Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Humanistisk Entrepreneurship 12 Eksamen Creative Man

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Humanistisk Entrepreneurship 12 Eksamen Creative Man"— Præsentationens transcript:

1 Humanistisk Entrepreneurship 12 Eksamen Creative Man
forår 2017 Pillon - KU

2 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe
Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

3 Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe Brainstorm på tværs af grupperne ang. en værditrappe for jeres eksamensvirksomhed. Bliv enige om hvilke idegenereringsværktøjer I vil bruge (se modul 10). 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

4 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe
Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

5 kort redegørelse for projektets baggrund 2. Metodeafsnit
Fri mundtlig prøve med materiale. Materialet vægter med 1/3 i bedømmelsen. ‘Materialet’ i synopsisform består typisk af en kommunikationsplan der kan bestå af bl.a. 1. Baggrund kort redegørelse for projektets baggrund 2. Metodeafsnit kort redegørelse for anvendte teorier og metoder 3. Synopsis (gerne målrettet virksomheden) Situation - præsentation af virksomheden - indkredsning af den relevante problemstilling som f.eks identitet/image Mål - problemformulering inkl. markeds- og kommunikationsmål (strategi eller kampagne) Problemløsningsforslag (Strategi/Taktik) - angivelse af virksomhedens ny kommunikationsstrategi og/eller kampagne inkl. målgruppe(r), budskab, promotionmiks, tidsplan, evt. overordnet budget m.m. Udførelse Ganttkort ROI Evt. effektmålinger Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

6 HEnt synopsis 2017 Prøvebestemmelser Prøveform: Fri mundtlig prøve med materiale i et emne, der aftales med underviseren. Bedømmelsesform: 7-trins-skalaen. Materialet vægter 30 % i bedømmelsen. Censur: Intern ved flere eksaminatorer. Omfang: Mundtlig prøve: 30 min. inkl. votering. Materiale: 3-5 normalsider. Tilladte hjælpemidler: Alle. Gruppeprøve: Prøven kan kun aflægges individuelt. Materialet kan udarbejdes i grupper med højst 3 deltagere Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

7 Resumé (executive summary)
Ved en synopsis forstås et skriftligt oplæg på maksimalt 5 normalsider der indeholder: Baggrund: En kort forklaring på valg af eksamensemne: feasibility plan (eksplorativ forretningsplan), en egentlig forretningsplan eller en innovationsanalyse af en virksomhed. Her kan baggrundsinformation der skønnes relevant medtages. Metodeafsnit: En kort redegøres for valgte teorier (f.eks. Blue Ocean), modeller (f.eks. Business Model Canvas) og data (primær og sekundær data) Resumé (executive summary) Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

8 Uddybende bemærkninger: Kernen i synopsen og udgangspunktet for den mundtlige eksamination er punkt 3.: Resumé (Executive summary). I HEnt er et resumé et skriftlig pitch der skal motivere læseren (bank/investor/mulig partner/andre interessenter) til et uddybende møde (den individuelle mundtlige eksamen). Resuméet er en kondensat af en forretningsplan et feasibility study eller et innovationsprojekt Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

9 Forslag til resumé af forretningsplan Idégrundlag
Personlige ressourcer og mål Organisering af virksomheden Interne (Canvas, inkl. kundesegmenter) og eksterne (Porters 5, PEST) analyser SWOT-analyse Markedsføring (4/7 P) Udvikling og skalérbarhed Budgetter Finansiering Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

10 Personlige ressourcer og mål Organisering af virksomheden
Forslag til resumé af et feasibility study/forundersøgelse. En Feasibility study skal afklare, om en forretningsidé er ‘feasible’ (‘ladesiggørelig’) og er skridtet før en egentlig forretningsplan Idégrundlag Personlige ressourcer og mål Organisering af virksomheden Interne (Canvas, inkl. kundesegmenter) og eksterne (Porters 5, PEST) analyser SWOT-analyse Markedsføring (4/7 P) Udvikling og skalérbarhed Budgetter (skitseret) Finansiering (skitseret) Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

11 Personlige ressourcer og mål Sammenarbejdsform med virksomheden
Forslag til resumé af innovationsanalyse og projektbeskrivelse for intrapreneurer Idégrundlag Personlige ressourcer og mål Sammenarbejdsform med virksomheden Intern analyse af nuværende situation (canvas) Eksterne analyser (Porters 5, PEST) Evt. SWOT-analyse Innovation (canvas, ny eller tilføjet med anden font/farve) Markedsføring (4/7 P) Udvikling og skalérbarhed Budgetter Evt. financiering Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

12 Beskriv fordele og ulemper ved det præindustrielle samfund
Håndsyet tøj, stærk fælledsskabsfølelse, forudsigelige fremtidudsigter Lidt og dårligt tøj, ingen eller ringe mulighed for social udvikling, låste fremtidsudsigter Beskriv fordele og ulemper ved det industrielle samfund Masseproduktion, overflod, forbrugssamfund Ringe originalitet, manglende mådehold, forbrugssamfund Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

13 Historiefortælling og følelser
Beskriv Dream Society Historiefortælling og følelser Storytelling og Emotional Selling Proposition (ESP) i modsætning til Unique Selling Proposition (USP) og pris/kvalitet forhold Virksomhedskultur (Corporate Culture) erstatter den kapitalistiske udbytter Sammenlign Dream Societys seks markeder med Porters 5 modellen Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

14 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

15 Historiefortælling og følelser
Beskriv Dream Society Historiefortælling og følelser Storytelling og Emotional Selling Proposition (ESP) I modsætning til USP og pris/kvalitæt Virksomhedskultur (Corporate Culture) erstatter den kapitalistiske udbytter Sammenlign Dream Societys seks markeder med Porters 5 modellen Fokusskift fra konkurrerende produkter til substituerende produkter Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

16 Er kreativitet et krav for den vestlige verdensdels overlevelse?
Efterlyser vestlige arbejdere i stigende grad kreativ udfoldelse? Har vestlige kreativitet en fordel i forhold til vækstmarkederne? ‘De er gode til det de gør – hvorfor ændre dette?’ s. 28 Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

17 Kommentér sammenhængen mellem Maslows behovspyramide, Alderfers hierarki og den her præsenterede model over samfundslogikker Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

18 Hvad er en god T-shirt i de tre logikker? En prisgunstig T-shirt
Forbrug: Hvad er en god T-shirt i de tre logikker? En prisgunstig T-shirt En T-shirt der støtter UNESCO En T-shirt med dit eget logo Arbejdspladsen: Fast løn Gode kolleger, ‘fedt’ sted Meningsfuldt arbejde, selvstændigt arbejde Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

19 Er prosumeren blevet en realitet?
Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

20 Er prosumeren blevet en realitet?
Hvordan står det til med co-creation? Hvad kommer der efter Sim City, Build-a-bear og Nike ID? Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

21 Kommentér: ‘In our hypercomplex, modern society, personal identities are more and more based on personal choice rather that the vagaries of fate.’ Er vi sociale kamæleoner, situide mennesker (s. 67)? Kommentér: ‘For people involved in the double-edged process of creating themselves and finding themselves, personal creativity is both a powerful tool and a powerful need. (s. 67)’ Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

22 Kommentér: ‘In our hypercomplex, modern society, personal identities are more and more based on personal choice rather that the vagaries of fate.’ Er vi ‘sociale kamæleoner’, ‘situide mennesker’ (s. 67)? Kommentér: ‘For people involved in the double-edged process of creating themselves and finding themselves, personal creativity is both a powerful tool and a powerful need. (s. 67)’ ‘It is not worth an intelligent man’s time to be in the majority. (s. 70)’ Er kreative mennesker mere etiske? Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

23 Fremtidens virksomheder skal Udfordre kundens kreativitet
Fokusere på kunderelevante værditilbud (VP) Innovere deres forretningsmodel Gør jeres virksomhed det? Hvordan? Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

24 Hvad fremmer jeres kreativitet?
Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

25 Hvad kan vi lære af katte?
Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

26 Hvordan kunne dette kursus gøre det (bedre)?
Opsamling Pitch Eksamen Creative Man Logics 1 Industrial Society 2 Dream Society 3 Creative Man 4 Society’s Logic 5 Logics’ Importance Consequences 6 Prosumer 7 Creativity 8 Future Business 9 Managing creative people 10 Educating creative peolpe 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

27 17. september 2018 Eksamen - Creative Man

28 Husk at evaluerer kurset!
17. september 2018 Eksamen - Creative Man


Download ppt "Humanistisk Entrepreneurship 12 Eksamen Creative Man"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google