Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Kommentér den operationelle del af figur 8.1; Acquisition/Conversion/Retention Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Acquisition Conversion Retention ≠ Growth SEO VP (værditilbud) < SEM Content creation +content? Communication Affiliates Content management E-mail / nyhedsbreve: permission marketing Display marketing ≠ Sponsorship Merchandising Customer marketing / relation E-mail / permission marketing → ← Usability and accessibility Touch strategy ? (Online) PR Design and development (←?) Loyality programmes Offline campaigns ! Customer services → Personalisation Viral marketing (Social networks) +Content marketing … 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Et forsøg på at sammenligne A/C/R med AIDAE modellen A/C/R AIDAE Aquisition Awareness Aquisition/ Convertion Interest + Desire Convertion Action Retention (Growth) Evaluation Acquisition og Conversion har en meget bred overlapningszone. Evaluation er mere end retention (og growth); alt skal monitoreres også negativ buzz og shitstorme. Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Kommentér figur 8.2. Er den digitale marketingsplan en afsondret plan der er ‘underlagt’ forretningsplanen, marketingstrategien, sekundære planer for forskellige markeder og forskellige subbrands samt en markedskommunikationsplan - eller er det digitale en integreret del af ovenstående på alle niveauer? Bemærk, at ovennævnte planer vil smelte sammen i smv’er og start-ups. Side 330: Tjek hvilke værktøjer kunne bruges i jeres virksomhed men husk, at smartinsights.com, som der refereres til, er en privat konsulentvirksomhed. Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Hvad forstås under ‘inbound marketing’? Forbrugeren opsøger virksomhedens pga. interessant content, gennem søgemaskiner, viralt marketing m.m. Hvilken forudsætning har inbound marketing? At virksomheden bedriver relevant ‘outbound marketing’… 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Er der forskelle på opfattelsen af Content Marketing i de to tekster til i dag? Kommentér Content Marketing Matrix’en (figur 8.6) ‘Digital marketing planning’ fortolket (figur 8.7) Situation: Nuværende canvas, SWOT Objectives: Hvad er målet? Gerne markeds- og kommunikationsmål Strategy: strategiske ændringer/opdateringer (f.eks. ny målgruppe) Tactics: (digital) marketing miks, promotion miks, SoMe miks Action: Gantt kort Control: Effektmålinger Strategiske og taktiske tiltag kan ofte sammentænkes, især i små virksomheder og start-ups Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Fri mundtlig prøve med materiale. Materialet vægter med 1/3 i bedømmelsen. ‘Materialet’ i synopsisform består typisk af en kommunikationsplan der kan bestå af bl.a. 1. Baggrund kort redegørelse for projektets baggrund 2. Metodeafsnit kort redegørelse for anvendte teorier og metoder 3. Synopsis (gerne målrettet virksomheden) Situation - præsentation af virksomheden - indkredsning af den relevante problemstilling som f.eks identitet/image Mål - problemformulering inkl. markeds- og kommunikationsmål (strategi eller kampagne) Problemløsningsforslag (Strategi/Taktik) - angivelse af virksomhedens ny kommunikationsstrategi og/eller kampagne inkl. målgruppe(r), budskab, promotionmiks, tidsplan, evt. overordnet budget m.m. Udførelse - Ganttkort Evt. effektmålinger Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Kommentér SWOT på side 337 Intern: SW Ekstern: OT 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Kommentér SWOT på side 337 Intern: SW Ekstern: OT Sammenlign ‘Stages in target marketing strategy development’ (figur 8.14 s. 353) med SMP modellen Analyse af markedet og valg af relevante segmenteringskriterier, bl.a. geografiske, demografiske, psykografiske, adfærdsmæssige (bl.a. digitalt adfærd på nettet) m.m. Valg af målgruppe(r) Positionering af virksomheden/brandet/VT ved hjælp af marketingmikset. For TmKs vedkomne, fokus på promotionsmikset inkl. SoMe-mikset’ Hvad 8.14 angår er implementering et separat skridt 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Fordele ved digitale medier: Interaktion Viden om kunden (intelligence) ‘Individuel’ microtargeting Integration af outbound og inbound marketing, altså fra virksomhed til kunden og fra kunden til virksomheden Uafhængighed af sted (og tid) Mulighed for local marketing … 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Fordele ved digitale medier: Interaktion Viden om kunden (intelligence) ‘Individuel’ microtargeting Integration af outbound og inbound marketing, altså fra virksomhed til kunden og fra kunden til virksomheden Uafhængighed af sted (og tid) Mulighed for local marketing … Tjek evt. om I har de internetrelaterede aspekter af de 7 p’er i jeres marketingmiks 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Hvad er +content? Meningsfuld indhold der ikke (umiddelbart) er salgsfremmende Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP Segmentering DM fordele 7 p +content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Content marketing strategien skal indlemmes i den overordnede marketingsstrategi og have tilstræbte kommunikationsmål på sigt kunne forrente sig – men det har ikke klare, selvstændige markedsmål opbygge virksomhedens brand profilere den som . drejer sig ikke om virksomheden, men om kunderne, interessenterne, samfundet Pluscontent skal være nyt, originalt og værdiskabende indhold fuldstændigt omkostningsfri for brugeren værdiskabende. Det er ikke information som knytter sig til købet alsidigt brugbart. Det er ikke bundet udelukkende til virksomheden Den genererede omtale skal være delbart på de sociale netværk forankret i ejede medier som virksomhedens netsted samt virksomhedens sider på de sociale medier Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP Segmentering DM fordele 7 p +Content Opgaver 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

Digital marketing - Content marketing Er Coca-Colas Social Media Guard video’en content marketing? Tjek evt. om I har de internetrelaterede aspekter af de 7 p’er i jeres marketingmiks Chaffey s. 364 Er der forskelle på opfattelsen af Content Marketing i de to tekster til i dag? Med udgangspunkt i jeres eksamensvirksomhed - beskriv hvilken pluscontent, om nogen, der stilles til rådighed for interessenter - undersøg branchen og de tætteste konkurrenters brug af pluscontent - udpeg content marketing tiltag som virksomheden med fordel kunne bruge Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP Segmentering DM fordele 7 p +Content Opgaver 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing