Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Advertisements

15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Sikring af tilgængelighed er en proces!
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Kap 25 Branding Kapitel 25.
De informationsvidenskabelige kompetencer og arbejdsmarkedet Leise Hein Voss Kommunikation og Sprog.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Reklame & Markedsføring
1. INTRODUKTION Intro Uddannelsesinstitutionernes situation i den nye kapital Problemformulering Hvorledes udarbejdes en værdibaseret visuel identitet.
Hvad er markedskommunikation?
BRANDING som udfordring for FUR
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition 1
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
6. Virksomhedens indtægter
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 12 Online-annoncering og SEM Medieindkøb
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Modtagelse er fortolkning
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code Interkulturel markedskommunikation PEST og SWOT efterår 2018 KU -
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 13 Synopsis Repetition 2
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Tværmedial Kommunikation 10 Online-annoncering og SEM Medieindkøb Perspektiver og trends forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
6. Virksomhedens indtægter
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentationens transcript:

Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU

Gruppeopgave kapitel 3 Eksemplificér hvordan jeres virksomhed kan tiltrække og fastholde målgruppen ved udnyttelsen af forskellige motivationer til at være på sociale medier. Lav en prioriteret liste over din virksomheds betalte, ejede og fortjente medier. Findes der blogs virksomheden samarbejder med, eller bør samarbejde med? Hvordan? Bør virksomheden selv iværksætte en blog, og i så fald indenfor hvilke rammer? Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website. Gruppeopgaver kap 6 Analysér designaspekterne for nogle af virksomhedens vigtigste produkter/ydelser Hvor konsistent er æstetikken og symbolværdien indenfor sortimentet/ydelserne? Analysér jeres website, herunder webdesignaspekter, usability og hub-funktion Sammenlign jeres virksomheds og en konkurrents website. Skitsér et webdesignbrief til en ekstern webdesigner. Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

Kan en virksomhed have en identitet? Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

16 ikek 3 - Visuel identitet og branding Virksomhedskultur - Corporate identity (CI) Corporate identity kan inddeles i tre aspekter: Design (Corporate design): (designprogrammet; logo, navn, visitkort, netsted m.m.) Kommunikation (Corporate communication): (Reklamer, PR, intern og ekstern information, netsted m.m.) Etik (Corporate behaviour): (MVV, normer, politikker m.m.) 21 September 2018 16 ikek 3 - Visuel identitet og branding

Kan en virksomhed have en identitet? Hvad går SMART-modellen ud på? Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

Sammenkæd om muligt AIDAE-modellen med promotion mix’en Gruppeopgave kapitel 4 Med udgangspunkt i en selvvalgt virksomhed som opfattes at have en problematisk image (eller Dong): Undersøg sammenhængen mellem identitet, image og nuværende markedskommunikation Definér præcise markeds- og kommunikationsmål der lever op til SMART-modellen for en ny kampagne Skitsér en promotion mix til en kampagne, der skal mindste kløften mellem virksomhedens identitet og image Sammenkæd om muligt AIDAE-modellen med promotion mix’en Forklar på hvilke interessefelter de nye kommunikationsobjekter skal møde målgruppen Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret Hvorfor er digital marketing for de fleste virksomheder ikke mere en mulighed, men en nødvendighed? Markedet bliver i stigende grad digitaliseret og globaliseret Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

Hvilke skærpede krav stille digitaliseringen til marketingmikset? Hvorfor er digital marketing for de fleste virksomheder ikke mere en mulighed, men en nødvendighed? Markedet, og konkurrencen, bliver i stigende grad globaliseret gennem digitaliseringen Hvilke skærpede krav stille digitaliseringen til marketingmikset? Product Stærk virksomhedsbranding og/eller produktbranding. Websitet skal indeholde produktrelaterede informationen så som garantibetingelser, brugsanvisninger m.v. Price Løbende kontrol af prissammenligningsportaler, overvejelser ang. netbutikker (Zalando) og tilbudsportaler (SweetDeal), forskellige nationale afgifter. Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

Promotionsmikset integrerer on- og offline kanaler Peolpe Place Overvejelse om man sælger online, offline eller både og. Hvilke varer, hvilke priser? Onlinekøb fra udlandet er nu større en grænsehandlen (>70-<10 mia.) Promotion Promotionsmikset integrerer on- og offline kanaler Peolpe De person(lighed)er, der varetager virksomhedens online interaktion (chat, brevkasse, reklamation m.v.) skal være troværdige repræsentanter for virksomhedens identitet. Physical evidence Den virtuelle fremtoning skal afspejle den fysiske Process Brug nyeste relevante platforme. Understøt troværdigheden vha. eksterne garanter (e-mærket) Definition Promotion Historisk udvikling Samfundsmæssige rolle Fremtrædelses- Former Paradigmer De 4 C’er Canvasmodellen Political Economical Sociocultural Technological Digitale arketyper Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgaver http://www.business.dk/detailhandel/e-handlen-i-danmark-eksploderer-i-2016 http://www.ft.dk/samling/20151/almdel/sau/bilag/222/1646122/index.htm 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1

Gruppeopgaver kap 5 Er virksomhedens online og offline marketing konsistent? Kan sammenspillet forbedres? I så fald hvordan? Er virksomhedens marketingsmiks tilpasset digitaliseringens krav? Hvis ikke, hvordan bør det forbedres? Opsamling Markedsmål Kommunikations-mål Identitet og image Interessefelter Gruppeopgave 4 Digitalisering De 7 P’er Gruppeopgave 5 21. september 2018 17f smk - INTRO DMTK 2 og 5, MK 1