VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sådan holder kroppen balancen
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Åbent bord Den Kreative Platform
Struktur: ”Quiz og byt”
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Supervision og faglig feedback
Mindre grimt, tak.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
Relationer – børn og voksne
DJEEO Education – En undervisningsplatform baseret på fysisk aktivitet, IT og samarbejde, som kan bruges i alle fag. DJEEO Education.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Relationer – Omgangstone
Cooperativ learning - også kaldet CL
Vejlederens kommunikation
Velkommen til KUP-workshop. Hvad skal vi lære i dag? Hvad er aktivitetsudvikling Hvordan aktivitetsudvikler man Hvorfor aktivitetsudvikler man.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Modul 5A Idéerne anbringes på væg eller bord og en idé vælges.
Lærerpræsentation.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
1 PV3: P0-erfaringsopsamling og P0-procesanalyse Kursusholder: Mette Mosgaard.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål

TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
1. Trin – Problemstilling
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
VELKOMMEN TIL B-BOX! Arbejdsark.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Hvad er en Feltrapportage?
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2019
FORBERED KLASSEN TIL DAGEN GØR JER KLAR TIL CAMPUS+
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Værktøj 10: Forandringer og stress - Arbejdsgruppen
Værktøj 4: Aktiverende APV
Præsentationens transcript:

VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides

Trin 1: Afprøvning af bevægelseskategorierne

1.1. B-boxens bevægelseskategorier Arbejdsark 1.1.

Trin 2: Forståelse for bevægelseskategorierne

2.1. Særlige kendetegn for bevægelseskategorierne Hvordan vil du med dine egne ord beskrive, hvad der særligt kendetegner aktiviteter indenfor: Puls Koordination Samarbejde og tillid Koncentration og opmærksomhed Ramme: Du har 2 minutter ud for hver planche til at beskrive kategorien. Når du har skrevet på post-it’en, løber du hen til planchen og klistrer den på. Skriv 1 kendetegn pr. post-it. Kendetegn Puls Kendetegn Koncentration & opmærksomhed Kendetegn Koordination Kendetegn Tillid & Samarbejde Arbejdsark 2.1.–2.4.

2.2. Særlige kendetegn for bevægelseskategorierne Gruppér alle de input, der er kommet på plancherne i forskellige temaer. Alle input der ligner hinanden placeres i samme gruppe. Ramme: Gå sammen i grupper på 3-4 og sortér sedlerne. 15 minutter. Kendetegn Puls Kendetegn Koncentration & opmærksomhed Kendetegn Koordination Kendetegn Tillid & Samarbejde Arbejdsark 2.1.–2.4.

2.3. Tre vigtigste kendetegn Med afsæt i sorteringen skal hver gruppe diskutere, hvad der er de 3 vigtigste kendetegn i den bevægelseskategori, man har arbejdet med. Ramme: 15 minutter Vigtigste kendetegn Puls 1) at der er højere intensitet 2) … 3) …. Arbejdsark 2.5.

Den gode Koordinations-aktivitet 2.4. Hvad er en god bevægelsesaktivitet? Gå sammen gruppevis ud for en af plancherne. Fordel skriveredskaber og post-it’s i gruppen I skal nu give bud på: hvordan opnår vi en god bevægelsesaktivitet inden for de 4 bevægelseskategorier? 4. På startsignal skriver man løs og løber en ad gangen op med sin post-it på planchen, der er placeret 4- 5 meter væk fra gruppen. . OBS: Kun 1 kendetegn pr. post-it. 5. Når man har placeret sin post-it, løber man retur og skriver ny post-it. Tid: 3 minutter Den gode Koordinations-aktivitet Den gode Puls-aktivitet Den gode …… Arbejdsark 2.6.1.–2.6.4.

2.5. Sortering og præsentation af input Hver gruppe sorterer post-its i grupper. Hver gruppe har 1 bevægelseskategori, de fokuserer på. (Gruppe 1 = puls, gruppe 2 = koordination etc.) Ramme: 15 minutter Når alle kategorier er sorteret, præsenterer gruppen hvad der kendetegner en ”god” aktivitet for hele klassen. Hver gruppe har ca. 3 minutter til at fremlægge for de andre. OBS: Vi skal bruge denne viden senere, når vi selv skal udvikle aktiviteter, så det er en rigtig god idé at være grundig . Arbejdsark 2.7.

Koncentration og opmærksomhed 2.6. Gruppeinddeling for udvikling af aktivitetskort Puls Gruppe 1 Gruppe 5 Koncentration og opmærksomhed Gruppe 2 Gruppe 6 Samarbejde og tillid Gruppe 3 Gruppe 7 Koordination Gruppe 4 Gruppe 8

Trin 3: Justering af eksisterende aktiviteter

3.1. Aktivitetshjulet 7 Vigtige områder man kan justere inden for. Fokus, Tid, Krop, Rekvisitter, Retningslinjer, Relationer, Rum

3.1.1. Aktivitetshjulet Fokus: Hvilken bevægelseskategori tager man afsæt i? Hvad er aktivitetens primære mål? (sjov, sved på panden, balance etc…)

3.1.2. Aktivitetshjulet Tid: Hvor lang tid varer aktiviteten?

3.1.3. Aktivitetshjulet Krop: Hvad skal kroppen gøre i aktiviteten? (hoppe, løbe, rulle etc) Hvilke kropsdele er primært involveret i aktiviteten? (arme, fødder, hoved, lår etc.)

3.1.4. Aktivitetshjulet Rekvisitter: Hvilke rekvisitter er vigtige for at aktiviteten kan fungere? (penalhus, sko, papirskugle, stol etc.)

3.1.5. Aktivitetshjulet Retningslinjer: Hvilke regler er vigtige, for at aktiviteten fungerer?

3.1.6. Aktivitetshjulet Relationer: Hvordan er aktiviteten organiseret? (alene, gruppe, par, hele klassen etc)

3.1.7. Aktivitetshjulet Rum: Hvor finder aktiviteten sted? (Klasseværelset, gangen, skolegården, på bordet etc.)

Kendetegnene for den bevægelseskategori I har fået tildelt. 3.2. Justér aktiviteten Med afsæt i den netop afprøvede aktivitet skal I justere og ændre aktiviteten, så den lever op til: Kendetegnene for den bevægelseskategori I har fået tildelt. Kendetegnene for en GOD bevægelsesaktivitet. Anvend Aktivitetshjulets forskellige justeringsmuligheder for at ændre på aktiviteten. Arbejdsark 3.1. & 3.2.

3.3. Justering af aktivitet Eksperimenter med forskellige justeringer inden for de forskellige områder fra Aktivitetshjulet. Ramme: 25 minutter Fokus Krop (hvad) Tid (hvor længe) Rekvisitter (hvilke) Retningslinjer (hvordan) Relationer (hvem & hvor mange) Rum (hvor) Arbejdsark 3.1. & 3.2.

Retningslinjer til feedback 3.4. Feedback på aktivitet Giv feedback til en anden gruppe. Ramme: 15 minutter pr. gruppe Retningslinjer til feedback Fokuser på, hvad vi har erfaret, og hvordan vi får det til at fungere godt eller bedre næste gang. Beskriv det, du observerede, og hvordan du oplever, at det hang sammen med aktivitetens fokus. Hvad syntes du fungerede bedst i aktiviteten? Hvad kunne du forestille dig, at man kunne ændre, og hvorfor bør det ændres? Arbejdsark 3.3.

3.5. Opsamling af aktivitetsjustering Her er nogle mulige opsamlingsspørgsmål (udvælg selv) Hvad er du blevet klogere på i løbet af justeringsøvelsen? Hvilke gode ting er vigtige at huske til næste del af udviklingsprocessen? Hvordan kan jeg blive bedre i gruppearbejdet? Hvad skal vi som gruppe blive bedre til? Hvad skal man være opmærksom på i arbejdet med bevægelseskategorierne? Hvordan kan man bruge Aktivitetshjulet? Ramme: 15 minutter Først parvis – hernæst to par sammen – slutteligt hele klassen

Beskrive aktivitet Log ind på www.b-box.dk og påbegynd aktivitetskortet

Trin 4: Udvikling af idé-fundament til bevægelsesaktiviteter

4.1. Idéer til aktiviteter 4.1. Idéer til aktiviteter 1) Fordel jer ved de fire bevægelseskategorier, som er hængt op i undervisningslokalet. 2) Skriv idéer til aktiviteter på post-its og hæng dem på planchen (max 1 idé pr. post-it) 3) Efter 3 min skifter du til en ny planche og gentager processen Ramme: 15 minutter Aktivitetsidéer Puls Aktivitetsidéer Koncentration og opmærksomhed Aktivitetsidéer Koordination Aktivitetsidéer Tillid og samarbejde Arbejdsark 4.1. - 4.4.

4.2. Træk en idé i hatten Smid alle ideerne i en hat/pose eller lignende. Nu skal I på skift tage en seddel med en idé i hatten og afprøve idéen ud fra det i læser og umiddelbart forstår. Når aktiviteten går lidt i stå, tager en anden fra gruppen en ny seddel og I afprøver en ny aktivitet. I må meget gerne filme de forskellige aktiviteter på skift. Sådan bliver i ved indtil der er gået 20 minutter.

Trin 5: Grovpudsning af bevægelsesaktivitet

5.1. Udvælg de(n) bedste idé(er) Hvilke idéer fungerede bedst i forhold til den bevægelseskategori, I skal udvikle en aktivitet inden for? Skal I arbejde videre med én af de afprøvede idéer, eller kan I sammensætte to (evt. flere) idéer til en ny aktivitet? Notér de mest interessante ideer på www.b-box.dk ved at oprette en ny aktivitet via din mobil eller pc. Ramme: Drøfte i gruppen 10 minutter

5.2. Udvikling af aktiviteten Med afsæt i den netop udvalgte idé skal I udvikle og justere aktiviteten, så den lever op til: kendetegnene for den bevægelseskategori, I har fået tildelt. kendetegnene for en GOD bevægelsesaktivitet. Aktivitetshjulets muligheder for at kunne justere og ændre på aktiviteten. Ramme: 30 minutter. Brug aktivitetshjulet som hjælp til at skabe en god aktivitet. Arbejdsark 5.1.

5.3. Fremvisning og feedback på aktivitet Afprøv jeres aktivitet sammen med anden gruppe og få feedback fra gruppen. Ramme: 30 minutter (hver gruppe har 15 minutter. Max. 10 minutter til fremvisning og 5 minutter til at få feedback). Brug feedbackarket til feedback og observation af aktiviteten. Retningslinjer for feedback Fokusér på, hvad vi har erfaret, og hvordan vi får det til at fungere godt eller bedre næste gang. Beskriv det, du observerede, og hvordan du oplever, at det hang sammen med aktivitetens fokus. Hvad syntes du fungerede bedst i aktiviteten? Hvad kunne du forestille dig, at man kunne ændre og hvorfor bør det ændres? Andet? Arbejdsark 5.2.

Trin 6: Eleverne beskriver og illustrerer aktiviteter

6.1. Planlæg billeder til aktivitetskort Med afsæt i jeres aktivitetsbeskrivelse skal I drøfte hvilke billeder, der kan vise, hvordan jeres aktivitet fungerer. På aktivitetskortet kan der være mellem 1 og 4 billeder pr. aktivitet. Ramme: 10 minutter Arbejdsark 6.1.

6.2. Tag billeder og upload til aktivitetskort Opstil situationer fra aktiviteten, så I kan tage de 1-4 billeder, I har besluttet. Når I har taget billederne logger I på www.b-box.dk og uploader billedet på jeres aktivitetskort. Ramme: 15 minutter

Trin 7: Eleverne afprøver og justerer egne aktivitetskort

Her afprøves og justeres aktivitetskortene og foregår derfor på www Her afprøves og justeres aktivitetskortene og foregår derfor på www.b-box.dk

Trin 8: Eleverne uploader aktivitetskort til gennemsyn hos underviser

Trin 9: Underviser udvælger aktiviteter og sender B-box til tryk

Her afprøver og justeres aktivitetskortene og foregår derfor på www Her afprøver og justeres aktivitetskortene og foregår derfor på www.b-box.dk

Når du er nået til dette slide skyldes det nok, at du har godkendt B-boxen og sendt den til tryk. Tusind tak for din deltagelse og god fornøjelse med jeres nye B-box. Mvh. Sæt Skolen i Bevægelse - Teamet